Pagina 3 van 25

Geplaatst: zo 21 mar, 2010 21:24
door Davitamol
dan snap ik nu ook waarom niks paste, maar eens overleggen wat we ermee doen.

verder hebben we de hele koets al kaal :cry: nou kan het echte werk beginnen

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 00:44
door Francois
Je zou het ook nog met een griptang kunnen proberen, als je er daarmee bij kunt komen.

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 07:23
door engbokho
Geert schreef:En of het nu een 18 of 24 PK is maakt me niet uit.
Maak ik me niet druk om
Is nogal een verschil...
Bijvoorbeeld een hele andere voetenbak,pedalen, draadboom, versnellingsbak enz enz.
Maar dit is een 435 (2cv4) met "moderne" voetenbak. Dus daar past makkelijk een 602cc in.(als je dat zou willen).

Breekbouten van stuurkolom met kleine beitel of griptang losmaken

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 07:32
door Gerard2cv
Om de verwarring dan maar weg te halen.De AYA motor van 435cc had
21 pk

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 09:58
door engbokho
Om de verwarring nog groter te maken :wink: :shock:
De AYA motor (Dyane 67-68 en azu 67-71 ) was 425 cc en had 21 pk, de AYA2 (2cv4, Dyane en AZU>71) 435cc en 24 pk

Het 21 pk motortje lijkt op een 18 pk en heeft het oude type uitlaat en verwarming, de andere heeft al "moderne" uitlaat en verwarming

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 12:08
door Davitamol
engbokho schreef:
Breekbouten van stuurkolom met kleine beitel of griptang losmaken



hier is niet bij te komen de bouten liggen verzonken en hier kom je met een tang ofzo niet bij kreeg met moeite dop 10 erin maar dat past dus niet. denk dat we de beugel maar kapot slijpen

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 12:42
door Gerard2cv
Die randjes rond de diaboolmoertjes kan je met een beitel zo wegslaan en dan kan je erbij

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 19:41
door Bertje Beige
Geert, je hebt gelijk, :oops: heb net op de site van Jeroen Cats gekeken.
Off topic; wie kan me dan vertellen wanneer de AZU serie B over ging naar AK 250?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar, maar zie het op de site van Cats niet staan (of lees er over heen) :roll:

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 21:21
door 2cvpieter
er is nooit een ak 250 geweest
het is altijd een azu 250 geweest
en later citroen 250
eerrst was het, azu , die had smalle ribbels en met de komst van de brede ribbels werd
het azu 250 en later citroen 250
het is een populair misverstand om het een ak 250 te noemen
lees de folders en onderhoudsboekjes er maar op na

en kijk eens op azucitroen website

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 22:24
door engbokho
De grote spraakverwarring komt door het typeplaatje op het schutbord bij de latere types daar staat inderdaad "...serie AK" op.

Makkelijkste is:
AZU is altijd kort (ontworpen op eendchassis) en 425 of 435 motor
AK is altijd lang en vaak ook hoog (en op Ami chassis ontworpen) altijd 602cc motor

Geplaatst: ma 22 mar, 2010 22:42
door Davitamol
die beugel waar de stuurkolom mee vast zit is toch een doodgewone beugel met m6 op de uiteinden als ik het goed gezien heb.
of is dit iets speciaals?

Geplaatst: di 23 mar, 2010 08:28
door Gerard2cv
De beugel is normaal M7 met als moertjes diaboolvormige afbreekmoeren
zodat alleen de diabool over blijft

Geplaatst: di 23 mar, 2010 19:50
door Bertje Beige
Pieter & Engbokho,

Thanks, ook ik was in de veronderstelling dat er een AK 250 bestond, maar daar is i.d.d. niks over terug te vinden, sorry.
Ik had het 'besteleend de mon pere" er ook al bij gepakt, maar dus nooit goed gelezen :oops: :oops:

Geplaatst: di 23 mar, 2010 20:32
door 2cvpieter
ik tot een paar jaar geleden ook , tot ik een keer in gesprek raakte met citroenazu die
corigeerde mij hierover

Geplaatst: wo 24 mar, 2010 20:08
door Geert
Vandaag de papieren gekregen, nu staat hij op NL kenteken.
Maar ik ben er niet zo blij mee.
Geen blauwe plaat !!!
7-VGZ-39 Lijkt wel reclame voor een zorgverzekeraar!!