Geplaatst: za 24 jul, 2010 23:46
het "even" vakantieklaar maken van die anarchistische ente was dit jaar een ietsje grotere klus dan het gebruikelijke rondje checken en her en der een lampje vervangen.
de eend stuurde al niet zo strak meer en maakte een hoop herrie op een klinkerweg met name in de bochten. de speling op de voortrein checken dus. daar zat zoveel speling op dat we (jesper en ik) maar de vooras van mijn oude (gesloopte) groene dyane hebben gepakt en "gereviseerd" hebben (geleide blokjes van de stuurkogels een kwartslag gedraaid, een nieuw antierammelrubber verrvangen en alles lekker in nieuw vet gezet). ook de draagarmlagerschalen waren flink ingesleten, dus ook maar andere draagarmen er op gezet. een stuurarrmlevierkogelding (kan even niet op de naam komen) vervangen wegens niet mooi rond en "dus" een "knak" had op de stuurkogel. de boel opnieuw uitgelijnd en het rijdt weer als een tiet. enige jammere is dat de fuseepennen vervangen moeten worden. 1 zit tegen apk afkeur aan (en das veel speling!) maar dat ga ik na de vakantie doen. ik merk het niet heel erg bij het rijden.
toen de boel toch open lag gelijk de aandrijfashoezen aan bakzijde preventief vervangen, handrem gesteld, remleiding voor vervangen, aan 1 kant nieuwe remblokken (nieuwe remschijven staan op het programma voor na de vakantie) en allerlei kleine dingen.
later bij het stellen van de achterremmen bleef ik een stroef punt hebben aan 1 kant. omdat aan deze kant het wiellager ook gruizig klonk, besloten de boel maar even open te halen. resultaat: een andere trommel, nieuw wiellager en remschoenen.
hoe zetten jullie die lagermoer op 35kgm vast? dat kan alleen met een losse trommel toch (ik heb zo'n bcc wielmoer/lageropsluitmoer dop)
tevens een laadstroommeter gemonteerd, remmen ontlucht en een antenne gemonteerd (ter vervanging van).
op het to do lijstje staat nog een nieuwe autoradio monteren, extra stoelrubbers onderr in de rug en natuurlijk reserve onderdelen pakken.
de eend stuurde al niet zo strak meer en maakte een hoop herrie op een klinkerweg met name in de bochten. de speling op de voortrein checken dus. daar zat zoveel speling op dat we (jesper en ik) maar de vooras van mijn oude (gesloopte) groene dyane hebben gepakt en "gereviseerd" hebben (geleide blokjes van de stuurkogels een kwartslag gedraaid, een nieuw antierammelrubber verrvangen en alles lekker in nieuw vet gezet). ook de draagarmlagerschalen waren flink ingesleten, dus ook maar andere draagarmen er op gezet. een stuurarrmlevierkogelding (kan even niet op de naam komen) vervangen wegens niet mooi rond en "dus" een "knak" had op de stuurkogel. de boel opnieuw uitgelijnd en het rijdt weer als een tiet. enige jammere is dat de fuseepennen vervangen moeten worden. 1 zit tegen apk afkeur aan (en das veel speling!) maar dat ga ik na de vakantie doen. ik merk het niet heel erg bij het rijden.
toen de boel toch open lag gelijk de aandrijfashoezen aan bakzijde preventief vervangen, handrem gesteld, remleiding voor vervangen, aan 1 kant nieuwe remblokken (nieuwe remschijven staan op het programma voor na de vakantie) en allerlei kleine dingen.
later bij het stellen van de achterremmen bleef ik een stroef punt hebben aan 1 kant. omdat aan deze kant het wiellager ook gruizig klonk, besloten de boel maar even open te halen. resultaat: een andere trommel, nieuw wiellager en remschoenen.
hoe zetten jullie die lagermoer op 35kgm vast? dat kan alleen met een losse trommel toch (ik heb zo'n bcc wielmoer/lageropsluitmoer dop)
tevens een laadstroommeter gemonteerd, remmen ontlucht en een antenne gemonteerd (ter vervanging van).
op het to do lijstje staat nog een nieuwe autoradio monteren, extra stoelrubbers onderr in de rug en natuurlijk reserve onderdelen pakken.