2cv bleu myosotis 1986 custom
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
vandaag maar weer eens vroeg begonnen want er is nog een hoop te doen.
Op de planning vandaag staan:
Rolkooi demonteren uit de eend, alles nalopen en klaarzetten voor de spuiter
koetswerk afmaken, de gelaste plaatsjes boren zodat de driehoekjes bevestigd kunnen worden. Als dit gebeurt is kan de koets van het chassis af en ondersteboven. De onderkant staat al in de 2k epoxy primer maar daar komt nog een 2k hb coating overheen. Deze maakt hem extra waterdicht en geeft een harde onderlaag voor de bodyschutz. Misschien dat ik daar vandaag ook al mee kan gaan starten.
Kortom drukke dag. Wordt vervolgd.....
Op de planning vandaag staan:
Rolkooi demonteren uit de eend, alles nalopen en klaarzetten voor de spuiter
koetswerk afmaken, de gelaste plaatsjes boren zodat de driehoekjes bevestigd kunnen worden. Als dit gebeurt is kan de koets van het chassis af en ondersteboven. De onderkant staat al in de 2k epoxy primer maar daar komt nog een 2k hb coating overheen. Deze maakt hem extra waterdicht en geeft een harde onderlaag voor de bodyschutz. Misschien dat ik daar vandaag ook al mee kan gaan starten.
Kortom drukke dag. Wordt vervolgd.....
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Zo even een kleine update,
De rolkooi staat inmiddels naast de auto, nagekeken een plekje bijgewerkt en klaar om gespoten te worden. Nieuwe plaatjes aan de binnenspatborden gelast en nu passen de driehoekjes er wel netjes op. Ik kreeg de koets iet van het chassis af dus maar even wat andere dingen gedaan. Extra bussen bodyschutz gehaald en een extra bus hd primer (extra 2k laag voor over de epoxy ). Eenmaal terug in de werkplaats een kennis van een jachtwerff gebeld en het probleem met de spoiler uitgelegd. Als het goed is kan ik volgende week de spoiler brengen en maakt hij er een mal van polyester. Hierna de deuren achterklep motorkap van de auto afgehaald en netjes ingepakt die zijn kmlaar om naar de spuiter te gaan. Dit weekend werken dus zal niet veel gebeuren. Wel weer leuk zo'n deadline. 20 januari gaat de eend dan definitief naar de spuiter. Oei dan moet ik dus nog best wel wat doen. Bodyschutz, hd primer, steunen achterspatlappen, tankdop in spatbord boren. Net lekker bezig de werkplaats op te ruimen gaat de telefoon. De man van de webshop. De helft van de onderdelen worden dit weekend gehaald zijn niet in voorraad de andere helft wordt vandaag nog opgestuurd. Dan zou het practisch morgen er al kunnen zijn :-p. Ook nog bericht gehad dat het dak eindelijk onderweg is yesssss.
Wat nu nog op de bestellijst staan zijn:
Tankdop / basis bestellen
Extra claxon (weet nog niet welke
)
Mist / homogeen lamp achterzijde
Sierlijsten rondom, rvs, chroom of aluminium hier ben ik nog niet uit.
Toerenteller 50 of 88mm
Ampere meter 50mm
Olietemperatuurmeter 50 mm
Oliedrukmeter 50 mm
Voltmeter 50 mm
Div lampjes om te monteren voor o.a. Richtingaanwijzer, knipperlichten, oliecontrole etc.
En misschien een warme lucht ventilator, heb er wel wat over gelezen op het forum maar of het nu echt zo goed werkt.
Heb inmiddels nog een super alternatief gevonden voor de monogrammen op de achterklep. Ik heb ze nu in aluminium stickervorm met mat zwarte coating.
Met de originele tekst 2cv6 special en citroen en Twee plaatjes met 2cv tres special en 2cv limited edition. Nu nog even kijken welke het mooiste past
Wordt weer vervolgd.
De rolkooi staat inmiddels naast de auto, nagekeken een plekje bijgewerkt en klaar om gespoten te worden. Nieuwe plaatjes aan de binnenspatborden gelast en nu passen de driehoekjes er wel netjes op. Ik kreeg de koets iet van het chassis af dus maar even wat andere dingen gedaan. Extra bussen bodyschutz gehaald en een extra bus hd primer (extra 2k laag voor over de epoxy ). Eenmaal terug in de werkplaats een kennis van een jachtwerff gebeld en het probleem met de spoiler uitgelegd. Als het goed is kan ik volgende week de spoiler brengen en maakt hij er een mal van polyester. Hierna de deuren achterklep motorkap van de auto afgehaald en netjes ingepakt die zijn kmlaar om naar de spuiter te gaan. Dit weekend werken dus zal niet veel gebeuren. Wel weer leuk zo'n deadline. 20 januari gaat de eend dan definitief naar de spuiter. Oei dan moet ik dus nog best wel wat doen. Bodyschutz, hd primer, steunen achterspatlappen, tankdop in spatbord boren. Net lekker bezig de werkplaats op te ruimen gaat de telefoon. De man van de webshop. De helft van de onderdelen worden dit weekend gehaald zijn niet in voorraad de andere helft wordt vandaag nog opgestuurd. Dan zou het practisch morgen er al kunnen zijn :-p. Ook nog bericht gehad dat het dak eindelijk onderweg is yesssss.
Wat nu nog op de bestellijst staan zijn:
Tankdop / basis bestellen
Extra claxon (weet nog niet welke

Mist / homogeen lamp achterzijde
Sierlijsten rondom, rvs, chroom of aluminium hier ben ik nog niet uit.
Toerenteller 50 of 88mm
Ampere meter 50mm
Olietemperatuurmeter 50 mm
Oliedrukmeter 50 mm
Voltmeter 50 mm
Div lampjes om te monteren voor o.a. Richtingaanwijzer, knipperlichten, oliecontrole etc.
En misschien een warme lucht ventilator, heb er wel wat over gelezen op het forum maar of het nu echt zo goed werkt.
Heb inmiddels nog een super alternatief gevonden voor de monogrammen op de achterklep. Ik heb ze nu in aluminium stickervorm met mat zwarte coating.
Met de originele tekst 2cv6 special en citroen en Twee plaatjes met 2cv tres special en 2cv limited edition. Nu nog even kijken welke het mooiste past

Wordt weer vervolgd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
To do vandaag:
De motorkap aangepassen voor driehoekjes
Driehoekjes definitief vastzetten, rubbers maken
Spatlappen achterkant monteren
Spoiler lamineren
Onderkant koets in de 2k HB epoxy coating
Onderkant koets in de bodyschutz.
Stuuradapter veranderen, de quick release heeft een bout afstand van 7,2 cm en mijn stuur een afstand van 10,2 hier moet ik dus een verloopring voor maken.
Uitmeten benzinevuldop en aftekenen.
Velgen ophalen en in de epoxy zf / hb coating spuiten.
Nieuwe binnenspiegel zoeken.
Later meer.
De motorkap aangepassen voor driehoekjes
Driehoekjes definitief vastzetten, rubbers maken
Spatlappen achterkant monteren
Spoiler lamineren
Onderkant koets in de 2k HB epoxy coating
Onderkant koets in de bodyschutz.
Stuuradapter veranderen, de quick release heeft een bout afstand van 7,2 cm en mijn stuur een afstand van 10,2 hier moet ik dus een verloopring voor maken.
Uitmeten benzinevuldop en aftekenen.
Velgen ophalen en in de epoxy zf / hb coating spuiten.
Nieuwe binnenspiegel zoeken.
Later meer.
Laatst gewijzigd door Ducksen op ma 6 jan, 2014 20:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Gebruik het meestal in combinatie met 2k epoxy primer voor op de boot onder de waterlijn (zoutwater) werkt top.
IJmopox HB Coating is een high solid twee componenten tussen- of eindlaag voor algemene toepassingen op basis van epoxy en een polyamide verharder.
Voornaamste kenmerken en gebruiksdoel:
Oplosmiddel arm;
Bevat zinkfosfaat als roestwerend pigment;
Toe te passen op voldoende voorbehandeld staal, aluminium, hout, polyester, etc.;
Geeft bescherming tegen corrosie (staal) en osmose (polyester);
Aanbevolen voor toepassing in osmose herstel en osmose preventie systemen voor polyester;
Bij atmosferische toepassing als eindlaag krijtend, maar is over te schilderen met twee componenten en conventionele verven, zelfs na lange buitenexpositie;
Uitstekende mechanische eigenschappen;
Applicatie en doorharding bij temperaturen tot minimaal 5 ºC en een relatieve vochtigheid tot maximaal 80%;
Goede bestandheid tegen diverse chemicaliën en (zout) water;
Direct overschilderbaar met de meeste typen anti-fouling;
Gemakkelijk aan te brengen met kwast, luchtspuit of airless spuit.
IJmopox HB Coating is een high solid twee componenten tussen- of eindlaag voor algemene toepassingen op basis van epoxy en een polyamide verharder.
Voornaamste kenmerken en gebruiksdoel:
Oplosmiddel arm;
Bevat zinkfosfaat als roestwerend pigment;
Toe te passen op voldoende voorbehandeld staal, aluminium, hout, polyester, etc.;
Geeft bescherming tegen corrosie (staal) en osmose (polyester);
Aanbevolen voor toepassing in osmose herstel en osmose preventie systemen voor polyester;
Bij atmosferische toepassing als eindlaag krijtend, maar is over te schilderen met twee componenten en conventionele verven, zelfs na lange buitenexpositie;
Uitstekende mechanische eigenschappen;
Applicatie en doorharding bij temperaturen tot minimaal 5 ºC en een relatieve vochtigheid tot maximaal 80%;
Goede bestandheid tegen diverse chemicaliën en (zout) water;
Direct overschilderbaar met de meeste typen anti-fouling;
Gemakkelijk aan te brengen met kwast, luchtspuit of airless spuit.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Let op als je per ongeluk op edit hebt gedrukt, heerlijk koffie gaat drinken terugkomt de tekst weghaalt en de dag neerzet dat je dan een eerdere tekst overschrijft
Oeps alles weg.
Zo ben dr weer klaar mee voor vandaag, was weer lang zat.
De motorkap aangepast met het nodige pas meet en slijpwerk. Alles sluit netjes aan en hij is nu vrij van de driehoekjes.
Driehoekjes definitief vastgezet met klemmetjes en zelf een rubber gesneden voor tussen de koets, bijna gelijk aan origineel.
Spatlappen in de hoek gesmeten dat lukte weer niet vandaag net als de spoiler.
Gelukkig kwam Albert nog even langs, de complete eend weer gedemonteerd. Hopelijk voor de allerlaatste keer en de koets op zijn kant gezet. Verf mengen en gaan. De complete onderkant staat nu in twee lagen HB epoxy coating. Ik had ietsje teveel aan gemaakt, je kon het direct overspuiten dus de grote vlakken direct maar twee keer gedaan en de moeilijke hoeken randjes dingetjes balkjes een 3e laagje.
Gezien de heerlijke 2k lucht in de werkplaats maar besloten er een eind aan te breien.
Even snel afvinken en dan blijft voor deze week nog over:
Onderkant koets in de bodyschutz. (morgen)
Stuuradapter veranderen, de quick release heeft een bout afstand van 7,2 cm en mijn stuur een afstand van 10,2 hier moet ik dus een verloopring voor maken.
Uitmeten benzinevuldop en aftekenen.
Velgen ophalen en in de epoxy zf / hb coating spuiten.
Nieuwe binnenspiegel zoeken.
En verder wachten wachten wachten tot de bestelde spullen binnenkomen. Als het goed is komen de kado's deze week binnen.
Wordt weer vervolgd morgen.


Oeps alles weg.
Zo ben dr weer klaar mee voor vandaag, was weer lang zat.
De motorkap aangepast met het nodige pas meet en slijpwerk. Alles sluit netjes aan en hij is nu vrij van de driehoekjes.
Driehoekjes definitief vastgezet met klemmetjes en zelf een rubber gesneden voor tussen de koets, bijna gelijk aan origineel.
Spatlappen in de hoek gesmeten dat lukte weer niet vandaag net als de spoiler.
Gelukkig kwam Albert nog even langs, de complete eend weer gedemonteerd. Hopelijk voor de allerlaatste keer en de koets op zijn kant gezet. Verf mengen en gaan. De complete onderkant staat nu in twee lagen HB epoxy coating. Ik had ietsje teveel aan gemaakt, je kon het direct overspuiten dus de grote vlakken direct maar twee keer gedaan en de moeilijke hoeken randjes dingetjes balkjes een 3e laagje.
Gezien de heerlijke 2k lucht in de werkplaats maar besloten er een eind aan te breien.
Even snel afvinken en dan blijft voor deze week nog over:
Onderkant koets in de bodyschutz. (morgen)
Stuuradapter veranderen, de quick release heeft een bout afstand van 7,2 cm en mijn stuur een afstand van 10,2 hier moet ik dus een verloopring voor maken.
Uitmeten benzinevuldop en aftekenen.
Velgen ophalen en in de epoxy zf / hb coating spuiten.
Nieuwe binnenspiegel zoeken.
En verder wachten wachten wachten tot de bestelde spullen binnenkomen. Als het goed is komen de kado's deze week binnen.
Wordt weer vervolgd morgen.

Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Weer een lange klusdag gehad vandaag maar het resultaat mag er zijn 
Onderkant koets in 2 lagen bodyschutz gezet, evenals de achterspatborden en voorspatborden.
Ik kon er niets over vinden op internet maar ik heb de bodyschutz van 3m gebruikt. Let op soms kosten deze bussen bijna 20 euro. Ik heb een adres waar ze voor nog geen tien euro verkocht worden. Verder had ik er een onderbekerspuit bijgekocht. Ik kon niet vinden op hoeveel bar de compressor moest staan dus met een beetje proberen kwam ik op 4 bar uit voor het mooiste resultaat. Qua lucht leek het in de werkplaats de Botlek wel.

Voor:





Na:













4-bar


Morgen op pad voor de benzinedop,slang klemmetjes en de rest om alles aan de tank aan te sluiten.

Verder via via gekeken naar een stuurnaaf voor een 2cv met een quick release. zoals de bouwer zelf al aangaf wordt het stuur 6 a 7 cm hoger en dit komt dus best wel hoog uit. Mijn idee is om de stuurpijp in te korten, zelf een flens te maken van 3 naar 6 gaten daar de quick release op te monteren en dan een flens van 70mm naar 100 mm ivm de boutegaten in mijn sportstuur. zo kan ik zelf de hoogte regelen en ik wil graag op de originele hoogte blijven.
Verder zijn we druk bezig met de velgen. De originele coating is zo had die erop zit dan mijn maat bijna drie uur met een velg is bezig geweest. Chemisch ontlakken was sneller geweest maar nu doen we alles echt zelf
Het resultaat mag er zijn, een zo goed als nieuwe Delta Mics velg
Voor:

half uur later:

Nog ietsje later



nog een paar te gaan

De banden zijn trouwens over en mogen weg
Gisteren kwamen er 6 gordeldopjes binnen, en vandaag nog eentje want die waren ze vergeten in de andere envelop te doen. Als het goed is komen er nu nog drie grote dozen binnen en nog twee naleveringen die ik al besteld had
Deze week nog te doen:
- niks, niks en nog eens niks
- Nieuwe binnenspiegel zoeken.
- Klapramen zoeken goeie zonder roest
- onderstel schoonmaken / ontstoffen
- spullen voor de auto zoeken

Onderkant koets in 2 lagen bodyschutz gezet, evenals de achterspatborden en voorspatborden.
Ik kon er niets over vinden op internet maar ik heb de bodyschutz van 3m gebruikt. Let op soms kosten deze bussen bijna 20 euro. Ik heb een adres waar ze voor nog geen tien euro verkocht worden. Verder had ik er een onderbekerspuit bijgekocht. Ik kon niet vinden op hoeveel bar de compressor moest staan dus met een beetje proberen kwam ik op 4 bar uit voor het mooiste resultaat. Qua lucht leek het in de werkplaats de Botlek wel.

Voor:





Na:













4-bar


Morgen op pad voor de benzinedop,slang klemmetjes en de rest om alles aan de tank aan te sluiten.

Verder via via gekeken naar een stuurnaaf voor een 2cv met een quick release. zoals de bouwer zelf al aangaf wordt het stuur 6 a 7 cm hoger en dit komt dus best wel hoog uit. Mijn idee is om de stuurpijp in te korten, zelf een flens te maken van 3 naar 6 gaten daar de quick release op te monteren en dan een flens van 70mm naar 100 mm ivm de boutegaten in mijn sportstuur. zo kan ik zelf de hoogte regelen en ik wil graag op de originele hoogte blijven.
Verder zijn we druk bezig met de velgen. De originele coating is zo had die erop zit dan mijn maat bijna drie uur met een velg is bezig geweest. Chemisch ontlakken was sneller geweest maar nu doen we alles echt zelf

Het resultaat mag er zijn, een zo goed als nieuwe Delta Mics velg
Voor:

half uur later:

Nog ietsje later




nog een paar te gaan


De banden zijn trouwens over en mogen weg

Gisteren kwamen er 6 gordeldopjes binnen, en vandaag nog eentje want die waren ze vergeten in de andere envelop te doen. Als het goed is komen er nu nog drie grote dozen binnen en nog twee naleveringen die ik al besteld had
Deze week nog te doen:
- niks, niks en nog eens niks

- Nieuwe binnenspiegel zoeken.
- Klapramen zoeken goeie zonder roest

- onderstel schoonmaken / ontstoffen
- spullen voor de auto zoeken

Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Mooie bescherming voor de onderkant. Ik ben zelf echt onwijs lang bezig geweest om de bodem te prepareren voor de RX producten. Dat moest op het kale ijzer aangebracht worden. Voordat je alle oude tectyllagen eraf hebt ben je wat avondjes verder.
Dit gaat een stuk sneller zo te zien en zal vast goed beschermen. Zolang er geen roest onder zit, maar jouw koets is volgens mij helemaal roestvrij.
Dit gaat een stuk sneller zo te zien en zal vast goed beschermen. Zolang er geen roest onder zit, maar jouw koets is volgens mij helemaal roestvrij.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
maar jouw koets is volgens mij helemaal roestvrij.[/quote]
Als het goed is TB dan is mijn koets voor 98% nieuw opgebouwd uit zincor plaat. Deze is behandelt met 2k epoxy primer en 2k epoxy sealer en nu dus met 2 lagen bodyschutz en alle moeilijke plekken van tevoren met zinkspray dus als het goed is zou het nu wel even goed moeten blijven ennuhhh ik was niet van plan om er in de regen mee te gaan rijden of in de winter
.
deedt idd wel ff zeer om die mooie witte onderkant in de zwarte troep te zetten
al moet ik zeggen dat het voor de eerste keer aardig gelukt is.
Als het goed is TB dan is mijn koets voor 98% nieuw opgebouwd uit zincor plaat. Deze is behandelt met 2k epoxy primer en 2k epoxy sealer en nu dus met 2 lagen bodyschutz en alle moeilijke plekken van tevoren met zinkspray dus als het goed is zou het nu wel even goed moeten blijven ennuhhh ik was niet van plan om er in de regen mee te gaan rijden of in de winter

deedt idd wel ff zeer om die mooie witte onderkant in de zwarte troep te zetten

Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
vandaag weer een drukke dag gehad, onderdelen scoren 
De vangst voor vandaag is het benzine vulpijp systeem voor de brede spatborden. Simpel is de originele vulpijp te gebruiken. gat in het spatbord boren vulpijprubber erin pijp erdoor en klaar. Iets te makkelijk en ik had een bredeeend gezien met een mooie dop. Hier op de foto

Na een flinke zoektocht gevonden en meteen opgehaald. Dit gaat hem worden. nu nog even gaatje boren en iets van rubber als pakking tussen spatbord en vulpijp verzinnen. Heb weer meteen een nieuwe zoektocht ik moet verzonken boutjes / moertjes hebben om de vulpijp vast te zetten. kruiskop is zo te krijgen maar ik wil imbus. Ik denk dat het m5 of m6 is.




Idee is om een gat te boren deze vulpijp te monteren daarover een stuk flexibele slang met een rvs klem, en stuk rubber in de slang en dan de originele vulpijp afkorten en deze vast te zetten in de rubber slag zo heb ik toch nog iets van de originele vulpijp








De vangst voor vandaag is het benzine vulpijp systeem voor de brede spatborden. Simpel is de originele vulpijp te gebruiken. gat in het spatbord boren vulpijprubber erin pijp erdoor en klaar. Iets te makkelijk en ik had een bredeeend gezien met een mooie dop. Hier op de foto

Na een flinke zoektocht gevonden en meteen opgehaald. Dit gaat hem worden. nu nog even gaatje boren en iets van rubber als pakking tussen spatbord en vulpijp verzinnen. Heb weer meteen een nieuwe zoektocht ik moet verzonken boutjes / moertjes hebben om de vulpijp vast te zetten. kruiskop is zo te krijgen maar ik wil imbus. Ik denk dat het m5 of m6 is.




Idee is om een gat te boren deze vulpijp te monteren daarover een stuk flexibele slang met een rvs klem, en stuk rubber in de slang en dan de originele vulpijp afkorten en deze vast te zetten in de rubber slag zo heb ik toch nog iets van de originele vulpijp








Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11