Pagina 21 van 35

Geplaatst: wo 21 mei, 2008 22:33
door Michiel van G.
die eend zakt écht door zn voegen met 200 kilo extra exclusief bestuurder en passagiers :shock: Mijn Dyane hing al zowat op de grond met 30 kilo vakantie bagage achterin...

Geplaatst: wo 21 mei, 2008 22:49
door supercees
joe_catchou schreef: snap je het een beetje , anders leg ik het wel ff uit op waggel ?
dat lijkt mij een gezellig plan

Geplaatst: wo 21 mei, 2008 23:13
door supercees
Michiel van G. schreef:die eend zakt écht door zn voegen met 200 kilo extra exclusief bestuurder en passagiers :shock: Mijn Dyane hing al zowat op de grond met 30 kilo vakantie bagage achterin...
het wordt een pick up, dus twee persoons. ik heb wat zitten meten en de kraan kan ik, denk ik, net voor de achteras bevestigen, het zwaartepunt zal wel net achter de achteras zitten. de cabine maak ik van het originele dakje en de achterklep, dus dat (beetje) gewicht komt meer naar voren. reservewiel komt onder de motorkap (past dat trouwens wel onder een ribbelkap?). als ik dan de trekstangen achter indraai, komt hij weer wat hoger te staan. zal ik stuggere schokdempers moet monteren? en een torsiestang (voor en achter?) om overhellen tegen te gaan?

en wat zal de rdw hiervan vinden? misschien eerst voor 2-deurs grijs kenteken laten keuren met een bakje achterop. aan de andere kant, het moet ook veilig zijn, maar ja, als je 390 kilo mag laden, dan moet die 200 kilo toch niet onoverkomenlijk zijn.

om de kraan lichter te maken kan ik driehoekige stukken materiaal weghalen uit de vlakke plaat aan de zijkanten. dat is 4 mm dik, lijkt mij wat dik voor m'n slijptol. het is wel een grote, zou dat gaan?

Geplaatst: wo 21 mei, 2008 23:18
door Green-Duckman
Op de poster van Citroklasiek staat ook zo'n vrachtwagentje met een oude takel. geweldig om te zien!

Ik hoop dat je de verhoudingen goed krijg met je eend!! :lol:

Geplaatst: do 22 mei, 2008 10:35
door supercees
Green-Duckman schreef:Ik hoop dat je de verhoudingen goed krijg met je eend!! :lol:
daar zeg je wat. ik ga dat gewoon maar eens proberen met de kraan er los op. maar voor m'n gevoel staat het wel. brede banden achter lijkt mij ook een must, voor de looks, zeg maar. of dubbellucht. dat lijkt mij ook wel wat. met dubbellucht bedoel ik zoiets:


Afbeelding

maar dan met eendenvelgen. heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: do 22 mei, 2008 10:38
door supercees
Green-Duckman schreef:Op de poster van Citroklasiek staat ook zo'n vrachtwagentje met een oude takel. geweldig om te zien!
is dat deze?:
Afbeelding

Geplaatst: do 22 mei, 2008 11:55
door Rossero
supercees schreef:
maar dan met eendenvelgen. heeft iemand hier ervaring mee?
Dan moet de auto opnieuw gekeurd worden aangezien de spoorbreedte achter aanzienlijk, dus meer dan 2%, toeneemt

Geplaatst: do 22 mei, 2008 12:51
door Jeroen-citroen
Rossero schreef:
supercees schreef:
maar dan met eendenvelgen. heeft iemand hier ervaring mee?
Dan moet de auto opnieuw gekeurd worden aangezien de spoorbreedte achter aanzienlijk, dus meer dan 2%, toeneemt
Dat moet toch omdat het een pick up wordt :wink:

Geplaatst: do 22 mei, 2008 14:27
door Michiel van G.
en dat mag niet, én pickup ombouw én andere spoorbreedte.

Geplaatst: do 22 mei, 2008 15:14
door Rossero
Bij een nieuwe opbouw hoeft hij niet echt gekeurd te worden, bij een nieuwe spoorbreedte moeten alle rijeigenschappen getest worden. Dan ben je wel een tijdje verder

Geplaatst: do 22 mei, 2008 16:07
door Michiel van G.
Rossero schreef:Bij een nieuwe opbouw hoeft hij niet echt gekeurd te worden, bij een nieuwe spoorbreedte moeten alle rijeigenschappen getest worden. Dan ben je wel een tijdje verder
absoluut wel.
Pickup ombouw is van 4 naar 2 deurs, en wordt grijs kenteken. Moet dus worden gekeurd. Spoorbreedte idd wel.

Geplaatst: do 22 mei, 2008 16:25
door j b
is het wat om er een extra achteras te plaatsen. ik heb dit wel eens op foto gezien bij één of ander eendenbedrijf in nederland (kheb alleen geen idee meer wie het gedaan had) en ik heb ook wel eens foto's voorbij zien komen van een eend met vrachtwagenkoppleing erop (mini vrachtwagen) en er een flinke caravan achter gebouwt. dan moet dat extra gewicht wel te dragen izjn zonder dat je veren breken

is de kraan alleen maar voor de looks of moet ie ook nog werken???

Geplaatst: do 22 mei, 2008 16:38
door supercees
de kraan werkt weer, ik heb de lier gedemonteerd, schoongemaakt, ingevet en in elkaar gezet, loopt heel soepel. maar echt wat ermee gaan tillen, dat betwijfel ik, kijk maar naar de plaatjes. vandaag de kraan rechtop gezet, staalborstel er over gehaald, ontvet, zinkprimer gespoten en rood gerold.

eend ernaast voor de verhoudingen en die zijn wat scheef...:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: do 22 mei, 2008 22:47
door joe_catchou
now ik heb al wat geschetst en getekent voor jou
als je er wat mee wil doen .

Geplaatst: do 22 mei, 2008 22:48
door revi
Prachtige takel!