Pagina 25 van 29

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 19:20
door Yannick
Net ontvangen van de kleinzoon van de eerste eigenaar:

Afbeelding

Mijn Dyane in de jaren '80. Stoer met die lampen :D


Yannick

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 19:31
door Wiebe
8) Super Yannick!

Geplaatst: wo 17 jun, 2009 19:42
door Joos
Waw, stoer :D

Geplaatst: do 18 jun, 2009 15:37
door Yannick
Toen ik de foto aan onze pa liet zien zei hij stomweg: "knappe foto, van wie is die Dyane?" Jawadde!

Maar ondertussen zitten we niet stil. Als ik merk dat Martijn zijn bruine 4 vordert en zelfs Douwe aan zijn '69 verder werkt, moet er in Mechelen natuurlijk ook vanalles gebeuren.

Om degelijk aan mijn chassis te werken besloten Sam en ik om stevige schragen te kopen om het op te kunnen leggen. Blijkbaar weigert Brico degelijke, houten schragen te bouwen dus hebben we het zelf maar gedaan. Met dit resultaat begin deze week:

Afbeelding

... en met dit resultaat vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu nog alle leidingen e.d. demonteren waar ik vorig jaar geen zin in had en ook de veerpotten nog. Maar daarvoor wacht ik nog op een sleuteltje 46.


Yannick

Geplaatst: do 18 jun, 2009 15:41
door martijntje
Chassistje neit zo heel erg slecht, ofwel? Moeren van je veerpotten warmstoken en met een tamg wil ook wel eens lukken, steeksleutel is idd beter..

Wel uitkijken dat je je chassisnr niet weggooit met je bovenplaat :lol:

Wel opbouwen met nieuwe remleidingen he! Succes

Geplaatst: do 18 jun, 2009 15:50
door dyane_maniac
chassis ziet er zeker niet slecht uit!

ik kreeg de moeren van de veerpotten van mijn chassis met een waterpomptang zo los! en zelfs de traverse bouten kreeg ik gewoon met de ratel los (op 1 na, maar die gaf de strijd ook snel op)

maar we maken er geen wedstrijd van he! wel leuk 3 van die dyane restauraties naast elkaar. blijven toffe wagens.

Geplaatst: do 18 jun, 2009 16:10
door Yannick
De meeste roest zit tussen de balken en de onderplaat. Dus die er nog af slopen en de bogen ga ik ook vervangen. De voorste zou nog gebruikt kunnen worden maar de achterste is door z'n huidige maanlandschapstructuur heel broos geworden.

Uiteraard nieuwe remleidingen! Ik ben nogal een fan van koper dus dat komt vast wel goed. :wink:


Yannick

Geplaatst: do 18 jun, 2009 17:31
door Michiel van G.
dat chassis ziet er in het geheel niet slecht uit! Succes ermee, dat wordt denk ik wel als nieuw, niet? :D

Geplaatst: do 18 jun, 2009 17:49
door Yannick
Het moet natuurlijk wel bij de nieuwe schragen passen :wink:



Yannick

Geplaatst: do 18 jun, 2009 20:03
door Frank-2cv
Goed bezig Yannick!

Geplaatst: do 18 jun, 2009 20:04
door martijntje
dyane_maniac schreef:chassis ziet er zeker niet slecht uit! ik kreeg de moeren van de verepotten met een waterpomptang zo los! en zelfs de traverse bouten kreeg ik gewoon met de ratel los (op 1 na, maar die gaf de strijd ook snel op)

maar we maken er geen wedstrijd van he! wel leuk 3 van die dyane restauraties naast elkaar. blijven toffe wagens.
zullen we doen wie het snelste is? Afgelopen week nog een nieuw orgineel bruind dakje gescoord, weer een onderdeel dat van het verlanglijstje af kan. We komen er wel. Douwe, je mail komt eraan trouwens

Geplaatst: do 18 jun, 2009 20:46
door Yannick
Pff, dan win je toch :wink: Mooi, een origineel dakje! Waar heb je dat nog gevonden?


Yannick

Geplaatst: do 18 jun, 2009 21:08
door dyane_maniac
martijntje schreef:zullen we doen wie het snelste is?
als de auto's klaar zijn martijn, dan gaan we wel een potje dragracen :D maar dan moet je wel even geduld hebben

Geplaatst: do 18 jun, 2009 21:34
door Yannick
En dat vind je zelf eerlijk? Dan zal ik toch maar die 500cc-kit en compressor monteren. :lol:

Yannick

Geplaatst: do 18 jun, 2009 21:42
door Jerre
dyane_maniac schreef:maar we maken er geen wedstrijd van he! wel leuk 3 van die dyane restauraties naast elkaar. blijven toffe wagens.
De mijne is er ook nog hé :D dus dat maakt 4 :wink: