2cv pick-up
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
het wordt een pick up, dus twee persoons. ik heb wat zitten meten en de kraan kan ik, denk ik, net voor de achteras bevestigen, het zwaartepunt zal wel net achter de achteras zitten. de cabine maak ik van het originele dakje en de achterklep, dus dat (beetje) gewicht komt meer naar voren. reservewiel komt onder de motorkap (past dat trouwens wel onder een ribbelkap?). als ik dan de trekstangen achter indraai, komt hij weer wat hoger te staan. zal ik stuggere schokdempers moet monteren? en een torsiestang (voor en achter?) om overhellen tegen te gaan?Michiel van G. schreef:die eend zakt écht door zn voegen met 200 kilo extra exclusief bestuurder en passagiersMijn Dyane hing al zowat op de grond met 30 kilo vakantie bagage achterin...
en wat zal de rdw hiervan vinden? misschien eerst voor 2-deurs grijs kenteken laten keuren met een bakje achterop. aan de andere kant, het moet ook veilig zijn, maar ja, als je 390 kilo mag laden, dan moet die 200 kilo toch niet onoverkomenlijk zijn.
om de kraan lichter te maken kan ik driehoekige stukken materiaal weghalen uit de vlakke plaat aan de zijkanten. dat is 4 mm dik, lijkt mij wat dik voor m'n slijptol. het is wel een grote, zou dat gaan?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
daar zeg je wat. ik ga dat gewoon maar eens proberen met de kraan er los op. maar voor m'n gevoel staat het wel. brede banden achter lijkt mij ook een must, voor de looks, zeg maar. of dubbellucht. dat lijkt mij ook wel wat. met dubbellucht bedoel ik zoiets:Green-Duckman schreef:Ik hoop dat je de verhoudingen goed krijg met je eend!!

maar dan met eendenvelgen. heeft iemand hier ervaring mee?
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
absoluut wel.Rossero schreef:Bij een nieuwe opbouw hoeft hij niet echt gekeurd te worden, bij een nieuwe spoorbreedte moeten alle rijeigenschappen getest worden. Dan ben je wel een tijdje verder
Pickup ombouw is van 4 naar 2 deurs, en wordt grijs kenteken. Moet dus worden gekeurd. Spoorbreedte idd wel.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
is het wat om er een extra achteras te plaatsen. ik heb dit wel eens op foto gezien bij één of ander eendenbedrijf in nederland (kheb alleen geen idee meer wie het gedaan had) en ik heb ook wel eens foto's voorbij zien komen van een eend met vrachtwagenkoppleing erop (mini vrachtwagen) en er een flinke caravan achter gebouwt. dan moet dat extra gewicht wel te dragen izjn zonder dat je veren breken
is de kraan alleen maar voor de looks of moet ie ook nog werken???
is de kraan alleen maar voor de looks of moet ie ook nog werken???
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
de kraan werkt weer, ik heb de lier gedemonteerd, schoongemaakt, ingevet en in elkaar gezet, loopt heel soepel. maar echt wat ermee gaan tillen, dat betwijfel ik, kijk maar naar de plaatjes. vandaag de kraan rechtop gezet, staalborstel er over gehaald, ontvet, zinkprimer gespoten en rood gerold.
eend ernaast voor de verhoudingen en die zijn wat scheef...:

eend ernaast voor de verhoudingen en die zijn wat scheef...:

-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer: