Pagina 3 van 7

Geplaatst: do 29 apr, 2010 22:19
door Yannick
Dat in combinatie met twee carburateurs kan geweldig grof speelgoed opleveren 8)

Geplaatst: do 6 mei, 2010 19:30
door bartvds
Nog een update:

Afbeelding
Aandrijfassen zoals ze uit de 2cv kwamen


Afbeelding
Afbeelding
Alles met de staalborstel gereinigd, de uiteinden heb ik met een zak beschermd omdat de nieuwe fusees er al in geperst zijn, dit ga ik nadien nog reinigen, stukje waar stuurstang over komt in vooras laat ik zitten, zit geen speling op en is nog meer dan OK, rest wordt allemaal vervangen.


Afbeelding
Afbeelding
De delen van de aandrijfassen die bloot blijven geschuurd en behandeld met RX5 en 10, de niet behandelde delen komen straks onder nieuwe rubbers met nieuw vet te zitten (heb er al besteld en heb ook een vetpomp gekocht).

Geplaatst: do 6 mei, 2010 19:59
door bartvds
Afbeelding
Afbeelding
Spoorstanguiteinden gedemonteerd want de inwendige delen en de rubber hoezen worden allemaal vervangen, ga alles goed invetten met grafietvet (moet ik nog halen)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stuurhuis uiteengehaald en gereinigd, alle inwendige delen worden vervangen door nieuwe en worden goed in het vet teruggeplaatst, schuifplaat en afdekplaat wordt ook nog vervangen

Afbeelding
Afbeelding
Vooras terug gemonteerd op chassis, steunplaat versnellingsbak ook vervangen, nieuwe draagarmlagers zijn besteld, weet iemand hoe ik de lagerschalen uit de draagarmen krijg? Heb gehoord gewoon naar buiten toe uittikken, heb dit ook al eens geprobeerd maar krijg daar geen beweging in en durf niet te hard doorkloppen, ze moeten vervangen worden want onderzijde is er lichte beschadiging van lagers zicht- en voelbaar. Zo gauw ik de goede koppeling heb (volgende betselling zal ergens rond 20 mei toekomen) plaats ik de versnellingsbak terug tegen de motor en bouw ik de motor verder op (remmen zijn al gereviseerd en liggen klaar om te monteren, heb nieuwe schijven al liggen, carburator moet nog gereinigd en gemonteerd worden, luchtfilter, enz.

Ik hoop het rollend chassis volledig gedaan te krijgen tegen begin juni, tegen dan zal de gelaste koets terug zijn, deze moet dan eerst nog naar de zandstraler en wordt in de grondlak gezet (heb prijs gekregen van 300 euro voor volledig zandstralen en epoxy grondlakken), dan volgt de fijnafwerking van de koets en dan kan ze gespoten worden, iemand trouwens tips voor een goede (Charleston) spuiter in Belgiƫ (ik woon in Moorsel -> Aalst)?!

Geplaatst: do 6 mei, 2010 20:05
door bartvds
Bijna vergeten, heb zelf een achterremtrommeltrekker of hoe noem je dat laten maken door mijn buurman (ik kan niet lassen :oops: ):

Afbeelding

En dit is het (zelf laten maken) hulpstuk waar ik het in een ander topic al eens over had, namelijk om de achterremmen perfect te kunnen afregelen met de excentrieken zodat ze overal mooi tegen de remtrommel aankomen, het is gemaakt met een achternaafmoer en het stuk waarmee de alternator vastgemaakt is aan het motorblok (waar de bout doorheen zit), de binnenzijde van de bout staat op exact dezelfde afstand van de binnenzijde van de remtrommel, zo kan je al draaiend en al regelend alles mooi gelijk zetten:

Afbeelding

Groeten, Bart.

Geplaatst: do 6 mei, 2010 20:26
door dyane_maniac
netjes hoor allemaal.

hoe stel je dat achterremtrommel tooltje af qua maat van de trommel?

Geplaatst: do 6 mei, 2010 23:10
door bartvds
Geen idee, heb het zo gekregen, zal wel op de een of andere manier gemeten zijn

Geplaatst: vr 7 mei, 2010 00:10
door dyane_maniac
okay.

dat is te hopen. een remtrommel slijt namelijk ook. er is een citroen tooltje dat soortgelijk werkt. deze wordt eerst in de trommel gestoken en afgesteld en dan (net als jouw tooltje) over de naaf gezet om de remschoenen af te stellen. hierbij is de bout in jouw tooltje een afstel "piefje" dat aan beide kanten gebruikt kan worden. 1 zijde voor inwendig en 1 voor uitwendig. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Geplaatst: vr 7 mei, 2010 22:44
door David
Mooie foto's :!:

Ben nieuwsgierig naar je foto's van de koets :roll: :roll:

Meteen plaatsen :wink: :wink:

Thanks en greetz
David

Geplaatst: za 8 mei, 2010 11:48
door bartvds
Zo gauw ze terug is maak ik er foto's van.

Bart

Geplaatst: za 8 mei, 2010 12:52
door David
Hoi Bart,

Ik heb je een PM gestuurd voor het adres voor het stralen en primeren.
Kun je mij daarop antwoorden.

Alvast bedankt!

Succes met je koets!!!

Greetz David

Geplaatst: za 8 mei, 2010 12:54
door David
Sorry Bart,

Zag dat je al een antwoord gestuurd had :oops: :oops:

Bedankt, ga ze maandag meteen bellen!!

Greetz David

Geplaatst: zo 30 mei, 2010 22:28
door David
Bart,

Heb je je koets al terug.
Heb het bedrijf gesproken maar wil eigenlijk eerst van jou weten of je tevreden bent?
Laat even wat weten.

Greetz David

Geplaatst: ma 31 mei, 2010 10:29
door AZL57
Je stuurkogels zien er op de foto niet slecht uit. Waarom vervangen?
En ja het lager van de wielarm kun je eruit tikken. Niet bang zijn en rondom steeds een tik geven. Je zou ook een stuk dikke buis hiervoor kunnen gebruiken .

Geplaatst: za 5 jun, 2010 16:00
door bartvds
David: heb koets nog niet terug dus is het nog wat afwachten, laat je zeker iets weten, hoe zat jouw contact met bedrijf? nog twijfels?

AZL57: tegen welke rand moet ik tikken? ik zie er 3 verschillende! help?!

Geplaatst: za 5 jun, 2010 18:32
door David
Hoi Bart,

Dank voor je reactie!
Nou ik heb niet zozeer twijfels over hun kwaliteit, maar de prijs die jij mij noemde is echt beduidend lager als in NL.


Vandaar dat ik gewoon echt nieuwsgierig ben naar het resultaat.

Dus laat ff wat horen.

Greetz David :lol: