Pagina 27 van 39

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: ma 4 mei, 2020 17:17
door RobertF
@schermer, af fabriek waren de puntlassen helemaal niet beschermd, dat zie je goed bij de scharnieren van de achterportieren die dan ook met de jaren opzwellen, net zoals de felsnaden van het chassis, door dat spul in de naden te spuiten kan er in ieder geval niets anders in komen, en voor die prijs kun je ook nog een busje extra verspuiten

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: ma 4 mei, 2020 17:21
door AZL57
Ik laat altijd olie in de naden van de achterdeur lopen. Een andere plek waar geen verf zit zijn de naden van het zijpaneel in de dakgoot. Behalve bij in belgie gebouwde eenden daar werd deze naad tenminste nog gedicht voor het spuiten. Ik heb mijn eend bij nieuw ingespoten met tectyl in deze naden. Is een zooi maar het heeft prima gewerkt. Net als in de luchtklep dat is ook nog steeds de originele. :extra_cool:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: ma 4 mei, 2020 22:38
door Erikjan
die deur is wel heel mooi strak. zelfs veel nieuwe autos zijn. minder glad.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: di 5 mei, 2020 20:22
door RobertF
Ik was nog niet tevreden met de velgen dus heb ik ze nog een keer gelakt.
Handig is een draaitafel om de velgen te spuiten, kwam een oude parasolvoet toch nog van pas.

Hèhè, na veel geklooi toch de voorruit erin gekregen met het nieuwe rubber, Ik heb die eerst in de zon gehangen en toen met tape om de ruit geplakt en een middag laten zitten, toen de waslijndraad erom gelegd en met afwasmiddel in de sponning gezet en erin getrokken. Nu kunnen de deuren er ook in.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: wo 6 mei, 2020 18:16
door RobertF
Dat was het dan, het spuitwerk is klaar, het laatste deel de motorkap is nu ook wit. Ik hoop dat ik er niet doorheen schuur met het polijsten want de kap heeft van die uitstekende ribbels, als dat goed lukt dan is het spuitwerk klaar. Toch een hele klus
Ik was vandaag onderdelen halen en maar eens gevraagd wat het kost om een carrosserie te laten spuiten van binnen en buiten. Als je hem na het lassen netjes voorbewerkt aanlevert kost het 3500 euro. Dan heb je nog geen chassis gelakt de assen velgen en bumpers niet.
Afbeelding

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: wo 6 mei, 2020 19:05
door Chris54
Dat ziet er prachtig uit, toch 3500 euro verdiend.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: wo 6 mei, 2020 21:19
door RobertF
Niet helemaal Chris, ik denk zo'n 350 euro aan materiaal, verf, plamuur, verdunning, siliconenverwijderaar, antiroest, kit, schuurpapier, roerstokjes, zeefjes, kleefdoekjes, bodyschutz, plakband.
Dus wel wat bespaard, maar het mooiste is dat je kunt zeggen, dat heb ik zelf gedaan. :)

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: wo 6 mei, 2020 21:34
door Erikjan
En met zn resultaat mag je daar trots op zijn echt heel mooi. Ben benieuwd naar het totaalplaatje straks.

Scheelt zeker een hoop geld ook in 2007 betaalde ik via de achterdeur 2000 euro voor het spuiten van de pickup.

Nu hoop ik voor 500 euro een heel eind te komen. Al zal ik ook nog wat moeten investeren in goed gereedschap.

Jij kan nu bijna rijden zeker :)

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: wo 6 mei, 2020 21:43
door dimi_v
het ziet er echt perfect uit!!

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: vr 8 mei, 2020 20:18
door RobertF
Je satat steeds weer versteld hoe men bepaalde ingenieuze oplossingen heeft gevonden voor sommige werkingsmechanismen.
Petje af voor de ingenieurs van Citroen.
Welke auto had in 1948 al vier onafhankelijk geveerde wielen, welke auto had de remmen bij de bak zetten zodat het geveerde gewicht zo klein mogelijk is. Bij welke auto verwijder je de motorkap en het kofferdeksel zonder gereedschap.?
Het achterportier zit er zo in. Het voorportier is echter wat meer werk met het afstellen van de scharnieren om het mooi sluitend te krijgen en de montage van de ramen.
Weer zo'n eenvoudige oplossing, het stangetje waarmee de deurhandel verbonden is met het slot. Je draait dat in de deurhandel zolang totdat de speling weg is. Normaal zou je het dan vastzetten (borgen) met een moertje, maar bij de 2CV niet, dan maak je een knik in het stangetje, dat is makkelijker draaien en vervolgens hang je er een veertje aan en het zal niet meer verstellen. Hoe kom je er op? :?
Afbeelding

Bij de bovenste ruit zitten onderaan hoekstukjes en die zijn bij de latere verschillend van de vroege types, De latere zitten met een parker de vroege met een boutje en moertje vast. Ik had ze vergeten en dus moest alles weer los. Ook de scharnierpennetjes zijn verschillend, hier zijn lange gemonteerd, daar kunnen dopjes op.
Afbeelding

De linker deur zit er nu in, gelijk het audio systeem geupgrade met een hoge toon tweeter en de dunne speakers van Philips.
Afbeelding

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: vr 8 mei, 2020 20:31
door Erikjan
mooie tweeter 👍🏻 zot daar niet de spiegelbout normaalgesproken.?

Er zit ook nog een stukje spons om dat slot stangetje tegen het rammelen.

lMooi werk weer.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: vr 8 mei, 2020 22:24
door RobertF
Ja erikjan het sponsje zit er ook nog tegen het rammelen. Bij de Jaguar van mij zit er een stukje vilt in het achterportier tegen het rammelen van het draaimechanisme aan de binnenzijde van de deur geplakt, maar daar heb je ook vocht wat langs het raam naar benden loopt en dan het vilt nat maakt. Het gevolg is dat na verloop van tijd er een roestplek van binnenuit midden in de deur verschijnt en dat bij een auto uit het topsegment van de 60-iger jaren.
Het spiegelboutje zit 10 cm hoger.

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: zo 10 mei, 2020 21:11
door RobertF
De afwerking.
Portier gesteld zodat ze boven gelijk liggen
Raamhouder gemonteerd
Dopje op scharnier en chroom daklijst
Afbeelding

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: ma 11 mei, 2020 12:51
door Erikjan
Super netjes, beetje Jaloers ;)

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Geplaatst: ma 11 mei, 2020 17:32
door RobertF
@erikjan die van jou wordt ook mooi, met polijsten wordt het resultaat super maar het is een hoop werk en voorzichtig werken.
De voorschermen met 2500 geschuurd en daarna 3 X gepolijst, ook de driehoekjes. Ik heb nu wel een lamme arm van het schuren., maar het resultaat is zoals ik wilde. Ook de spatlappen gemonteerd, de motorkap vergrendeling en de koplampverstelling.

Afbeelding
Afbeelding
whats gif