la soixante neuf
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
het "even" vakantieklaar maken van die anarchistische ente was dit jaar een ietsje grotere klus dan het gebruikelijke rondje checken en her en der een lampje vervangen.
de eend stuurde al niet zo strak meer en maakte een hoop herrie op een klinkerweg met name in de bochten. de speling op de voortrein checken dus. daar zat zoveel speling op dat we (jesper en ik) maar de vooras van mijn oude (gesloopte) groene dyane hebben gepakt en "gereviseerd" hebben (geleide blokjes van de stuurkogels een kwartslag gedraaid, een nieuw antierammelrubber verrvangen en alles lekker in nieuw vet gezet). ook de draagarmlagerschalen waren flink ingesleten, dus ook maar andere draagarmen er op gezet. een stuurarrmlevierkogelding (kan even niet op de naam komen) vervangen wegens niet mooi rond en "dus" een "knak" had op de stuurkogel. de boel opnieuw uitgelijnd en het rijdt weer als een tiet. enige jammere is dat de fuseepennen vervangen moeten worden. 1 zit tegen apk afkeur aan (en das veel speling!) maar dat ga ik na de vakantie doen. ik merk het niet heel erg bij het rijden.
toen de boel toch open lag gelijk de aandrijfashoezen aan bakzijde preventief vervangen, handrem gesteld, remleiding voor vervangen, aan 1 kant nieuwe remblokken (nieuwe remschijven staan op het programma voor na de vakantie) en allerlei kleine dingen.
later bij het stellen van de achterremmen bleef ik een stroef punt hebben aan 1 kant. omdat aan deze kant het wiellager ook gruizig klonk, besloten de boel maar even open te halen. resultaat: een andere trommel, nieuw wiellager en remschoenen.
hoe zetten jullie die lagermoer op 35kgm vast? dat kan alleen met een losse trommel toch (ik heb zo'n bcc wielmoer/lageropsluitmoer dop)
tevens een laadstroommeter gemonteerd, remmen ontlucht en een antenne gemonteerd (ter vervanging van).
op het to do lijstje staat nog een nieuwe autoradio monteren, extra stoelrubbers onderr in de rug en natuurlijk reserve onderdelen pakken.
de eend stuurde al niet zo strak meer en maakte een hoop herrie op een klinkerweg met name in de bochten. de speling op de voortrein checken dus. daar zat zoveel speling op dat we (jesper en ik) maar de vooras van mijn oude (gesloopte) groene dyane hebben gepakt en "gereviseerd" hebben (geleide blokjes van de stuurkogels een kwartslag gedraaid, een nieuw antierammelrubber verrvangen en alles lekker in nieuw vet gezet). ook de draagarmlagerschalen waren flink ingesleten, dus ook maar andere draagarmen er op gezet. een stuurarrmlevierkogelding (kan even niet op de naam komen) vervangen wegens niet mooi rond en "dus" een "knak" had op de stuurkogel. de boel opnieuw uitgelijnd en het rijdt weer als een tiet. enige jammere is dat de fuseepennen vervangen moeten worden. 1 zit tegen apk afkeur aan (en das veel speling!) maar dat ga ik na de vakantie doen. ik merk het niet heel erg bij het rijden.
toen de boel toch open lag gelijk de aandrijfashoezen aan bakzijde preventief vervangen, handrem gesteld, remleiding voor vervangen, aan 1 kant nieuwe remblokken (nieuwe remschijven staan op het programma voor na de vakantie) en allerlei kleine dingen.
later bij het stellen van de achterremmen bleef ik een stroef punt hebben aan 1 kant. omdat aan deze kant het wiellager ook gruizig klonk, besloten de boel maar even open te halen. resultaat: een andere trommel, nieuw wiellager en remschoenen.
hoe zetten jullie die lagermoer op 35kgm vast? dat kan alleen met een losse trommel toch (ik heb zo'n bcc wielmoer/lageropsluitmoer dop)
tevens een laadstroommeter gemonteerd, remmen ontlucht en een antenne gemonteerd (ter vervanging van).
op het to do lijstje staat nog een nieuwe autoradio monteren, extra stoelrubbers onderr in de rug en natuurlijk reserve onderdelen pakken.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Het is een tijdje terug dat ik hier iets gepost heb. Simpel omdat er gewoon niet zo veel te melden was. Ik ben druk bezig geweest met assen, draagarmen, remtrommels ed uit te zoeken, demonteren en waar nodig te reviseren.
Mijn oude trouwe pfaff 90 bleek meer oud dan trouw te worden en enige tijd geleden hebben we een goede pfaff 1212 gekocht. Goed apparaat en nog stijlvol ook. Ik ben er erg blij mee.
Nu kon ik eindelijk beginnen met de bekleding. Omdat de stof die ik er voor wil gebruiken al een keer geknipt was voor een ander, niet doorgegaan project, moest ik voor de achterbank twee lappen aan elkaar naaien. En das best aardig gelukt.
Vervolgens heb ik van jeans stof nieuwe matjes gemaakt.
Een proefstukje.
Met vliezoline band heb ik een stuk linnen en de bekleding op het schuim rubber geplakt. Vervolgens afgetekend.
Eerst de banen genaaid en daarna op nieuw afgetekend. In de breedte is de bekleding ong. 2cm gekrompen door het naaien van de banen. Hierdoor kwam ik wel net een stukje stof tekort.
Dit heb ik er dus nog tussen gezet.
Daarna alles omgezoomd en dan is dit het resultaat.
De rug moet nog... En het bank frame moet nog grijs gespoten worden.
binnenkort ook een update over de assen en draagarmen (de assen zijn net gespoten en liggen nu te drogen boven op de berging)
Mijn oude trouwe pfaff 90 bleek meer oud dan trouw te worden en enige tijd geleden hebben we een goede pfaff 1212 gekocht. Goed apparaat en nog stijlvol ook. Ik ben er erg blij mee.
Nu kon ik eindelijk beginnen met de bekleding. Omdat de stof die ik er voor wil gebruiken al een keer geknipt was voor een ander, niet doorgegaan project, moest ik voor de achterbank twee lappen aan elkaar naaien. En das best aardig gelukt.
Vervolgens heb ik van jeans stof nieuwe matjes gemaakt.
Een proefstukje.
Met vliezoline band heb ik een stuk linnen en de bekleding op het schuim rubber geplakt. Vervolgens afgetekend.
Eerst de banen genaaid en daarna op nieuw afgetekend. In de breedte is de bekleding ong. 2cm gekrompen door het naaien van de banen. Hierdoor kwam ik wel net een stukje stof tekort.
Dit heb ik er dus nog tussen gezet.
Daarna alles omgezoomd en dan is dit het resultaat.
De rug moet nog... En het bank frame moet nog grijs gespoten worden.
binnenkort ook een update over de assen en draagarmen (de assen zijn net gespoten en liggen nu te drogen boven op de berging)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
thnx! dat doet een mens goed.
het is stof dat gebruikt wordt voor markiezen en luifels. heb het jaren geleden op de albert cuyp gekocht. wilde het destijds gebruiken om een dak voor mn toenmalige dyane gebruiken. dat is er nooit van gekomen en nu dus voor de bekleding.
ik wil dit patroon dus terug laten komen op de achterklep en verder niet. de dyane moet wel een beetje een "signature" hebben vind ik.[/url]
het is stof dat gebruikt wordt voor markiezen en luifels. heb het jaren geleden op de albert cuyp gekocht. wilde het destijds gebruiken om een dak voor mn toenmalige dyane gebruiken. dat is er nooit van gekomen en nu dus voor de bekleding.
ik wil dit patroon dus terug laten komen op de achterklep en verder niet. de dyane moet wel een beetje een "signature" hebben vind ik.[/url]
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
haha, de krimpfactor had ik rekening gehouden. daarom had ik ook eerst de banen genaaid. het enige is dat ik m inmiddels al had afgetekend (maar besefte eigenlijk gelijk dat dit eigenlijk nergens op sloeg. nuja het is met zo'n speciaal potloodje wat je er af kunt borstelen.
de bekleding zit er op zich mooi op, allen de ronde hoeken aan de voorkant staan niet helemaal strak. maar goed ik ben tevreden met het resultaat en hij is ook nog niet helemaal gespannen zoals het hoort
de bekleding zit er op zich mooi op, allen de ronde hoeken aan de voorkant staan niet helemaal strak. maar goed ik ben tevreden met het resultaat en hij is ook nog niet helemaal gespannen zoals het hoort
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ik ben trots op u!
(Het ziet er mooi uit)
(Het ziet er mooi uit)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam