Pagina 3 van 3
Geplaatst: vr 4 dec, 2009 08:16
door Gerard2cv
Mijn ervaring is dat super benzine normaal niet mag pingelen,maar een controle van de centrifugaal vervroeging een vervroeging van 10-15 graden bovenop de 8gr vaste voorontsteking nog wel eens fouten opleverd.
Geplaatst: do 14 jan, 2010 19:41
door Bertje Beige
Nou, mijn acadiane krijgt toch 9.0 zuigers in nieuwe cilinders, het oude spul was toch niet zo mooi als gehoopt

en als je toch bezig bent dan alles maar nieuw!
Nog een vraag, op de markt word een racenokkenas aangeboden;
http://www.2cv.nl/markt/advertenties/13 ... site=2cvnl
Nou niet dat ik hem hoef, maar ik ben wel nieuwschierig naar wat er zo "race" aan zo'n ding is.
Het gaat hier om een verslepen as, dan denk ik aan een verslepen originele, maar je hebt toch pas winst als de nokken hoger zijn dan origineel, maar als je gaat slijpen kun je alleen maar materiaal weghalen, dus hoe ontstaat dan de vermogenswinst

Geplaatst: za 16 jan, 2010 09:49
door Bertje Beige
Geplaatst: za 16 jan, 2010 17:53
door André Post
De grondcirkel wordt afgeslepen om een grotere klepopening te krijgen.
Dat is dus het laagste deel van de nokkenas.
Geplaatst: zo 17 jan, 2010 19:22
door Bertje Beige
Aha, zo doen ze dat, had ik zelf niet kunnen bedenken.....
timing
Geplaatst: zo 14 feb, 2010 15:57
door Le Patron
Het gaat met name om het verleggen van het tijdstip van openen en sluiten van de klep, de klepopening behoeft dan niet altijd groter te worden.
Geplaatst: do 20 mei, 2010 21:29
door Bertje Beige
Ik heb hier een nokkenas liggen die niet heel fris meer is, het lager moet worden vervangen en de nokken zijn ook behoorlijk afgesleten, heeft zoiets voor iemand nog waarde of kan het ding de oudijzer bak in?

Geplaatst: vr 21 mei, 2010 14:02
door 2cvmaarten
k zou heb voorzichtig in de oudijzer bak gooien als hij buiten limiten zit!