Pagina 3 van 3
Geplaatst: di 23 mar, 2010 00:36
door Francois
Voor de azu gelukkig aardig wat kunnen vinden van wat ik nog nodig had:
achterlichtglazen, knipperlichtglas, witte knipperschakelaar, zijbalk voor boven tankdeksel en het tussenschot voor achter het reservewiel..
Geplaatst: di 23 mar, 2010 08:24
door Gerard2cv
Verstelbare frotteurs zijn in uitzondering met de oudere types verstelbaar
door het draadeind en een moer zodat je de spanning op de 2 platen kan instellen
Geplaatst: di 23 mar, 2010 09:37
door thomaaas
Heheh nja k snap ook wel dat ze niet bij elk bakje 5 minuten staan te wachten tot ik alles gezien heb
Geplaatst: di 23 mar, 2010 10:47
door dyane_maniac
Gerard2cv schreef:Verstelbare frotteurs zijn in uitzondering met de oudere types verstelbaar
door het draadeind en een moer zodat je de spanning op de 2 platen kan instellen
eigenlijk dus de meest "recente" frotteurs? tenminste, voor zover ik het gezien heb/snap kan ik de frotteurs van mn dyane ook uit elkaar halen en weer stellen door die moer???
Geplaatst: di 23 mar, 2010 11:26
door Gerard2cv
Ja,dat klopt. Maar als je dat zonder speciaal gereedschap doet wordt het moeilijk om het aan beide zijde op de zelfde spanning te stellen
Geplaatst: di 23 mar, 2010 11:54
door Jheronimus
Helaas heb ik nog geen kwart van de spullen gevonden die ik zocht.
Maar toch een set goede kachelpotten en een oliekoeler voor extreem weinig.
En een "olieblik-houder" voor onder de motorkap, die was niet goedkoop maar ik had dan ook nog nooit zo'n ding voor de eend gezien.
Geplaatst: di 23 mar, 2010 12:12
door AK freak
Tools voor de froteurs kun je evt zelf maken.
Heb ik ook gedaan, daarna demonteren schonnmaken evt opschuren.
Weer samenstellen en los van de auto afstellen met een momentsleutel.
Kan evt foto sturen van de toolset, lenen is ook een optie!
Geplaatst: di 23 mar, 2010 12:15
door engbokho
Dit setje frotteurs (van de A-markt) was een "aftermarket" accesoire en is van buitenaf, dus zonder demontage (!), te stellen dmv een grote moer.
Geplaatst: di 23 mar, 2010 12:23
door dyane_maniac
Gerard2cv schreef:Ja,dat klopt. Maar als je dat zonder speciaal gereedschap doet wordt het moeilijk om het aan beide zijde op de zelfde spanning te stellen
ik heb een staaf liggen met aan beide kanten een stukje rondstaal en een klein piefje (boutje?) beide kant zijn iets verschillend. (samen met een remschoen afstel tooltje gekocht. echt werkplaatsgereedschap)
en ik kan aan zo'n momentsleutel kom die niet "klikt" maar met zo'n aanwijzer. volgens mij ben ik er dan
Geplaatst: di 23 mar, 2010 12:48
door AK freak
Heb je net een meeltje gestuurd met de beschrijving van de afstelprocedure. Op die basis kun je ook evt tools maken
frotteurs
Geplaatst: di 30 mar, 2010 21:04
door marctv
Even voor de niet kenners
:
Frotteurs samen met de batteurs vormen de schokbreking van de oudere type 2cv`s.
De batteur is een vloeistof gevulde koker met een gewicht er in die een tegenslag maakt bij elke hobbel of kuil die je tegenkomt (tegen het stuiteren van het wiel), deze zitten aan elke veerpoot kort bij het wiel. De frotteur zit in/aan de buitenkant van de as van de draagarm en heeft inderdaad een soort slipkoppeling effect, deze voorkomt dat de auto blijft na dansen bij een grotere invering.
Op weg na de A-markt hebben wij dit dus ook ondervonden
(bij de vele drempels die we tegenkwamen) en heb ik mijn prioriteit op deze frotteurs gelegd.Ookal was het wel lachen geblazen!!
Ik heb de oude makkelijk kunnen losdraaien en een klein tikkie met een kunstof hamertje kwamen ze zo los. De nieuwe frotteurs pasten precies en heb ze voor nu met de hand gelijk
afgesteld.
De proefrit moet op zich laten wachten, want de 1 jaar oude accu is .... stuk:?
, maar deze word opnieuw geactiveerd en ik hoop dat hij het snel weer gaat doen.
Mocht ik in het bovenstaande verhaal nog foutjes hebben zitten, dan graag verbeteren, ik ben ook maar in de leer!!
O ja mocht er nog iemand verstand en informatie hebben over de revisie van een 18pk dynamo met namen waar deze zich bevind en hoe uit te bouwen ? ... think of me....
Geplaatst: wo 31 mar, 2010 10:35
door dyane_maniac
kleine aanvulling: de dyane had alleen frotteurs voor, batteurs rondom en hydraulische schokdempers achter ter vervanging van de frotteurs.
Geplaatst: do 1 apr, 2010 11:47
door Yannick
Net zoals alle 2cv's van die tijd. De ophanging van mijn '67 is identiek aan die van een AZ van hetzelfde jaar.