Pagina 3 van 3
Geplaatst: vr 7 mei, 2010 18:00
door pieterdewaard
Is een gegalvaniseerd origineel chassis beter dan een nieuw? Deze eend à 5.500 euro:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/34 ... 4VB4M&df=1
heeft zo'n origineel gegalvaniseerd onderstel volgens de eigenaar. Dan geen chassisnummerproblemen.
Geplaatst: vr 7 mei, 2010 18:08
door dyane_maniac
ik denk dat daar een nieuw gegalvaniseerd chassis onder is gegaan. dat lijkt me vele malen makkelijker dan een normaal chassis opknappen en laten galvaniseren. maar laat je nou niet bang maken door dat chassisnummer gebeuren. gewoon goed opletten.
Geplaatst: vr 7 mei, 2010 18:08
door inmijneendje
Yannick schreef: Echte liefhebbers en kenners knappen altijd af op dit soort auto's.
Deze uitspraak klopt natuurlijk niet helemaal, je kan natuurlijk ook een liefhebber zijn van slechte orgineel lijkende 2cv's.
Geplaatst: vr 7 mei, 2010 18:33
door Willem2
of van slecht lijkende orginele 2cv's
Geplaatst: vr 7 mei, 2010 20:15
door bartje2212
ik vind de taxatiewaarde wel hoog voor zo'n wagen die dus niet origineel is. En een eend met origineel gegalvaniseerd chassis? Zijn toch nooit af fabriek met galva geleverd?
Chassisnr: het moet goed leesbaar zijn, strak in lijn en let op lassen rond de felsrand...ik zeg niet dat dat fout is, maar nader onderzoek kan dan zeker geen kwaad.
PS: mijn eend is verre van origineel, maar ik kocht hem dan ook voor een prikkie en heb 'm naar eigen smaak opgeknapt (gaat nu weer gebeuren, foto is gedateerd)
Geplaatst: vr 7 mei, 2010 20:18
door Willem2
En let bij het nummer vooral op de sluittekens.
Geplaatst: vr 7 mei, 2010 21:04
door pieterdewaard
bartje2212 schreef: En een eend met origineel gegalvaniseerd chassis? Zijn toch nooit af fabriek met galva geleverd?
Ik bedoel natuurlijk een origineel chassis wat bij de restauratie gegalvaniseerd is. De vraag was of dat beter is dan een geheel nieuw (niet origineel) gegalvaniseerd chassis.
Geplaatst: vr 7 mei, 2010 23:14
door backfire
Nee dat is niet beter, want het orginele chassis moet eerst ontlakt worden en gaat ook nog eens in een zuurbad. Er blijft altijd wat in de naden achter, daarna wordt het verzinkt in een dompelbad, helaas komt het zink dan ook niet overal. De verzinkte chassis welke je kunt kopen hebben een losse onder en bovenplaat net juist om er voor te zorgen dat het zink overal kan komen.
In mijn ogen kun je dan beter je chassis laten ktl'en (kataforese) en daarna tectyleren. Dan blijft je chassis ook 10tallen jaren bruikbaar. Maar voor het prijsverschil kun je beter een nieuw chassis kopen welke al behandelt is. Achteraf laten behandelen is in vergelijking altijd kostbaar.
Geplaatst: za 8 mei, 2010 08:30
door bartje2212
@backfire: dat antwoord zocht ik idd
Geplaatst: wo 12 mei, 2010 10:28
door the Nosepicker
Yannick schreef:Echte liefhebbers en kenners knappen altijd af op dit soort auto's.
F#ck, ik ben niet afgeknapt. Ben ik nu geen
echte liefhebber? Heb ik me toch al die jaren danig in mezelf vergist!
Hoewel, zei Hubert Lampo niet "De zelfkennis hoort ver genoeg te reiken om er rekening mee te houden, dat men zichzelf nooit volledig doorgronden kan. Ook wanneer men eerlijk het eigen wezen in kaart tracht te brengen, zal een dergelijke kaart witte vlekken vertonen."
Dit lezend én beseffend en erkennend dat mijn zelfkennis en
mijn perceptie van de werkelijkheid incompleet en wellicht zelfs danig vertekend is, gaat het dus eigenlijk heel goed met mij en mijn zelfbeeld..
Pff. Ik heb koffie nodig..
Geplaatst: wo 12 mei, 2010 10:32
door dyane_maniac
koffie is altijd goed
Geplaatst: wo 12 mei, 2010 11:26
door Roel l'Hiver
Die quote van Lampo sla ik even op. Altijd makkelijk als ik weer eens wat ontactisch heb geroepen
Geplaatst: wo 12 mei, 2010 15:14
door supercees
Yannick schreef: Echte liefhebbers en kenners knappen altijd af op dit soort auto's.
ik knap altijd af op dit soort opmerkingen.