Pagina 3 van 3
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 07:43
door Kulio
Mischien zijn er wel meerdere dingen aan de hand. Maar begin gewoon met wat duidelijk een probleem lijkt, de bougiekabels. Zitten er de goede bougies in? Ga daarna andere dingen proberen.
Geplaatst: za 16 okt, 2010 21:09
door Bartman
weer een update,
Ik heb inmiddels ook de randen van de pakking van de lucht inlaat volledig vol gesmeerd met vloeibare pakking dus daar komt ook geen lucht meer door.
En nog steeds wil hij niet op twee cilinders draaien.
Mijn laatste optie is nog de oude ontsteking terug bouwen.
Zijn er verder misschien mensen in het noorden die misschien ook hun blik zouden willen werpen op dit blok, en evt willen helpen om beide cilinders aan de praat te krijegn.
Omgeving grootegast (grens groningen friesland net boven de A7)
weet iemand ook hoe ik bij de oude ontsteking het moment goed kan stellen want ik heb er geen controlle lampje bij.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 11:03
door achtpeter
Je kunt bij gebrek aan een controlelampje je knipperlicht rechtsvoor verbinden met de koude kant van de bobine.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 11:54
door Bartman
uhhh koude kant, wat wordt hier mee bedoeld?
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 12:13
door thomaaas
Uu ik zit wel in het noorden in 't weekend maar richting Smallingerland is wat erg ver van huis weg. Kun je dan niet beter naar Duckservice Leek, (heten nu SAS leek geloof ik) die zitten daar in de buurt, die kunnen je vast wel helpen
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 16:06
door achtpeter
Koude kant: de min, waar het draadje met de blauwe manchet zit, de aansluiting van de contactpuntjes, kortom: niet de rode
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 20:24
door Bartman
Ik heb vandaag weer de oude ontsteking terug gebouwd (gelukkig wel bewaard) En samen met een buurman, die vroeger ook een eend heeft gehad, afgesteld. Met een controle lampje en al er bij. En hij kreeg hem ook niet goed afgesteld. het leek wel of de nokken helemaal niet klopten. Zou dit kunnen komen om datde onderbreker nokken te veel zijn afgesleten........
Het enigste voordeel hier van is dat ik het hele blok inmiddels al ben door gekomen.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 21:13
door André Post
De gewichtjes kunnen aan de verkeerde kant gemonteerd zijn.
Begin dit jaar nog bij een redelijk ervaren eenden sleutelaar gezien.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 21:33
door Bartman
zit daar dan verschil in, ik dacht de de gewichtjes het zelfde waren.
twee vast om de pinnen welke aan de nokken as zit en de andere kanten vast aan de pinnen van de onderbreker nokken.
Dit kan toch maar op 1 manier.
Als dit niet juist is kan ik dan ergens een duidelijke omschrijving vinden (het liefst met foto´s)
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 22:46
door André Post
Kijk nog maar eens goed het kan fout gemonteerd.
Geplaatst: ma 18 okt, 2010 15:43
door AZL57
je kunt ze iets verdraaid monteren. De pinnen van de nokken as voor of achter de meenemer gezien in de draairichting.
Hij doet het
Geplaatst: ma 18 okt, 2010 22:22
door Bartman
Geloof het of nietmaar hij doet het weer.
Zat eerst zelf nog te denken dat het misschien zou liggen aan de magneetjes van de 123 ign aangezien ze niet allebij de zelfde hoogte hadden. Dit dus veranderd en geprobeerd weer af te stellen. het ledje heeft nog 1 x weer gebrand en daarna niet weer. was er behoorlijk zat van.
Dus alle 123 rotzooi er weer afgehaald, de centrifugaalgewichtjes en verdere ontsteking weer terug gebouwd en zonder verder af te stellen gestart. en hij liep als een zonnetje.
Test rit gedaan en nog sterker als voor heen.!!!!
Dus waarschijnlijk is de oorzaak geweest een slecht afgestelde ontsteking en een slechte bobine.
De bobine ga ik binnen kort nog omwisselen met de oude zodat ik dit ook kan uitsluiten.
Dus dat wordt weer fijn toeren de komende dagen!!!!!!
Iedereen nog wel heel erg bedankt voor de vele reacties van iedereen die heeft mee gedacht!!!!
Re: Hij doet het
Geplaatst: di 19 okt, 2010 00:16
door dyane_maniac
nu ben ik toch heel benieuwd wat je bedoeld met:
Bartman schreef:Zat eerst zelf nog te denken dat het misschien zou liggen aan de magneetjes van de 123 ign aangezien ze niet allebij de zelfde hoogte hadden
maar eind goed al goed, hoewel het me toch zou frustreren waarom je niet helemaal exact weet waar het aan lag. ik heb dat ook wel eens gehad. dan frot je nog eens wat en ineens doet het t weer zonder dat je nou exact weet wat het probleem was...
Geplaatst: di 19 okt, 2010 06:13
door Bertje Beige
Het is mooi dat het probleem is opgelost, maar om dan 123 maar gelijk "rotzooi" te noemen
Geplaatst: di 19 okt, 2010 12:33
door 2cvpieter
geweldig voor je ,zo zie je maar weer, niet te snel alles vervangen , maar toch super goed dat hij het weer doet , en leuk om te volgen, en kun je ook goed zien hoe je er naast kunt zitten ( ik ) met een diagnoze, en nu lekker scheuren met die hap