Pagina 3 van 6
Geplaatst: za 3 jul, 2010 19:34
door Kulio
Ik begrijp niet dat je met zo'n gammel Dyane chassis nog verder gaat werken (kloten?) Een goede Mehari brengt al snel rond de 6000 Euro op. Voor dat werk moet je wel een goed chassis hebben.
Bespaar ook niet op het subframe, zet er een RVS subframe op. Kost wat meer maar is duurzaam.
Geplaatst: za 3 jul, 2010 19:45
door supercees
gegalvaniseerde subframes kosten 1.080 euro, nieuw chassis 800 euro. voor dat bedrag wil ik de hele mehari bouwen. en wat hij straks waard zou kunnen zijn is op dit moment voor mij niet zo interessant want de mehari wordt een blijvertje. en als er over een paar jaar een ander chassis onder moet, dan zal het wel een gegalvaniseerde worden. maar de huidige ziet er nog goed uit, dus waarom zou ik iets repareren wat niet stuk is?
oftewel, laat mij maar lekker kloten

.
Geplaatst: za 3 jul, 2010 20:19
door Yannick
Inderdaad geen slechte carrosserie.
Die voorbank moet passen. Vind ik persoonlijk veel comfortabeler dan stoelen.
Geplaatst: za 3 jul, 2010 22:38
door Michiel van G.
gebruik alsjeblieft geen hammerite om het chassis te lakken... Onder de hammerrite roest het gewoon door en is het straks echt over.
Beter is het chassis kaal te halen, het te behandelen met menie (mits kaal!) en het dan gewoon met een harde industrielak te lakken. eventueel dan nog een anti-steenslag laag erover heen tegen -juist- steentjes en het blijft veel langer goed.
Geplaatst: za 3 jul, 2010 23:42
door Spookeend
onder welke lak roest het niet gewoon door zonder goede voorbewerking dan?
Moet wel zeggen, mijn eend staat in de Hammerite, en het is steenhard spul. Zachtere autolakken vangen eenvoudiger steenslag op dan hammerite, das wel zo (is mijn ondervinding)
Verder, waarom je chassis niet gewoon in de teer?
Geplaatst: zo 4 jul, 2010 10:38
door Michiel van G.
nuja, het grote probleem met hammerite is dat het niet meer overschilderbaar is met iets anders (waaronder tectyl of bittac)
Ik heb er iig niet zo'n goede ervaring mee.
Geplaatst: zo 4 jul, 2010 11:03
door CitRoel
Ik heb de hammerite gemengd met owatrol ca. 40%. Dat werkt bij mij goed.
Geplaatst: zo 4 jul, 2010 21:58
door supercees
hammerite gaat een chemische reactie aan met roest, wat het proces stopt. het is wel duur, dus kaalmaken, menie en teer is ook een oplossing.
vandaag op en neer naar limburg gereden, 5 uur in de auto, en een hoop oud gescheurd plastic opgehaald:
zijkantje met weinig scheuren
4-persoons kuip, in drieen gezaagd
2-persoons kuip, onbeschadigd
andere zijkant met binnenscherm
dashboard en deurtjes, niet veel werk aan
achterkant met groene klep en twee onderdelen van het dak
frontje met veel scheurtjes

Geplaatst: zo 4 jul, 2010 22:24
door Charly
Leuk, de eerste vormen worden al zichtbaar

Kun je die gescheurde delen nog goed repareren?
Geplaatst: zo 4 jul, 2010 22:40
door brammie
alles is nog mogelijk met veel tijd geduld en MEK
sterkte gewenst de komende tijd met plakken
als je nog wat stukken rood abs overhoud houd ik me aanbevolen
aangezien ik ook nog erg veel plakwerk voor de boeg heb

Geplaatst: ma 5 jul, 2010 09:31
door thomaaas
Anders bouw je van die vierpersoons een mooie jaccuzi toch

Geplaatst: ma 5 jul, 2010 09:38
door Gerard2cv
Ik zou altijd voor de 4 zitter gaan,dus die bak gewoon overzetten in die gave carosserie
Geplaatst: ma 5 jul, 2010 17:09
door supercees
dat ben ik inderdaad van plan gerard.
hoe zou jij dat plakken? ik weet van de MEK en een papje maken, maar zijn de naden koud tegen elkaar te plakken of zou je er een extra strook onderplakken voor versteviging? ik weet namelijk nog niet hoe sterk de verbinding wordt als je MEK gebruikt?
is het abs goed te schuren? of kan ik beter zorgen dat wat ik plak iets onder het oppervlakte ligt en dan plamuren? het abs lijkt mij zo flexibel dat ik denk dat plamuur weer loskomt.
of kan ik aan de achterkant van de te plakken delen ter versteving werken met glasvezelmatjes? en de scheuren dan vullen met het MEK-papje? of hecht dat niet goed?
laatste vraag (nu dan toch even): als ik het abs ga spuiten, heb ik dan een hechtprimer nodig en zo ja welke? of is het een kwestie van direct in de kleur spuiten? de gele verf die er nu op zit lijkt direct op het abs aangebracht te zijn met een lompe kwast, dus het lijkt te kunnen maar ik wil voor zeker gaan...
Geplaatst: ma 5 jul, 2010 17:12
door supercees
thomaaas schreef:Anders bouw je van die vierpersoons een mooie jaccuzi toch

kan ook als hij op het chassis gemonteerd zit, uitlaat verbouwen en in de kuip uit laten komen, water erin en rijden maar!
Geplaatst: ma 5 jul, 2010 18:44
door 2cvmaarten
misschien een rare vraag maar waar staat MEK in deze voor? Ik ken het zelf alleen als methyl ethyl keton en deze substansie lost ales zo'n beetje op

(gebruik ik namelijk regelmatig op mijn werk) lijkt me bij jou niet de bedoeling vandaar mijn vraag.