la soixante neuf
-
- Heavy user
Vanmiddag het rugpand van de bekleding van de achterbank afgemaakt.
Ik ben erg blij met het eindresultaat. Op de foto's is de bekleding even snel vastgezet en zeker nog niet mooi afgespannen. Her en der een schoonheidsfoutje, maar "not noticable in daily use".
voor de rug een net stuk linnen gekocht. Ziet er best authentiek oud moet ik zeggen .
Ik ben erg blij met het eindresultaat. Op de foto's is de bekleding even snel vastgezet en zeker nog niet mooi afgespannen. Her en der een schoonheidsfoutje, maar "not noticable in daily use".
voor de rug een net stuk linnen gekocht. Ziet er best authentiek oud moet ik zeggen .
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
gister is de dakgoot antenne binnen gekomen... was al een tijd op zoek naar een antenne die een beetje bij de auto past. nu dus gevonden!
(de antenne kan nog uitgeschoven worden)
mooi, maar lekker simpel. past wel bij een dyane.
het liefste zou ik er ook nog zo'n soort radio in willen zetten voor de looks.
maarja, er moet wel een goede mogelijkheid voor muziek komen. maar wellicht kan dit op een andere manier. mp3 speler op versterker die in de motor ruimte zit.
en dan eigenlijk nog het liefst met deze ombouw. [nu wilde ik een link naar een MP advertentie posten, maar de ombouw is waarschijnlijk al verkocht. ik bedoel zo'n plastic ombouw/frontje met plaats voor een speakertje er naast). als iemand nog een goede heeft liggen....[/img]
(de antenne kan nog uitgeschoven worden)
mooi, maar lekker simpel. past wel bij een dyane.
het liefste zou ik er ook nog zo'n soort radio in willen zetten voor de looks.
maarja, er moet wel een goede mogelijkheid voor muziek komen. maar wellicht kan dit op een andere manier. mp3 speler op versterker die in de motor ruimte zit.
en dan eigenlijk nog het liefst met deze ombouw. [nu wilde ik een link naar een MP advertentie posten, maar de ombouw is waarschijnlijk al verkocht. ik bedoel zo'n plastic ombouw/frontje met plaats voor een speakertje er naast). als iemand nog een goede heeft liggen....[/img]
-
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Of deze optie:
http://www.oldtimerautoradio.nl/c-60756 ... -ipod-enz/
Hier hebben ze ook een hele zooi oldtimer radio's te koop.
Het is alleen de vraag of de versterker die in de radio zit, afdoende kan leveren om boven het motorgeweld uit te komen. Maar als dat niet het geval is, is dit ook nog een mogelijkheid.
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=137
Geeft ongeveer evenveel vermogen als een moderne autoradio, is klein en dus makkelijk weg te werken.
http://www.oldtimerautoradio.nl/c-60756 ... -ipod-enz/
Hier hebben ze ook een hele zooi oldtimer radio's te koop.
Het is alleen de vraag of de versterker die in de radio zit, afdoende kan leveren om boven het motorgeweld uit te komen. Maar als dat niet het geval is, is dit ook nog een mogelijkheid.
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=137
Geeft ongeveer evenveel vermogen als een moderne autoradio, is klein en dus makkelijk weg te werken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
haha, op die eerste link heb ik al gekeken (daar komt ook de afbeelding van) mooi spul heeft hij. ik heb zo'n zelfde soort radio. helemaal nieuw in doos alleen is dat een mw/lw (?) en dus geen zender op te ontvangen. het lastige is dat ik zowel radio als mp3 wil hebben.
ik moet er nog eens goed over nadenken. een normale autoradio zou ansich prima zijn (heb nu een simpele sony 4x45w) maar die dingen zijn altijd zo monsterlijk lelijk...
nuja, gelukkig (?) heb ik nog een hele tijd om daar iets op te verzinnen.
ik moet er nog eens goed over nadenken. een normale autoradio zou ansich prima zijn (heb nu een simpele sony 4x45w) maar die dingen zijn altijd zo monsterlijk lelijk...
nuja, gelukkig (?) heb ik nog een hele tijd om daar iets op te verzinnen.
-
- Heavy user
Dit weekend voor slotenmaker gespeeld. Ik had een behoorlijk aantal deursloten liggen en verscheidene sleutels. maar ik kon geen passende set maken zodat ik één sleutel had voor contact, (iig bestuurders-) deur en achterklep. Nadat gerard met de tip kwam om een eventueel uitstekend lipje van de cilinder af te vijlen zodat deze wel voor die sleutel geschikt werd heb ik alle cilinders die ik uit de sloten kon krijgen eruit gehaald en schoongemaakt. Vervolgens met alle sleutels gepast, welke het beste paste.
vervolgens een set gemaakt, passend op 1 sleutel en deze gevijld totdat ze perfect werkte. Een priegelwerkje, maar met een biertje erbij best te doen Dit is dan het resultaat:
Een complete set sloten met 1 sleutel (op de tankdop en het optionele contactslot met stuurslot na dan.)
Ook een vervelende ontdekking gedaan. Ik dacht een complete set NOS aluminium deurklinken te hebben, maar helaas is dit 2 x een set voor de achterdeuren
De gebruikte deurklinken die ik heb zijn in matige staat. Zeker als je ze naast de nieuwe legt. Het verschil zit m in de achterzijde van de klink die parallel aan de achterkant van de deur hoort te lopen, de afstand van bevestigingsbouten en het belangrijkste: het palletje waar het slotpennetje invalt als de deur op slot zit.
Flink balen dus. het liefst vind ik een goede set alu deurklinken voor de voordeuren. Bij voorkeur NOS of anders nagenoege nieuwstaat, maar vind die maar eens...
andere optie is de klinken voor de achterdeur monteren op de voordeur. Dit vergt wat aanpassingen, maar het moet te doen zijn. Ik heb één adres waar ik me een heel klein beetje kans geef wellicht goede deurklinken te vinden. Maar mocht iemand nog goede weten te vinden... graag!
vervolgens een set gemaakt, passend op 1 sleutel en deze gevijld totdat ze perfect werkte. Een priegelwerkje, maar met een biertje erbij best te doen Dit is dan het resultaat:
Een complete set sloten met 1 sleutel (op de tankdop en het optionele contactslot met stuurslot na dan.)
Ook een vervelende ontdekking gedaan. Ik dacht een complete set NOS aluminium deurklinken te hebben, maar helaas is dit 2 x een set voor de achterdeuren
De gebruikte deurklinken die ik heb zijn in matige staat. Zeker als je ze naast de nieuwe legt. Het verschil zit m in de achterzijde van de klink die parallel aan de achterkant van de deur hoort te lopen, de afstand van bevestigingsbouten en het belangrijkste: het palletje waar het slotpennetje invalt als de deur op slot zit.
Flink balen dus. het liefst vind ik een goede set alu deurklinken voor de voordeuren. Bij voorkeur NOS of anders nagenoege nieuwstaat, maar vind die maar eens...
andere optie is de klinken voor de achterdeur monteren op de voordeur. Dit vergt wat aanpassingen, maar het moet te doen zijn. Ik heb één adres waar ik me een heel klein beetje kans geef wellicht goede deurklinken te vinden. Maar mocht iemand nog goede weten te vinden... graag!
-
- Heavy user
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Vette radio zeg! Zoiets hadden mijn ouders jaren geleden ook in de volvo 340.
Ik ben al wat moderner, een radio met de mogelijkheid om bandjes af te spelen. Maar ik mis idd die MP3 aansluiting.
Ik ben al wat moderner, een radio met de mogelijkheid om bandjes af te spelen. Maar ik mis idd die MP3 aansluiting.
Misschien met haar 1,54 wel de kleinste eend rijdster van NL..
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
-
- Heavy user
Grote kans dat ik aan een deurklink voor de bestuurderskant kan komen! Wellicht heeft hij nog een aantal zaken waar ik naar op zoek ben.
Kwam door dit restauratie topic. Leuk om op deze manier onderdelen en advies te vinden!
Hopelijk binnenkort meer info.
Kwam door dit restauratie topic. Leuk om op deze manier onderdelen en advies te vinden!
Hopelijk binnenkort meer info.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer: