Pagina 3 van 5
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 07:22
door Punky
Welkom hier. Leuke bestel. Veel suc6 met de restauratie.
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 12:56
door flashnr1
CitroenAZU schreef:hvdh schreef:Martijn:
De AK is van 10.12.1975 volgens het kentekenbewijs. Dus is mijn stuur origineel?
Het NL-kenteken zal helaas een nieuwe combi van cijfers en letters worden. Jammer, maar helaas! Als het zover is zal ik het melden.
Ja is origineel, = modeljaar 1976 en dat begint bij Citroën in september...
als je hem aanbied voor een kenteken moet je vragen voor een historisch kenteken kost iets meer maar krijg je wel mooie blauwe platen op de eend

Geplaatst: wo 18 aug, 2010 14:14
door CitroenAZU
Dat kan alleen als je em voor geel kentekenkeuring aanbiedt bij RDW.
(**-YB-** reeks)
De bedrijfswagenserie voor klassieke kentekens stopt bij 1973. (de BE-**-** reeks)
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 21:06
door hvdh
CitroenAZU schreef:Dat kan alleen als je em voor geel kentekenkeuring aanbiedt bij RDW.
(**-YB-** reeks)
De bedrijfswagenserie voor klassieke kentekens stopt bij 1973. (de BE-**-** reeks)
En dus ga ik een gele plaat met nieuwe letter/cijfer comb krijgen???? Of snap ik het niet.
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 21:48
door flashnr1
ik heb het even opgezocht op de rdw site.
Lichte en zware bedrijfsauto’s
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:
Uw bedrijfsauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De bedrijfsauto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.
dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 22:17
door Ronald
hvdh schreef:En dus ga ik een gele plaat met nieuwe letter/cijfer comb krijgen???? Of snap ik het niet.
Ja. Als je hem als bedrijfswagen aanbied.
Nee, als je hem als personenauto aanbied. Dan krijg je een zgn. historisch kenteken (**-YB-**)
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 22:53
door hvdh
flashnr1 schreef:
dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in
Mooi idee van die 'tijdelijke' achterbank, maar ben bang dat de RDW in de lach schiet bij de aanblik van een achterbank in een raamloze laadruimte met tussenschot achter de voorstoelen.
Hoe ga ik dat uitleggen?
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 23:20
door marcopr
Mijn AZU 1958 is in 2006 aangeboden aan de RDW als personenauto met twee zitplaatsen en heeft blauwe platen; AM-06-51.
Ik heb begrepen hij als personenwagen is gekeurd omdat de laadruimte te klein is voor de huidige grijskenteken regels (EEA is voor mij gedaan en zo uitgelegd, door een bekende eendenhersteller net bomen Amsterdam.)
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 23:25
door marcopr
ps wat betreft de koplampen; bij de invoering van de vierkante koplampen is de koplampstang verbreed. Later zijn daar weer, beginnend met de 2cv4 special 1976/77, ronde koplampen opgezet. Deze staan voor het mooie echt te veruit elkaar

. De brede steun is echt voor de vierkante koplampen.
Die staan trouwens zoooo seventies, daar kan niks tegenop.
En als je toch besluit voor de ronde koplampen bewaar de de vierkante
(En neem een koplampsteun en kort die in naar de breedte uit de jaren zestig, veel mooier. Of wordt ik nu te persoonlijk?

)
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 23:54
door hvdh
marcopr schreef:(En neem een koplampsteun en kort die in naar de breedte uit de jaren zestig, veel mooier. Of wordt ik nu te persoonlijk?

)
Koplampsteun en persoonlijk? Dat verband zie ik niet, maar toch bedankt voor je mening. Ben er ook nog niet uit. Het is natuurlijk een persoonlijke smaak (jij vierkant, ik rond en beide hebben we gelijk).
Weggooien doe ik zeker niet en voorlopig blijven ze gewoon zitten (zie ik wat in het donker). Ik ga ze eerst opknappen omdat ze roest hebben en duidelijk verkleurd zijn. Wel eerst nog de juiste kleurnaam en -nummer achterhalen. Daarna zie ik wel verder.
Dus als je mij kleurnaam en -nummer kan noemen dan beloof ik je om er nog eens goed over na te denken.
Geplaatst: do 19 aug, 2010 07:39
door flashnr1
hvdh schreef:flashnr1 schreef:
dus volgens mij geen probleem bij de aanvraag.
alleen voor 1973 word dit automatisch gedaan en nu moet je er om vragen als het niet lukt doe je er voor de keuring een achterbankje in dan krijg je geel kenteken en na de keuring haal je het eruit net zo makkelijk.
voor de apk hoeft er geen bank in
Mooi idee van die 'tijdelijke' achterbank, maar ben bang dat de RDW in de lach schiet bij de aanblik van een achterbank in een raamloze laadruimte met tussenschot achter de voorstoelen.
Hoe ga ik dat uitleggen?
je hoef niks uit te leggen hoor ik had het ook in de aca ook zonder zijramen wel geel kenteken.
Geplaatst: do 19 aug, 2010 14:08
door Michiel van G.
François heeft in zijn EDF-Azu ook een achterbankje gemonteerd, uit een Fiat Panda 34 (zo'n hangmatbank).
Die zijn, op wat gaatjes en meetwerk na, vrij eenvoudig te monteren en in te korten, zodat het ook veilig zit. Dat willen ze namelijk wel graag bij de RDW.
Geplaatst: do 19 aug, 2010 21:56
door AZL57
moet die achterbank dan ook gordels hebben?
Geplaatst: do 19 aug, 2010 23:43
door deusjevo
AZL57 schreef:moet die achterbank dan ook gordels hebben?
Als je eendachtige van na 1 april 1992 is wel...

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 14:16
door hvdh
ericsaskia schreef:AZL57 schreef:moet die achterbank dan ook gordels hebben?
Als je eendachtige van na 1 april 1992 is wel...

en zo wordt 'tijdelijk' een ruim begrip. Maar ja, ik moet er wat voor over hebben, zal ik maar denken om een historisch kenteken te krijgen.
Komt natuurlijk direct de vraag hoe bouw ik zo'n tijdelijke achterbank in. Kan iemand mij op weg helpen?
- welke heb ik nodig,
- waar haal ik die vandaan,
- op welke plek achterin moet hij staan,
- hoe zet je hem vast.
Enz, enz, enz.