Pagina 26 van 29

Geplaatst: za 20 jun, 2009 16:53
door Yannick
Nog iemand? :wink:

En dan omdraaien die handel om de anti-roest en steenslaglaag eraf te krabben/branden. Interessante laag die er na restauratie zeker terug op komt omdat ze sinds februari '67 standaard op alle chassis' werd gezet in Vorst. Al even specifiek en interessant als mijn 12-Voltinstallatie dus. De chassis' kwamen in elkaar gezet en gelakt uit Frankrijk om hier in Vorst behandeld en gemonteerd te worden. Er werd ook Tectyl ingespoten net als in de holle ruimtes van de carrosserie. Details hier: http://www.citroenami6.nl/roestpreventie.html

Afbeelding

Afbeelding

Het is een zwarte laag hoor, dat beige is zand.


Yannick

Geplaatst: za 20 jun, 2009 18:11
door AZL57
Is dat het zelfde dikke bittac spul dat op de belgische eenden zat?

Geplaatst: za 20 jun, 2009 18:25
door Yannick
Normaal gezien wel ja. Dit spul gebruikten ze volgens mij al van in de jaren '50. Sam zijn AL is toch helemaal gebroebeld in de binnenspatborden e.d. In de jaren '60 hebben ze dat dan vervangen door coating en zijn ze dit beginnen te gebruiken op het chassis. Het brandt wel makkelijk weg moet ik zeggen :wink:


Yannick

Geplaatst: za 20 jun, 2009 19:30
door BasvanEerden
Ik ben ook bezig met de restauratie van een dyane. Dus het zijn er 5! Wie nog meer?

Geplaatst: za 20 jun, 2009 19:45
door Joos
Afhankelijk of je enkel de metalen dyanes telt of niet,
doe ik ook mee...

Geplaatst: zo 21 jun, 2009 09:10
door Punky
Joos schreef:Afhankelijk of je enkel de metalen dyanes telt of niet,
doe ik ook mee...
Waar blijft het aparte Dyane 6 Mehari topic dan? Ben benieuwd naar wat foto's en je ervaringen. :wink:

Geplaatst: zo 21 jun, 2009 11:23
door Joos
Dat komt er binnenkort echt wel aan,
morgen begin ik er aan :-)

(en dat is dan morgen als in "maandag, de dag na zondag" en niet als in "morgen, de dag na vandaag die telkens voor me uitschuift") :lol:

Geplaatst: ma 22 jun, 2009 19:53
door Yannick
Vandaag de anti-steenslaglaag eraf gehaald en de carterplaat.

Randje plooien:

Afbeelding

Leeg:

Afbeelding

Mooi origineel zwart:

Afbeelding


Nog steeds geen sleutel 46, misschien (en hopelijk) morgen. Ik heb liever eerst de veerpotten eraf voor ik aan de plaat begin. Hoe minder gewicht, hoe minder torsiegevaar. Ik heb ook al een profiel tussen de achterbalken gezet.


Yannick

Geplaatst: di 23 jun, 2009 19:41
door Joos
Goh, wat een prachtig maagdelijk chassis... :lol:

Geplaatst: di 23 jun, 2009 22:57
door siemen
sleutel 46 heb je niet nodig
met een watpomptang wil het ook!

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 00:03
door hanzz
mijn methode was een waterpomptang, een dikke hamer en een gasbrander...
ma 'k weet niet of dat al dan 't chassis beschadigt

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 12:46
door AZL57
of de hamer of de gasbrander of de tang ;-)

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 13:09
door Yannick
Gasbrander en hamer liggen natuurlijk altijd klaar. Maar net zoals ik geen sleutel 46 heb, heb ik ook geen waterpomptang die maat 46 aan kan nemen.


Yannick

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 18:22
door siemen
met een gewone watpomp tang lukt het mij wel en het sleutelt sneller maar goed afwachten op zo'n sleutel

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 19:04
door duckie
Misschien heb ik nog ergens een maatje 46 liggen?
Laat maar iets weten!