Dit weekend voor slotenmaker gespeeld. Ik had een behoorlijk aantal deursloten liggen en verscheidene sleutels. maar ik kon geen passende set maken zodat ik één sleutel had voor contact, (iig bestuurders-) deur en achterklep. Nadat gerard met de tip kwam om een eventueel uitstekend lipje van de cilinder af te vijlen zodat deze wel voor die sleutel geschikt werd heb ik alle cilinders die ik uit de sloten kon krijgen eruit gehaald en schoongemaakt. Vervolgens met alle sleutels gepast, welke het beste paste.
vervolgens een set gemaakt, passend op 1 sleutel en deze gevijld totdat ze perfect werkte. Een priegelwerkje, maar met een biertje erbij best te doen

Dit is dan het resultaat:
Een complete set sloten met 1 sleutel (op de tankdop en het optionele contactslot met stuurslot na dan.)
Ook een vervelende ontdekking gedaan. Ik dacht een complete set NOS aluminium deurklinken te hebben, maar helaas is dit 2 x een set voor de achterdeuren
De gebruikte deurklinken die ik heb zijn in matige staat. Zeker als je ze naast de nieuwe legt. Het verschil zit m in de achterzijde van de klink die parallel aan de achterkant van de deur hoort te lopen, de afstand van bevestigingsbouten en het belangrijkste: het palletje waar het slotpennetje invalt als de deur op slot zit.
Flink balen dus. het liefst vind ik een goede set alu deurklinken voor de voordeuren. Bij voorkeur NOS of anders nagenoege nieuwstaat, maar vind die maar eens...
andere optie is de klinken voor de achterdeur monteren op de voordeur. Dit vergt wat aanpassingen, maar het moet te doen zijn. Ik heb één adres waar ik me een heel klein beetje kans geef wellicht goede deurklinken te vinden. Maar mocht iemand nog goede weten te vinden... graag!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction