ik verf vooral met simpele techniekjes zoals drybrushing, washen, chippen.
drybrushen:
kwastje in zwarte verf dopen of kleur naar keuze, helemaal schoonmaken op een tissue tot er bij niks meer uitkomt, dan over de lijnen en groefjes van je model borstellen. nu komen deze omhoogt te liggen en lijken ze erg vies door jaren gebruik,
washen:
een verf of terpetine of waterbasis verdunnen tot rond waterdikte, bij waterbasis een drupje afwasmiddel bijdoen om de oppervlakte spanning te breken, anders vloeit het niet uit maar gaat bellen vormen op het je model. grille krijgt meer diepte en er lijkt vuil in randjes te zitten, oppassen met deze techniek OVERDAAD SCHAADT.
chippen: kleine stukjes op plekken die bewegen en lang mekaar schuren de verf eraf halen, alsof de verf eraf geknapt is op die plek, je kunt het zilver doen eronder of roestbruin, plekken als treeplankranden moet je dus niet te veel roest opdoen, hier schuur je vaak overheen of gaat erop staan, roest zal dus minder kans hebben op deze plekken. handvatten ook, die pak je ook vaak vast.
hier mijn modelletje tot nu toe, velgen en banden worden nog wel even gedaan en de voorbumper word wat aangepast, spiegeltjes liggen naast me, een roestplekje en wat chipjes op de bevestiging lijkt me wel leuk voor ze erop gaan:
zoals je ziet zijn de planken veel viezer geworden.
en nog een foto van mijn 202, lak is gestript door hem paar uurtjes in de nagellakremover te gooien, decal van de leeuw word opnieuw geprint:
zo kwam die uit het removerbadje, mooi schoon zamak
maaaaar... wel een heul lelijk gat in het dak, stukje plastic inlijmen, plamuren, beetje meel erop met superlijm, gladschuren, primer en...
weg is het gat
. hij staat nu al in zijn nieuwe zwarte jasje, raamlijstjes scilderen en weer in mekaar zetten, zit wel een nieuw dashboard deel in, het oude klopte voor een deel niet met het origineel.
mvg
sleurhut