Een nieuwe besteleend
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
als je hem aanbied voor een kenteken moet je vragen voor een historisch kenteken kost iets meer maar krijg je wel mooie blauwe platen op de eendCitroenAZU schreef:Ja is origineel, = modeljaar 1976 en dat begint bij Citroën in september...hvdh schreef:Martijn:
De AK is van 10.12.1975 volgens het kentekenbewijs. Dus is mijn stuur origineel?
Het NL-kenteken zal helaas een nieuwe combi van cijfers en letters worden. Jammer, maar helaas! Als het zover is zal ik het melden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
En dus ga ik een gele plaat met nieuwe letter/cijfer comb krijgen???? Of snap ik het niet.CitroenAZU schreef:Dat kan alleen als je em voor geel kentekenkeuring aanbiedt bij RDW.
(**-YB-** reeks)
De bedrijfswagenserie voor klassieke kentekens stopt bij 1973. (de BE-**-** reeks)
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
ik heb het even opgezocht op de rdw site.
Lichte en zware bedrijfsauto’s
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:
Uw bedrijfsauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De bedrijfsauto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.
dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in
Lichte en zware bedrijfsauto’s
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:
Uw bedrijfsauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De bedrijfsauto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.
dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Mooi idee van die 'tijdelijke' achterbank, maar ben bang dat de RDW in de lach schiet bij de aanblik van een achterbank in een raamloze laadruimte met tussenschot achter de voorstoelen.flashnr1 schreef: dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in
Hoe ga ik dat uitleggen?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
Mijn AZU 1958 is in 2006 aangeboden aan de RDW als personenauto met twee zitplaatsen en heeft blauwe platen; AM-06-51.
Ik heb begrepen hij als personenwagen is gekeurd omdat de laadruimte te klein is voor de huidige grijskenteken regels (EEA is voor mij gedaan en zo uitgelegd, door een bekende eendenhersteller net bomen Amsterdam.)
Ik heb begrepen hij als personenwagen is gekeurd omdat de laadruimte te klein is voor de huidige grijskenteken regels (EEA is voor mij gedaan en zo uitgelegd, door een bekende eendenhersteller net bomen Amsterdam.)
Laatst gewijzigd door marcopr op wo 18 aug, 2010 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
ps wat betreft de koplampen; bij de invoering van de vierkante koplampen is de koplampstang verbreed. Later zijn daar weer, beginnend met de 2cv4 special 1976/77, ronde koplampen opgezet. Deze staan voor het mooie echt te veruit elkaar . De brede steun is echt voor de vierkante koplampen.
Die staan trouwens zoooo seventies, daar kan niks tegenop.
En als je toch besluit voor de ronde koplampen bewaar de de vierkante
(En neem een koplampsteun en kort die in naar de breedte uit de jaren zestig, veel mooier. Of wordt ik nu te persoonlijk? )
Die staan trouwens zoooo seventies, daar kan niks tegenop.
En als je toch besluit voor de ronde koplampen bewaar de de vierkante
(En neem een koplampsteun en kort die in naar de breedte uit de jaren zestig, veel mooier. Of wordt ik nu te persoonlijk? )
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Koplampsteun en persoonlijk? Dat verband zie ik niet, maar toch bedankt voor je mening. Ben er ook nog niet uit. Het is natuurlijk een persoonlijke smaak (jij vierkant, ik rond en beide hebben we gelijk).marcopr schreef:(En neem een koplampsteun en kort die in naar de breedte uit de jaren zestig, veel mooier. Of wordt ik nu te persoonlijk? )
Weggooien doe ik zeker niet en voorlopig blijven ze gewoon zitten (zie ik wat in het donker). Ik ga ze eerst opknappen omdat ze roest hebben en duidelijk verkleurd zijn. Wel eerst nog de juiste kleurnaam en -nummer achterhalen. Daarna zie ik wel verder.
Dus als je mij kleurnaam en -nummer kan noemen dan beloof ik je om er nog eens goed over na te denken.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
je hoef niks uit te leggen hoor ik had het ook in de aca ook zonder zijramen wel geel kenteken.hvdh schreef:Mooi idee van die 'tijdelijke' achterbank, maar ben bang dat de RDW in de lach schiet bij de aanblik van een achterbank in een raamloze laadruimte met tussenschot achter de voorstoelen.flashnr1 schreef: dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in
Hoe ga ik dat uitleggen?
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
en zo wordt 'tijdelijk' een ruim begrip. Maar ja, ik moet er wat voor over hebben, zal ik maar denken om een historisch kenteken te krijgen.ericsaskia schreef:Als je eendachtige van na 1 april 1992 is wel...AZL57 schreef:moet die achterbank dan ook gordels hebben?
Komt natuurlijk direct de vraag hoe bouw ik zo'n tijdelijke achterbank in. Kan iemand mij op weg helpen?
- welke heb ik nodig,
- waar haal ik die vandaan,
- op welke plek achterin moet hij staan,
- hoe zet je hem vast.
Enz, enz, enz.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal