Pagina 25 van 35

Geplaatst: za 8 aug, 2009 17:36
door Eendeke
Ik wil natuurlijk dat alles geconserveerd wordt........ :lol:
Als je geen motip ofzo koopt maar andere (duurdere) merken (betere?) loopt het wel ietsje op.
Ik was al 4 bussen bodyspul (voor zo'n drukpistool) kwijt en 2 bussen ML :shock:
Mijn gegalvaniseerde chassis zit er ook vol mee!

Geplaatst: za 8 aug, 2009 19:45
door Yannick
Over die rottigheid onder het dak, da's wel een jammer punt. Als je het echt goed wil maken moet in principe het dak eraf. Niet alleen kan je er zo nooit goed aan, je dak gaat ook smelten als je het zo probeert te lassen. Je kan het voorlopig best behandelen dat het niet verder roest.



Yannick

Geplaatst: za 8 aug, 2009 21:42
door Eendeke
Hoi Yannick,

Gelukkig valt het nog mee. Één kant is de naad een beetje bol gaan staan op meerdere plekken, dus nog net te behandelen hopelijk.
De andere kant (op de foto) is het gaatje erg klein, en hopelijk nog te reparen door iemand die dit goed kan. Maar moet idd opletten op dat dak :roll:

Maar ga het eerst behandelen. Je ziet het niet zo, je moet er echt onder kijken (ik had het geeneens gezien bij de aankoop :oops: )

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 18:27
door Wiebe
Yannick schreef:Dat wist ik zelfs niet, maar blijkbaar heeft de Azam6 - en waarschijnlijk dan ook de AZM3 - dat gehad:

Afbeelding

Toch verdomd goeie kerels daar in Vorst. Het had hun veel minder moeite gekost om gewoon een Franse AZAM op een Amichassis te rammen, maar ze moesten het nu eenmaal perfect afwerken. Nu zou dat research en development heten en peperduur doorgerekend worden in de prijs.


Yannick
Klopt! Ook in mijn AZM3 zit de krik daar...
Afbeelding

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 19:57
door supercees
zo'n krik heb ik ook nog liggen. wellke jaren is deze gemaakt, voordat ze op de hoekige overgingen?

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 21:37
door Eendeke
??
Zo'n houder is ook voor de vierkante volgens mij makkelijk te maken als ik dat zo zie. Je kunt die gewoon vastpoppen...
Waarom zie je dat nooit??

Geplaatst: ma 10 aug, 2009 21:42
door AZL57
alleen in jaren 60 auto's van belgisch fabrikaat. En die zie je niet zoveel meer ;-)

Geplaatst: di 11 aug, 2009 10:40
door Eendeke
Ja, dat snap ik. Maar je ziet iedereen van die imitatie reservewielsteunen inbouwen, maar nooit zo'n krik ding. Bij mij ligt die juist in de weg!

Geplaatst: di 11 aug, 2009 12:20
door Gerard2cv
Sorry Eendeke,maar citroën leverde die reservewielsteunen origineel en
je kan je krik zonder iets te kopen met de voet tegen het R-achterscherm
en de krikhevel tegen het middensteuntje van je achterbank zetten.dan
ben je hem rammelloos kwijt.

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 15:27
door Eendeke
Wie kan mij vertellen hoe ik de voorkant van de ami kan loshalen? Heb jammergenoeg nog geen boeken daarover!
Wat is een stappenplan? En moet de motorkap er ook af?

Ben van plan de hele motor eruit te halen, en dan met hulp checken etc. Maar dan moet wel al het plaatwerk eraf :D !

Bob

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 16:13
door Punky
Bij de Ami8 moet je een berg bouten losmaken om de voorzijde los te krijgen. Deze zijn best makkelijk te vinden. De motorkap hoef je er niet perse af te halen, maar maakt het wel makkelijker.

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 23:27
door AZL57
volgens mij heeft ie een ami6

Geplaatst: do 20 aug, 2009 09:22
door Eendeke
Komt wel goed, ik ga het wel effe uitzoeken straks :wink:

Geplaatst: do 20 aug, 2009 16:17
door Punky
AZL57 schreef:volgens mij heeft ie een ami6
Weet ik. :wink:

Geplaatst: do 20 aug, 2009 20:47
door Eendeke
Hallo Allemaal,

Nou, het is iig wel even wat anders dan een eend :lol:
Maar de hele voorkant is eraf :D Twee keer telefonisch hulpt moeten inschakelen, maar je moest echt goed kijken en denken zeg......zat even met de twee kabels van de koplamp afstelling...

Daarna de tank eronderuit gehaald. Jammergenoeg brak 1 bout af, de rest van alle bouten gingen bijzonder makkelijk los, ook voor!

Ik schrok er even van wat een zwart blubber uit die tank komt.Wel 1 cm prut in mijn emmer. De tank zit nu nog steeds vol. Hoe het beste schoon te maken? Of past een plastic tank er ook onder op dezelfde bevestiging?
En enkele rubbers bij de benzine waren echt helemal vergomd en zacht :x Ook de vulpijp heeft lichte roest, dus die ook eruit gehaald.
Weer een middagje bezig geweest. Nu kan ik bij de remmen.

De binnenspatborden voor hebben wel enkele slechte punten. Die ga ik dus eerst behandelen!