2cv pick-up

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2683
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 21 mei, 2008 22:33

die eend zakt écht door zn voegen met 200 kilo extra exclusief bestuurder en passagiers :shock: Mijn Dyane hing al zowat op de grond met 30 kilo vakantie bagage achterin...
Verbruik: Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 21 mei, 2008 22:49

joe_catchou schreef: snap je het een beetje , anders leg ik het wel ff uit op waggel ?
dat lijkt mij een gezellig plan
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 21 mei, 2008 23:13

Michiel van G. schreef:die eend zakt écht door zn voegen met 200 kilo extra exclusief bestuurder en passagiers :shock: Mijn Dyane hing al zowat op de grond met 30 kilo vakantie bagage achterin...
het wordt een pick up, dus twee persoons. ik heb wat zitten meten en de kraan kan ik, denk ik, net voor de achteras bevestigen, het zwaartepunt zal wel net achter de achteras zitten. de cabine maak ik van het originele dakje en de achterklep, dus dat (beetje) gewicht komt meer naar voren. reservewiel komt onder de motorkap (past dat trouwens wel onder een ribbelkap?). als ik dan de trekstangen achter indraai, komt hij weer wat hoger te staan. zal ik stuggere schokdempers moet monteren? en een torsiestang (voor en achter?) om overhellen tegen te gaan?

en wat zal de rdw hiervan vinden? misschien eerst voor 2-deurs grijs kenteken laten keuren met een bakje achterop. aan de andere kant, het moet ook veilig zijn, maar ja, als je 390 kilo mag laden, dan moet die 200 kilo toch niet onoverkomenlijk zijn.

om de kraan lichter te maken kan ik driehoekige stukken materiaal weghalen uit de vlakke plaat aan de zijkanten. dat is 4 mm dik, lijkt mij wat dik voor m'n slijptol. het is wel een grote, zou dat gaan?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 21 mei, 2008 23:18

Op de poster van Citroklasiek staat ook zo'n vrachtwagentje met een oude takel. geweldig om te zien!

Ik hoop dat je de verhoudingen goed krijg met je eend!! :lol:
2cv Vert Bambou '79

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 22 mei, 2008 10:35

Green-Duckman schreef:Ik hoop dat je de verhoudingen goed krijg met je eend!! :lol:
daar zeg je wat. ik ga dat gewoon maar eens proberen met de kraan er los op. maar voor m'n gevoel staat het wel. brede banden achter lijkt mij ook een must, voor de looks, zeg maar. of dubbellucht. dat lijkt mij ook wel wat. met dubbellucht bedoel ik zoiets:


Afbeelding

maar dan met eendenvelgen. heeft iemand hier ervaring mee?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 22 mei, 2008 10:38

Green-Duckman schreef:Op de poster van Citroklasiek staat ook zo'n vrachtwagentje met een oude takel. geweldig om te zien!
is dat deze?:
Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 22 mei, 2008 11:55

supercees schreef:
maar dan met eendenvelgen. heeft iemand hier ervaring mee?
Dan moet de auto opnieuw gekeurd worden aangezien de spoorbreedte achter aanzienlijk, dus meer dan 2%, toeneemt

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » do 22 mei, 2008 12:51

Rossero schreef:
supercees schreef:
maar dan met eendenvelgen. heeft iemand hier ervaring mee?
Dan moet de auto opnieuw gekeurd worden aangezien de spoorbreedte achter aanzienlijk, dus meer dan 2%, toeneemt
Dat moet toch omdat het een pick up wordt :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2683
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 22 mei, 2008 14:27

en dat mag niet, én pickup ombouw én andere spoorbreedte.
Verbruik: Afbeelding

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 22 mei, 2008 15:14

Bij een nieuwe opbouw hoeft hij niet echt gekeurd te worden, bij een nieuwe spoorbreedte moeten alle rijeigenschappen getest worden. Dan ben je wel een tijdje verder

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2683
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 22 mei, 2008 16:07

Rossero schreef:Bij een nieuwe opbouw hoeft hij niet echt gekeurd te worden, bij een nieuwe spoorbreedte moeten alle rijeigenschappen getest worden. Dan ben je wel een tijdje verder
absoluut wel.
Pickup ombouw is van 4 naar 2 deurs, en wordt grijs kenteken. Moet dus worden gekeurd. Spoorbreedte idd wel.
Verbruik: Afbeelding

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » do 22 mei, 2008 16:25

is het wat om er een extra achteras te plaatsen. ik heb dit wel eens op foto gezien bij één of ander eendenbedrijf in nederland (kheb alleen geen idee meer wie het gedaan had) en ik heb ook wel eens foto's voorbij zien komen van een eend met vrachtwagenkoppleing erop (mini vrachtwagen) en er een flinke caravan achter gebouwt. dan moet dat extra gewicht wel te dragen izjn zonder dat je veren breken

is de kraan alleen maar voor de looks of moet ie ook nog werken???
J B

just drive like you stole it

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 22 mei, 2008 16:38

de kraan werkt weer, ik heb de lier gedemonteerd, schoongemaakt, ingevet en in elkaar gezet, loopt heel soepel. maar echt wat ermee gaan tillen, dat betwijfel ik, kijk maar naar de plaatjes. vandaag de kraan rechtop gezet, staalborstel er over gehaald, ontvet, zinkprimer gespoten en rood gerold.

eend ernaast voor de verhoudingen en die zijn wat scheef...:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » do 22 mei, 2008 22:47

now ik heb al wat geschetst en getekent voor jou
als je er wat mee wil doen .
see you when you see me

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » do 22 mei, 2008 22:48

Prachtige takel!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Plaats reactie