Pagina 25 van 35

Geplaatst: do 12 mar, 2009 19:58
door Green-Duckman
Hee Rusty,

Ik wil toch ook maar eens reageren (nadat ik het op snail ook al heb gelezen) :lol:

Ik vind dat je zeer mooi werk leverd.
De 2de bak is zeker geslaagd en dash vind ik ook zeer goed gelukt. Ik denk dat het zeer mooi staat als je zo veel mogelijk in de kleur van de auto spuit (mits dat een mooie kleur is natuurlijk!! :lol: ) ook de deuren zou ik als het gaat in de lak zetten.
Stuurtje en stoelen vind ik ook iets minder maar goed dat is gelukkig smaak en wat je zegt belangrijk is nu de auto rijdend te krijgen!
Velgen ving ik heel geslaagd, zou je nog eens uit kunnen leggen hoe je dit pressies gedaan hebt?

Groeten Pieter

Heb je trouwens al kleuren in gedachten??

Geplaatst: vr 13 mar, 2009 21:51
door Green-Duckman
Ohw en wat ook grappig is is het verschil in kritiek op snail.
Wat ik raar vind is dat er bij jouw nog reactie is bij mij bijna niks? :shock:

Geplaatst: ma 16 mar, 2009 09:16
door rusty
Green-Duckman schreef:Ohw en wat ook grappig is is het verschil in kritiek op snail.
Wat ik raar vind is dat er bij jouw nog reactie is bij mij bijna niks? :shock:
misschien vinden ZE het niet eens de moeite waard om op te reageren....... maar dat zegt meer over hen dan over jou auto!

Maar de adapters; het ligt er maar net aan wat voor velgen je hebt, wat de ET waarde daarvan is, aan de hand daarvan moet je bepalen hoe dik je adapterschijf kan / moet worden. bij de velgen die ik heb is de ET waarde voor en achter verschillend, dus moet je ook rekening houden met verschillende dikte van adapterschijf. voor zit er bij mij een 5 mm schijf tussen, acher helemaal geen.

eerst zijn de adapterschijven gemaakt (papa :D ) met 3 gaten, die zijn op de oorsponkelijke bouten gezet en vastgeschroefd. toen de 4 gaten door de schijf en naaf geboord op de juiste maat en daar meteen draad in getapt (M14x1.5) vanaf de achterkant bouten erin gedraaid en vastgelast oude bouten afgeslepen en ook aan de voorzijde vastgelast. Achter eigenlijk hetzelfde gedaan, maar dan zonder de adapterplaat, direct in de trommel. het kan allemaal net, als de steek van de nieuwe velgen nog kleiner was geweest had het niet gepast! of de ET waarde had veel groter moeten zijn (moderene velgen) dan kan je er een dikkere adapter tussen maken en past het wel.

greetzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: ma 16 mar, 2009 17:21
door Green-Duckman
Je hebt er toevallig geen foto's van????? :oops:

(er is gelukkig ook geen forum wat kan tippen aan de gezelligheid van 2cv.nl)

Geplaatst: di 17 mar, 2009 08:26
door rusty
Green-Duckman schreef:Je hebt er toevallig geen foto's van????? :oops:

(er is gelukkig ook geen forum wat kan tippen aan de gezelligheid van 2cv.nl)
nope geen foto's van gemaakt toen, maar ik kan komend weekend wel ff het wiel eraf halen en een foto maken, dan wordt al het een en ander duidelijker denk ik.

greetzzzzzzzzzzz

Geplaatst: wo 18 mar, 2009 18:23
door Spookeend
En, al verder?

Geplaatst: wo 18 mar, 2009 18:48
door rusty
nope, kan er helaas alleen de weekenden aan werken (en af en toe in de vakantie) auto staat bij mijn ouders in Brabant. daarom duurt het ook allemaal redelijk lang. verder heb ik ook af en toe wel andere dingen die mijn aandacht vragen (vriendin, familie e.t.c. )

afgelopen weekend wel ff bezig geweest met grille te veranderen, probeer er een 5 balkjes grille van te maken. en als dat lukt dan gaat er een stuk uit de motorkap om het passend te maken!

tot zover.

greetzzzzzzzzzzzz

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 14:18
door mooieendje
Ik ben nog steeds bezig met mijn pick-up eend, de vorderingen gaat prima. Alleen ben ik nu tegen een probleempje aangelopen waar ik niet wijzer van word. De verwarming, ik weet waar hij moet zitten, maar hoe zat dat ook alweer met draden of geen draden ? Hoe krijg ik warmte, door wat..dat verwarmings ding heb ik gevonden, maar dan he..is er een tekening van ? Wie kan mij daarmee helpen.

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 14:24
door Erikjan
De verwarming bestaat uit 2 verwarmingspotten die om de uitlaat zitten. Hier in zit een klep die je met een hendel van binnenuit kan bedienen. Doormiddel van een mechanische kabel. Je kiest er dan voor of de warmte naar binnen gaat door de kachel slang of door het spatbord naar buiten. De lucht wordt dus warm door de cilinders van je motor en naverwarmd door de uitlaat die door de verwarmingspot loopt.

Ik wil wel even een foto maken hoe het zit maar dat wordt pas morgen voor ik tijd heb.

Geplaatst: vr 19 jun, 2009 17:25
door mooieendje
he geweldig voor deze info..zo kunnen we weer een stukje verder gaan en een foto zou ook enorm helpen..bedankt alvast !!!

Geplaatst: za 20 jun, 2009 02:03
door Erikjan
Het is nu morgen maar ik ga eerst ff slapen ;)

Straks ga ik weer sleutelen aan de pickup dan maak ik een paar foto's voor je.

Geplaatst: zo 21 jun, 2009 14:59
door Erikjan
Hierbij de foto's van de kachelpotten met bijbehorende kabels.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

succes

Geplaatst: ma 22 jun, 2009 22:56
door mooieendje
Oke, ziet er ingewikkeld uit, maar ik denk dat als ik er voor sta ik al een stukje wijzer zal worden. Dank je wel voor de moeite !!

Geplaatst: ma 4 jan, 2010 09:48
door rusty
zo hè hè, eindelijk weer wat kunnen doen aan mijn PU het laadbakje voor een groot deel gemaakt, maar foto's zeggen meer dan woorden dus:

frame voor bak(je)
Afbeelding

zijkant in laagste stand nog zonder spatbord
Afbeelding

achterkant, is nu nog een beetje kaal.
Afbeelding

binnenkant van het bakje, spatborden worden nog dicht gemaakt
Afbeelding

nog een voorbeeld van hoe het allemaal zou moeten worden (ongeveer) aan iedere kant komen er 3 lampen boven elkaar.
Afbeelding

greetzzzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: ma 4 jan, 2010 10:09
door Erikjan
Wow, dat ziet er weer heel netjes uit!
Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat.