Pagina 21 van 28
Geplaatst: wo 26 nov, 2014 21:37
door gelemotor
Tja, ik rij met 70 idd....
trekt goed en top is ook heel reeel haalbaar.
100 km/u op navigatie met vouwwagen...
Tis een keus, maar " onder gearen levert meer op in de praktijk.
Gr, Luc
Geplaatst: wo 26 nov, 2014 21:40
door Thijs
gelemotor schreef:
we kijken toch allebei naar 135/15 winterbanden ??
Ik zie er heel veel ???
Luc
Ik zie zo 4 aanbieders, wel redelijke prijsverschillen.
Ben ik nou?!!?
edit: Ah, dus toch 70 hoog.....
Geplaatst: wo 26 nov, 2014 22:10
door schermer
Geplaatst: wo 26 nov, 2014 22:26
door Thijs
En daar zijn alleen de vier seizoenenbanden van Maxxis en zomerbanden, geen winterbanden hoor.
Geplaatst: do 27 nov, 2014 15:19
door backfire
Een vier seizoenenband met M+S teken is toch goed genoeg?
Geplaatst: za 29 nov, 2014 21:15
door Thijs
Na wat meer gereden te hebben met de MCC-banden blijken ze prima te bevallen.
Ze lijken qua rijden eigenlijk wel soepeler dan de Toyo's en lijken wel aan de weg te plakken.
Regen heb ik nog niet ervaren maar ze rijden erg fijn.
Geplaatst: zo 30 nov, 2014 07:49
door Boudewijn
Thijs, fijn dat je ons op de hoogte houd van je bevindingen van de MCC banden. Ik heb er nu Toyo's op liggen en die bevallen goed. Heerlijk een mini rotonde nemen zonder af te remmen. Hiervoor heb ik Mabor gehad maar daar kon dat echt niet mee, hoewel er hier op het forum mensen zijn die andere ervaringen hebben.
Geplaatst: zo 30 nov, 2014 08:57
door Punky
backfire schreef:Een vier seizoenenband met M+S teken is toch goed genoeg?
Klopt en deze werken goed in de sneeuw
Geplaatst: zo 30 nov, 2014 10:36
door Krummel
Ik ben met mijn MCC-banden nu ongeveer 9000km gereden. 3500km daarvan op vakantie in Frankrijk, de rest in voornamelijk woon-werkverkeer. Ik ben tot nu toe heel tevreden. Moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met Michelin. In het begin had ik zo mijn twijfels, maar die zijn nu wel weggenomen. Auto ligt goed op de weg, ook bij regen. In (te) snel genomen lange bochten schuift de auto wel wat, maar blijft goed controleerbaar. (per ongeluk moeten ondervinden op vakantie

)
Mijn conclusie: de volgende worden ook weer gewoon van MCC, maar zoals je ziet, duurt dat nog wel even.
Oh ja, ik rijd rondom met 2,0 bar.
Groet,
Wido
Geplaatst: ma 1 dec, 2014 13:13
door TB
Kijk, nuttige info. Bedankt. Maar... 2.0 bar rondom? Lijkt me vrij hoog, zeker voor de vooras of heeft dit een speciale reden?
Geplaatst: ma 1 dec, 2014 13:39
door Krummel
Ik vind 1,4 zo weinig...

Ik heb het gevoel dat de band dan zo van de velg afglijdt. Gebeurt natuurlijk niet, weet ik ook wel, Maar het is zo'n gevoel. Wat zijn de voordelen van het exact aanhouden van de spanningen dan? En gelden de spanningen van de Michelin X-banden 1 op 1 voor de MCC-banden?
Groet,
Wido
Geplaatst: ma 1 dec, 2014 14:59
door DucKKnutsel
Als je de banden te hard op pomp gaan ze bol staan en heb je dus minder weg contact en zal je zoals je zelf al zegt schuiven in een bocht als je scherp instuurt. Zet maar eens op 1,4 bar kan je een x zo snel de hoek om.
Geplaatst: ma 1 dec, 2014 18:08
door TB
Ik rij met Michelins en heb de spanning achter op 1.8 en voor op 1.5 bar.
Een fabrikant schrijft niet zomaar een bepaalde spanning voor. Citroen gaf voor de Michelins 1.8/1.4 op.
Bij het monteren van een ander merk/ type band wel altijd nagaan wat die fabrikant voorschrijft, maar het zal nooit zoveel schelen.
2.0 bar voor lijkt me zo oncomforabel en stuiterig. Maar jij rijdt er mee en kunt hier wat over zeggen. Overigens levert een te hoge spanning een slijtage beeld op waarbij het midden van de band harder slijt als de rest.
Geplaatst: ma 1 dec, 2014 19:19
door Thijs
Ik denk altijd maar dat ze er bij Citroën vast wel over nagedacht hebben en houd dus die waardes aan.
Geplaatst: ma 1 dec, 2014 21:26
door André Post
De Michelins hebben behoorlijk zachtere wangen dan de meeste andere merken.
Ik ga er van uit dat een band met stuggere wangen ook wat hogere bandspanning nodig heeft om niet te veel op de kanten te rijden.
De aanbevolen 1.4 bar is zowiezo wat aan de lage kant als je bedenkt dat ook het grootste gewicht op die voorbanden staat.
Vermoedelijk is comfort hier belangrijk geweest naast een voorspelbaar weggedrag.
Het wordt ook door Citroën aanbevolen regelmatig banden voor/achter te wisselen om de slijtage gelijkmatig te houden.