Wat voor auto/motor heb je naast de Eend / Dyane ??
Twee x met mijn pa van 82 naar zuid frankrijk gereden met 2 grote honden en bagage, leuk vindt ik em niet echt een matiz , lekker rijden en zeer vlot doet ie wel (had ze gehuurd)(al moet ik zeggen de factor leuk verschilt wel erg per kleur) had een keer een kikkergroene die vondt ik sportiever dan een donkerblauwe bv
-
- Veelvuldig poster
Vond ik ook altijd mooi aan mijn AXje alleen was dat een 1.1 Daar reden we naar luxenburg mee. 160 berg op 180 berg af! echt onder de indruk van een 1.1
tja en idd gewoon 1op15 rijden ermee! daarna een ZX 1.8 gehad maar die reed maar 190 op de top moet je nagaan iets meer als een eend motor erbij en maar 10km/h harder!
daarna een vet saxootje gehad maar die kwam met een 1.6motortje weer net iets boven de 200km/h.
Nu een Xsara 1.6 die toch ook ong. 190 rijd! heerlijk hoor die citroens!
tja en idd gewoon 1op15 rijden ermee! daarna een ZX 1.8 gehad maar die reed maar 190 op de top moet je nagaan iets meer als een eend motor erbij en maar 10km/h harder!
daarna een vet saxootje gehad maar die kwam met een 1.6motortje weer net iets boven de 200km/h.
Nu een Xsara 1.6 die toch ook ong. 190 rijd! heerlijk hoor die citroens!
2cv Vert Bambou '79
Ehh afsluitdijk of Leeuwarden-Heerenveen, wel 's avonds laat of 's nachts natuurlijk, overdag red je dat niet.thomaaas schreef:Jay-sus waar rijden jullie dat dan?
Mijn AX is trouwens wel iets geholpen, 100 pk ipv 95 pk... Trekt ie net ff wat vlotter door
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
-
- Veelvuldig poster
gaat goed hoor, ik ben een keer van barcelona naar voorburg gereden, 1650 kilometer in 12 uur en een kwartier, met een xantia 1.8. op de autoroute met 200 km/uur op de cruise controle! wel vaak tanken dan...Twécévé schreef:Met mn Xantia zou ik de 205 km/uur moeten halen maar probeer het maar niet uit. 170 op de teller met bagage, vrouw en kind vond ik hard zat.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
!otof eJ !maS
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
Ja, die donkere van op Kapaza.
Stond in een Citroën garage, had ook een leuk verhaal.
Mevrouw rijd 15 jaar met deze wagen valt dan op 100 meter van de garage in panne. De foureau is kapot. Ze wil dit niet meer laten maken en ze laat de auto in de garage. Een jonge mecanicien ziet de auto wel zitten en neemt hem over, vervangt de foureau en omdat de motor er daarvoor uitmoet ineens alle pakkingen, enz.
De auto is nog in een prachtige staat en volledig in orde, enkel de 'royale' wieldeksels ontbreken. Die moet ik nog zien te bemachtigen.
Stond in een Citroën garage, had ook een leuk verhaal.
Mevrouw rijd 15 jaar met deze wagen valt dan op 100 meter van de garage in panne. De foureau is kapot. Ze wil dit niet meer laten maken en ze laat de auto in de garage. Een jonge mecanicien ziet de auto wel zitten en neemt hem over, vervangt de foureau en omdat de motor er daarvoor uitmoet ineens alle pakkingen, enz.
De auto is nog in een prachtige staat en volledig in orde, enkel de 'royale' wieldeksels ontbreken. Die moet ik nog zien te bemachtigen.
2cv spécial 1986
C5 break SX
C5 break SX
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Jeroentje, ik ben even benieuwd als jij want ik snap 't als zuiderbuur ook niet!Jeroen-citroen schreef:@ duckie: Wat is een foureau ? (als ollander zegt me dat niks)
De Royale is vooral zeldzaam in die kleur, meestal waren ze Gris perlé (lichtgrijs). Foto's zijn altijd welkom ... Ik zal eens rondhoren voor wieldoppen.