Project 2cv6 van rood naar wit
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ik zit al een paar dagen te klooien met de bedrading, ik heb met elektrisch altijd moeite daar ben ik geen grote vakman in. Ik haat het systeem van Citroen met allemaal groene draden, maar ja het zit er nou eenmaal. IK heb verschillende schema's , , de ene is nauwelijks leesbaar, bij weer een ander kloppen de benamingen niet, allemaal onduidelijk.
Nu vond ik het schema van Twécévé
https://www.dropbox.com/s/d11afbenc86zg ... a.PDF?dl=0
en dat ziet er erg duidelijk uit ik denk dat het nu wel moet lukken,
Klopt het dat het dimlicht en grootlicht niet gezekerd is.?
werkt het remlicht zonder contact aan te zetten.?
Nu vond ik het schema van Twécévé
https://www.dropbox.com/s/d11afbenc86zg ... a.PDF?dl=0
en dat ziet er erg duidelijk uit ik denk dat het nu wel moet lukken,
Klopt het dat het dimlicht en grootlicht niet gezekerd is.?
werkt het remlicht zonder contact aan te zetten.?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 454
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hoi Robert. Bij mijn 87er doen de remlichten het zonder dat de auto op contact staat. Voor de richtingaanwijzers moet hij wel op contact maar voor de richtingaanwijzers van mijn 83er hoeft het weer niet. Er zijn dus verschillen in de kabelbomen.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Hè hè , ik heb alles werken, gelukkig. Ik heb wel 5 stekkertjes onder het dashboard over, maar die schijnen nergens voor te zijn. Er zat toch veel storing in de stekker verbindingen. Nu nog de kachelventilator, de oplaadstekker voor telefoon en navi en de radio aansluiten maar dat stelt niks voor.
Ik heb wel een stinkende regelaar waar rook vanaf komt, het kan zijn dat de stof op de weerstand, die warm wordt, dat veroorzaakt, dat moet ik nog even bekijken.
Deze 4 stekkertjes achter de accu en onder het dashboard een groene draad met grijze omhulsel en doorschijnende stekker zijn over, iemand een idee
Ik heb een nieuw voorraamrubber besteld, het zou om een verbeterde kwaliteit gaan maar dat ding is zo stug ik krijg die niet om de ruit, Als ik de ruit er 20 cm in heb zitten dan floept die er aan het begin weer uit, ik wordt er gek van en een bocht maken gaat helemaal niet, ik denk dat ik de oude rubber er weer gebruik of heeft iemand een goede tip en kent het probleem.
Ik heb het dashboard er nu uit dus is het makkelijker om de voorruit er in te zetten.
Ik heb wel een stinkende regelaar waar rook vanaf komt, het kan zijn dat de stof op de weerstand, die warm wordt, dat veroorzaakt, dat moet ik nog even bekijken.
Deze 4 stekkertjes achter de accu en onder het dashboard een groene draad met grijze omhulsel en doorschijnende stekker zijn over, iemand een idee
Ik heb een nieuw voorraamrubber besteld, het zou om een verbeterde kwaliteit gaan maar dat ding is zo stug ik krijg die niet om de ruit, Als ik de ruit er 20 cm in heb zitten dan floept die er aan het begin weer uit, ik wordt er gek van en een bocht maken gaat helemaal niet, ik denk dat ik de oude rubber er weer gebruik of heeft iemand een goede tip en kent het probleem.
Ik heb het dashboard er nu uit dus is het makkelijker om de voorruit er in te zetten.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
met rubberslangen willen opwarmen nog wel eens helpen.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Is die stekker onder je dashboard niet voor het lampje van de choke?
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Eendracht maakt macht.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Pas op: wie als buitenlander zonder goede reden in Duitsland onderweg is riskeert een hoge boete! Wij wonen in Duitsland en Nederlanders mogen op dit moment niet zomaar de grens over naar Duitsland. Tanken, boodschappen doen etc. is momenteel niet toegestaan. Omdat wij in Nederland werken, hebben wij een Pendlerausweis, die we bij controles moeten laten zien.RobertF schreef: ↑do 16 apr, 2020 20:32 Ik woon 100 meter van de grens ga naar de post, naar de Aldi en tanken in Duitsland, tot nu toe geen probleem.
Moet zaterdag van Limburg naar Emmen bijna 300km en dan met 100kmh daar heb ik geen zin in, dus ga ik via Duitsland,normaal zou ikovernachten maar alle hotels zijn dicht dus dat wordt 600km
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@Krummel
Dringliche Gründe: Grenzüberschreitendes Reisen ist – unabhängig von der Staatsangehörigkeit – aus dringenden Gründen (u.a. ärztliche Behandlungen, familiäre Todesfälle) nach den Umständen des jeweiligen Einzelfalls grundsätzlich zulässig.
Mijn schoonzus is overleden ,ik denk dat dat een dringende reden is,, bovendien komen we niet uit de auto. Ik riskeer het erop.
Dringliche Gründe: Grenzüberschreitendes Reisen ist – unabhängig von der Staatsangehörigkeit – aus dringenden Gründen (u.a. ärztliche Behandlungen, familiäre Todesfälle) nach den Umständen des jeweiligen Einzelfalls grundsätzlich zulässig.
Mijn schoonzus is overleden ,ik denk dat dat een dringende reden is,, bovendien komen we niet uit de auto. Ik riskeer het erop.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Gecondoleerd. Dat is geen fijne reden om te moeten reizen. Maar als je naar Emmen moet, dan nog hoef je niet in Duitsland te zijn. Dat is waar ze naar kijken. Ik wil je alleen maar waarschuwen dat er niet te 'onderhandelen' valt. Sterkte voor de komende tijd.RobertF schreef: ↑vr 17 apr, 2020 23:17 @Krummel
Dringliche Gründe: Grenzüberschreitendes Reisen ist – unabhängig von der Staatsangehörigkeit – aus dringenden Gründen (u.a. ärztliche Behandlungen, familiäre Todesfälle) nach den Umständen des jeweiligen Einzelfalls grundsätzlich zulässig.
Mijn schoonzus is overleden ,ik denk dat dat een dringende reden is,, bovendien komen we niet uit de auto. Ik riskeer het erop.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@Krummel, ben gecontroleerd maar mocht doorrijden, lege autobahnen dat was wel leuk om het gas in te trappen, terug over Nederland met een slakkengang van 100kmh, gelukkig heb ik cruisecontrol in totaal 664 km, nu hoe ik effe niet meer
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Fijn, dat je door mocht rijden. En nu hoop ik snel weer mooie dingen van je project te zien!
Groet,
Groet,
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ja weer terug naar het project, maar het was een hele rare ervaring in deze coronatijd, ik heb nog nooit zulke lege autobahnen gezien in Duitsland. Je kunt niet even een kopje koffie drinken onderweg of naar het toilet. Ik denk dan aan al die vrachtwagenchauffeurs die niet kunnen douchen en naar de aldi moeten voor hun eten. De ervaring met de nieuwe 100 kmh in Nederland, wat mij opviel dat vooral de SUV rijders, van Landrover, BMW en Mercedes dit aan hun laars lappen. Er is 1 voordeel, met de 2CV kom je mooi mee.
Ook die 1,5 m afstand tijdens zo'n bijeenkomst waar je juist iemand zou willen drukken is heel onwerkelijk, maar werkelijkheid.
Ik hoop dat het snel weer normaal wordt maar heb er een hard hoofd in.
Morgen ga ik in ieder geval weer verder met mijn project, hoewel ik nog wel de gestraalde velgen in Duitsland moet afhalen en een pakket met verf besteld bij Ludwig wat ook in Duitsland aankomt.
Trouwens voor degene die het interesseert, de DOT van de Michelins is 2919, dus week 29 van 1919
Ook die 1,5 m afstand tijdens zo'n bijeenkomst waar je juist iemand zou willen drukken is heel onwerkelijk, maar werkelijkheid.
Ik hoop dat het snel weer normaal wordt maar heb er een hard hoofd in.
Morgen ga ik in ieder geval weer verder met mijn project, hoewel ik nog wel de gestraalde velgen in Duitsland moet afhalen en een pakket met verf besteld bij Ludwig wat ook in Duitsland aankomt.
Trouwens voor degene die het interesseert, de DOT van de Michelins is 2919, dus week 29 van 1919
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Gelukkig dat ik nog aandachtige lezers heb natuurlijk moet dat week 29 van 2019 zijn
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@bebe, je had gelijk het was het chokekabeltje.
Op het schutbord staat de kleurcode, Wie weet wat de "h" betekent en welk cijfer moet er achter een 3, een 8 of een S
Daaronder staat 4698 , wie weet wat dat betekent?
Op het schutbord staat de kleurcode, Wie weet wat de "h" betekent en welk cijfer moet er achter een 3, een 8 of een S
Daaronder staat 4698 , wie weet wat dat betekent?
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Het nummer
http://www.citroen-ds-id.com/gen/Gen_Organr.html
ewt is Blanc Meije II.
de andere letters kunnen de verffabrikant zijn.
http://www.citroen-ds-id.com/gen/Gen_Organr.html
ewt is Blanc Meije II.
de andere letters kunnen de verffabrikant zijn.
diverse Citroens, wat anders.