sleurhut bouwt een 1/24 eend, fotoshootje met de mobylette

Alles over 2cv modelauto's en miniaturen
Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1923
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 19 sep, 2010 23:24

Behoorlijk bizar hou precies je werkt, ik vindt dat roldakje toch al heel behoorlijk.

Ben je al uit de kleur?
tweeceevees zijn leuk!

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » zo 19 sep, 2010 23:34

het word jaune rialto denk ik, alleen dan niet de originele maar die van een modelbouw merk, komt zeer dicht in de buurt. die van motip etc spuit iets te dik, de kans is vrij groot dat er een lijntje volloopt of dat de laag te dik word.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1923
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » ma 20 sep, 2010 10:30

Mooie felle kleur, autolak is idd behoorlijk dik voor modelbouw.
tweeceevees zijn leuk!

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » wo 22 sep, 2010 00:35

ik heb even jullie hulp nodig, welke kleur heeft de onderkant van de koets? Ik zie op veel foto's zwart, is dit altijd zo vanaf de fabriek of is dit later getectyleerd?

en welke kleur heeft de bodem van de koets? gewoon lakkleur?

alvast bedankt.

sleurhut

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 22 sep, 2010 09:36

Gewoon lakkkleur, maar zoals je zegt meestal zwart getectyled. Tank is gewoon zwart zowel de metalen als de plastic versie.
Mooi werk ;-)
diverse Citroens, wat anders.

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 22 sep, 2010 13:29

Buitenkant/onderkant zoals AZL57 zegt.
Binnenkant koets: lakkleur idd. Met daaroverheen rubberen matten Zichtbare deel van het chassis tussen de vloerplaten in is zwart (en dus ook grotendeels niet zichtbaar door die rubberen matten).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 23 sep, 2010 14:38

Jee wat een detailwerk, ik hed zelf het idee om van de winter een modelletje van m'n eigen eendje te bouwen van een bestaand pakket. Nu ik zie hoe jij bezig bent... die van mij wordt een stuk minder gedetaileerd waarschijnlijk.
Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, ik ga dit draadje volgen!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » vr 24 sep, 2010 21:10

Zo, weer een update. deze keer zit de ventilatieklep erin, het was echt ... werk maar uiteindelijk bleef die zitten, hij lijkt niet echt netjes maar dit komt door de macro stand en het glimmende superlijm deel, ook is het licht niet goed. Ik zal morgen nog eens nieuwe foto's plaatsen waar je het op kunt zien hoe die wel is in real life.

Afbeelding

Afbeelding

Zo ziet die er nu uit, na een goede laag primer ziet het er al wel beter uit denk ik. morgen eens een laag zetten om te kijken hoe strak hij is.

mvg

sleurhut[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » za 25 sep, 2010 13:57

Respect hoor :!: :!: Ik zou willen dat ik het geduld had om dit te doen.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » ma 27 sep, 2010 17:02

Ik had nog een vraag, Heeft iemand hier nog 2 chevrons liggen? Maakt niet uit of het van een 2cv is of van een andere citroen. sticker is ook goed. De vitrine is vrij leeg, ik wil er een citroen hoekje in maken. Ik ben niet zo'n sjonnie die hem van een auto aftrekt. stuur maar een pbjte, over de prijs komen we wel uit denk ik.

ontopic: hele ding is opgeschuurd. de primer was op kwam ik net achter dus ga ik eerst even een nieuwe bus halen.

mvg

sleurhut

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » di 28 sep, 2010 10:40

ga even naar de sloop daar liggen zat citroens, en ze zijn er makkelijk aftehalen
2cv6 azu-b 250

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » di 28 sep, 2010 21:15

Goed plan! Was al opzoek hoe je ze nou loshaalt. nogal lullig als je daar staat en hij komt niet los. zou wel een kliksysteem zijn of een dot montagelijm.

ontopic:

Bumpers staat in de witte spuitlak en is bijna klaar voor zijn stootrubbers. Heb het achteruitrijlicht (of is het nou een mistlicht) eraf gehaald. hij ziet er nogal lomp uit en niet elke eend heeft er een. updates volgen snel.

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » wo 29 sep, 2010 11:19

meestal 2 pennetjes waar een borgring op geklikt zit

schroevendraaier er achter en los

vooral ax en bx zijn makkelijk los te krijgen en vergeet die die op het stuur niet zwart of rood erg mooi voor in de vitrine
2cv6 azu-b 250

sleurhut
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 282
Lid geworden op: za 24 jul, 2010 19:26
Locatie: hengelo OV

Bericht door sleurhut » wo 29 sep, 2010 21:44

grrrrrr stom tape. had net de zwarte lijn op de bumpers afgeplakt, geverfd, wachten en intussen reverentie voor het stuur zoeken. tape eraf... en ja hoor daar gaat de witte verf. slechte hechtig met het plastic. Normaal nooit problemen mee gehad. Alles netjes iets opgeruwt en ontvet. Schuren en een nieuwe laag word het dus.

Er is ook iets positiefs te melden. ben bezig nu met het stuur en de stuurkolom, lukt al aardig. stuur moet nog 3 laagjes dunne zwarte verf, zo word die mooi egaal zwart en hou je het meeste detail. in het contact wil ik nog een sleuteltje maken, dit soort dingen laten je interieur meer 'leven'. stokbrood achterin :P. Paar kabeltjes zullen ook wel leuk staan.

foto's volgen als het stuur af is.

mvg

jvb

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 30 sep, 2010 11:16

Stokbroodje gaat wel snel schimmelen.. Eenden zijn doorgaans niet echt droog van binnen als de ventilatieklep openstaat.. ;)

Ben benieuwd naar nieuwe foto's! Veel gedetailleerder dan wat jij nu doet kán volgens mij niet!!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie