Een nieuwe besteleend

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 18 aug, 2010 07:22

Welkom hier. Leuke bestel. Veel suc6 met de restauratie.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » wo 18 aug, 2010 12:56

CitroenAZU schreef:
hvdh schreef:Martijn:
De AK is van 10.12.1975 volgens het kentekenbewijs. Dus is mijn stuur origineel?
Het NL-kenteken zal helaas een nieuwe combi van cijfers en letters worden. Jammer, maar helaas! Als het zover is zal ik het melden.
Ja is origineel, = modeljaar 1976 en dat begint bij Citroën in september...
als je hem aanbied voor een kenteken moet je vragen voor een historisch kenteken kost iets meer maar krijg je wel mooie blauwe platen op de eend :lol:

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » wo 18 aug, 2010 14:14

Dat kan alleen als je em voor geel kentekenkeuring aanbiedt bij RDW.
(**-YB-** reeks)

De bedrijfswagenserie voor klassieke kentekens stopt bij 1973. (de BE-**-** reeks)
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » wo 18 aug, 2010 21:06

CitroenAZU schreef:Dat kan alleen als je em voor geel kentekenkeuring aanbiedt bij RDW.
(**-YB-** reeks)

De bedrijfswagenserie voor klassieke kentekens stopt bij 1973. (de BE-**-** reeks)
En dus ga ik een gele plaat met nieuwe letter/cijfer comb krijgen???? Of snap ik het niet.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » wo 18 aug, 2010 21:48

ik heb het even opgezocht op de rdw site.

Lichte en zware bedrijfsauto’s
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

Uw bedrijfsauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De bedrijfsauto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.

dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » wo 18 aug, 2010 22:17

hvdh schreef:En dus ga ik een gele plaat met nieuwe letter/cijfer comb krijgen???? Of snap ik het niet.
Ja. Als je hem als bedrijfswagen aanbied.
Nee, als je hem als personenauto aanbied. Dan krijg je een zgn. historisch kenteken (**-YB-**)

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » wo 18 aug, 2010 22:53

flashnr1 schreef: dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in
Mooi idee van die 'tijdelijke' achterbank, maar ben bang dat de RDW in de lach schiet bij de aanblik van een achterbank in een raamloze laadruimte met tussenschot achter de voorstoelen.
Hoe ga ik dat uitleggen?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 18 aug, 2010 23:20

Mijn AZU 1958 is in 2006 aangeboden aan de RDW als personenauto met twee zitplaatsen en heeft blauwe platen; AM-06-51.
Ik heb begrepen hij als personenwagen is gekeurd omdat de laadruimte te klein is voor de huidige grijskenteken regels (EEA is voor mij gedaan en zo uitgelegd, door een bekende eendenhersteller net bomen Amsterdam.)
Laatst gewijzigd door marcopr op wo 18 aug, 2010 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 18 aug, 2010 23:25

ps wat betreft de koplampen; bij de invoering van de vierkante koplampen is de koplampstang verbreed. Later zijn daar weer, beginnend met de 2cv4 special 1976/77, ronde koplampen opgezet. Deze staan voor het mooie echt te veruit elkaar :oops: . De brede steun is echt voor de vierkante koplampen.
Die staan trouwens zoooo seventies, daar kan niks tegenop. :shock:

En als je toch besluit voor de ronde koplampen bewaar de de vierkante :!:
(En neem een koplampsteun en kort die in naar de breedte uit de jaren zestig, veel mooier. Of wordt ik nu te persoonlijk? :wink: )

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » wo 18 aug, 2010 23:54

marcopr schreef:(En neem een koplampsteun en kort die in naar de breedte uit de jaren zestig, veel mooier. Of wordt ik nu te persoonlijk? :wink: )
Koplampsteun en persoonlijk? Dat verband zie ik niet, maar toch bedankt voor je mening. Ben er ook nog niet uit. Het is natuurlijk een persoonlijke smaak (jij vierkant, ik rond en beide hebben we gelijk).

Weggooien doe ik zeker niet en voorlopig blijven ze gewoon zitten (zie ik wat in het donker). Ik ga ze eerst opknappen omdat ze roest hebben en duidelijk verkleurd zijn. Wel eerst nog de juiste kleurnaam en -nummer achterhalen. Daarna zie ik wel verder.
Dus als je mij kleurnaam en -nummer kan noemen dan beloof ik je om er nog eens goed over na te denken.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » do 19 aug, 2010 07:39

hvdh schreef:
flashnr1 schreef: dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in
Mooi idee van die 'tijdelijke' achterbank, maar ben bang dat de RDW in de lach schiet bij de aanblik van een achterbank in een raamloze laadruimte met tussenschot achter de voorstoelen.
Hoe ga ik dat uitleggen?
je hoef niks uit te leggen hoor ik had het ook in de aca ook zonder zijramen wel geel kenteken.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 19 aug, 2010 14:08

François heeft in zijn EDF-Azu ook een achterbankje gemonteerd, uit een Fiat Panda 34 (zo'n hangmatbank).
Die zijn, op wat gaatjes en meetwerk na, vrij eenvoudig te monteren en in te korten, zodat het ook veilig zit. Dat willen ze namelijk wel graag bij de RDW.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 19 aug, 2010 21:56

moet die achterbank dan ook gordels hebben?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 19 aug, 2010 23:43

AZL57 schreef:moet die achterbank dan ook gordels hebben?
Als je eendachtige van na 1 april 1992 is wel... :wink:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 20 aug, 2010 14:16

ericsaskia schreef:
AZL57 schreef:moet die achterbank dan ook gordels hebben?
Als je eendachtige van na 1 april 1992 is wel... :wink:
en zo wordt 'tijdelijk' een ruim begrip. Maar ja, ik moet er wat voor over hebben, zal ik maar denken om een historisch kenteken te krijgen.

Komt natuurlijk direct de vraag hoe bouw ik zo'n tijdelijke achterbank in. Kan iemand mij op weg helpen?
- welke heb ik nodig,
- waar haal ik die vandaan,
- op welke plek achterin moet hij staan,
- hoe zet je hem vast.
Enz, enz, enz.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Plaats reactie