dyane 6 op oud chassis? En plaatwerk herstel
- Jeroen-citroen
- Moderator
Tussen platen komt altijd vocht ook binnen 3 weken. Is gewoon condes doe je niks tegen.
Overzetplaat is lapwerk en alleen cosmetish mooi maar niet voor lange tijd. Ik heb ooit die fout gemaakt bij een oude frod deel kokerbalk verrot een stuk plaat over laten zetten en een jaar later weer verrot en daaronder nog erger.
Overzetplaat is lapwerk en alleen cosmetish mooi maar niet voor lange tijd. Ik heb ooit die fout gemaakt bij een oude frod deel kokerbalk verrot een stuk plaat over laten zetten en een jaar later weer verrot en daaronder nog erger.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Gebruiker
@ Duintje idd het hele achterkantje van een dyane.
@Jeroen ik ga hem eerst bestellen en hopelijk bezorgen ze hem ook thuis want volgende week lekker vakantie heb ik alle tijd om hem zo goed als klaar te maken en dan ga ik even kijken of ik misschien alleen de bovenkant van dit deel kan gebruiken.
Gister nog even goed gekeken en de vorige eigennaar heeft vele plekken behandeld tegen roest met veel polyester dus gister weer 3 plekken helemaal kaal gemaakt en misschien ook op beide bodemplaten een voorste deel vervangen maar deze dyane ziet er wel beter uit als mijn eerste dyane die was me toch een partij slecht!!
maar mischien moet dit topic verplaatst worden???
@Jeroen ik ga hem eerst bestellen en hopelijk bezorgen ze hem ook thuis want volgende week lekker vakantie heb ik alle tijd om hem zo goed als klaar te maken en dan ga ik even kijken of ik misschien alleen de bovenkant van dit deel kan gebruiken.
Gister nog even goed gekeken en de vorige eigennaar heeft vele plekken behandeld tegen roest met veel polyester dus gister weer 3 plekken helemaal kaal gemaakt en misschien ook op beide bodemplaten een voorste deel vervangen maar deze dyane ziet er wel beter uit als mijn eerste dyane die was me toch een partij slecht!!
maar mischien moet dit topic verplaatst worden???
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
-
- Heavy user
met een foto van dat achterstuk kunnen we/ik iig beter advies geven. stel dat je echt alleen de bovenste rand rot is dan kun je alleen deze vervangen, maar dan zou ik er toch voor kiezen het slechte deel weg te slijpen en dan ook dat deel van je reparatie deel te gebruiken. ik zou in dat geval het hele stuk vervangen is uiteindelijk minder werk en het wordt strakker.
voor inspiratie:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5448 (vanaf pagina 7)
voor inspiratie:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5448 (vanaf pagina 7)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
trouwens het chassis wat ik op het oog had.
Is een jaren 70 chassis met enkel achter schokbrekers en batteurs en froteurs en er past gewoon een 602cc op en nu moet er iig een trommelbak op.
Waarschijnlijk volgende week het chassis ophalen want het oude chassis is bar slecht ik was gister even alle troep aan het opvegen en er kwamen al gaten te voorschijn met enkel vegen!!!
Bodemplaten zijn redelijk eigenlijk is de rechterbodemplaat een beetje slecht 2 plekjes die aandacht nodig hebben en schutbord is keihard voorruitframe kei hard eigenlijk op de kont na een goede koets maar nu bijna alles klaar gemaakt dorpels kleine plaatjes erin gelast en de linker C-Stijl vervangen en binnen schermen achter hersteld met verschillende plaatjes nu nog wat afbramen en dan RX-5 erover en afwerken waar nodig met een randje kit en dan de perfecte scheepsteer erover die is erg goed bij mijn vaders eend na 8 jaar er niet naar omkijken nog in perfecte staat waar het op gesmeerd was!!
Foto's is nog even een probleem steeds fototoestel vergeten mee te nemen.... Herkenbaar??
Is een jaren 70 chassis met enkel achter schokbrekers en batteurs en froteurs en er past gewoon een 602cc op en nu moet er iig een trommelbak op.
Waarschijnlijk volgende week het chassis ophalen want het oude chassis is bar slecht ik was gister even alle troep aan het opvegen en er kwamen al gaten te voorschijn met enkel vegen!!!
Bodemplaten zijn redelijk eigenlijk is de rechterbodemplaat een beetje slecht 2 plekjes die aandacht nodig hebben en schutbord is keihard voorruitframe kei hard eigenlijk op de kont na een goede koets maar nu bijna alles klaar gemaakt dorpels kleine plaatjes erin gelast en de linker C-Stijl vervangen en binnen schermen achter hersteld met verschillende plaatjes nu nog wat afbramen en dan RX-5 erover en afwerken waar nodig met een randje kit en dan de perfecte scheepsteer erover die is erg goed bij mijn vaders eend na 8 jaar er niet naar omkijken nog in perfecte staat waar het op gesmeerd was!!
Foto's is nog even een probleem steeds fototoestel vergeten mee te nemen.... Herkenbaar??
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
-
- Gebruiker
in de zin nog nooit onder een auto gezeten en is een nieuw chassis van de jaren 70.
Met gereviseerde potten en remmen afgevulde batteurs nieuwe frotteurs nieuwe remleidingen en haal hem als het goed is A.s zaterdag op.
Ook volgende week even langs eendekooi voor een kontje en een nieuwe kofferbakbodem en eventueel 2 voorste bodemplaatjes maar zijn de reparatiedelen van een 2cv bij de achterwielen naar de achterschermen tot aan de bodemplaten gelijk aan de dyane?
Weet iemand welk deel ik bedoel?
Met gereviseerde potten en remmen afgevulde batteurs nieuwe frotteurs nieuwe remleidingen en haal hem als het goed is A.s zaterdag op.
Ook volgende week even langs eendekooi voor een kontje en een nieuwe kofferbakbodem en eventueel 2 voorste bodemplaatjes maar zijn de reparatiedelen van een 2cv bij de achterwielen naar de achterschermen tot aan de bodemplaten gelijk aan de dyane?
Weet iemand welk deel ik bedoel?
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
Yeps maar komt helemaal goed!!
Maar vandaag met dit (mooie) weer met mijn Dyane de weg op gegaan reed beter als met mijn xsara Hoe apart ik gleed amper weg met mijn dyane in tegen stelling tot mijn xsara maar zou dit weekend eens wat foto's gaan maken voor jullie....
Maar vandaag met dit (mooie) weer met mijn Dyane de weg op gegaan reed beter als met mijn xsara Hoe apart ik gleed amper weg met mijn dyane in tegen stelling tot mijn xsara maar zou dit weekend eens wat foto's gaan maken voor jullie....
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
-
- Heavy user
eenden zijn ook hele fijne "winterauto's" hoewel het in de zomer leuker en warmer tuffen is. ik moest een jaar of wat terug voor mn werk naar oostende en flinke sneeuw voorspelt dus mijn baas wilde me niet in de eend laten gaan en heeft zijn mondeo meegegeven, maar daar heb ik een spijt van gehad!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
-
- Veelvuldig poster
precies! bij een eend voel je precies wat ie doet, tot hoever je kan gaan (vooropgesteld dat je goede banden hebt), modernere auto's zijn veel minder communicatief, je voelt helemaal niks. ik vind het ook altijd erg leuk om met de eend (of ACA) te rijden in de winter, alleen vanochtend wilde de ACA niet starten... dus maar met de CX die heeft gelukkig ook winterbanden voorop liggen.dyane_maniac schreef:eenden zijn ook hele fijne "winterauto's" hoewel het in de zomer leuker en warmer tuffen is. ik moest een jaar of wat terug voor mn werk naar oostende en flinke sneeuw voorspelt dus mijn baas wilde me niet in de eend laten gaan en heeft zijn mondeo meegegeven, maar daar heb ik een spijt van gehad!
greetzzzzzzzzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400