Pagina 27 van 29

Geplaatst: wo 24 jun, 2009 20:43
door SamClukkers
Dat betwijfel ik, je hebt al bijna geen materiaal. :mrgreen:

Geplaatst: vr 26 jun, 2009 13:36
door duckie
Ik kan er toch niet aan doen dat ik vorige keer niet direct alles gevonden heb. Volgende keer zal ik alles klaarleggen, dan moeten we minder zoeken!

Geplaatst: vr 26 jun, 2009 14:37
door ArneBrys
Ik heb nog wel een 46 liggen. (Op een km of 10 van Mechelen)
Je mag die altijd wel komen halen op voorwaarde dat ik hem terug krijg.

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 15:20
door Yannick
Sam had ondertussen al een Ami6-dynamosteun op mijn nieuw Frans 21pk-spruitstuk gebraseerd. Zodoende heb ik nu een nieuw Belgisch exemplaar. Gestraald (door mijn fietsenmaker :wink: ) en hittebestendig gelakt:

Afbeelding

Afbeelding

Veerpotten eraf:

Afbeelding

De voorste centreerbussen zijn rot en de potten zelf gaan ook uit elkaar.


Yannick

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 15:42
door Yannick
Ook met mijn herenfiets van '47 gaat het langzaam maar zeker:

Afbeelding

Afbeelding

Let op de goude biezen. Met de hand getrokken door mijn handige fietsenmaker. Ik wacht nog geduldig op kader en spatborden.


Yannick

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 16:46
door Jeroen-citroen
Mooi velg lint zit er op 8)

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 16:59
door thomaaas
gaaf! Ook je spruitstuk ziet r mooi uit, wat voor hittebestendige lak heb je gebruikt?

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 17:47
door Yannick
Eerst zinkspray tot 500 °c en dan Motip hittebestendig. Ben niet zo'n Motipfan eigenlijk maar weet niet goed wat ik anders zou moeten gebruiken. Als het niet houdt is het snel weer gestraald en in iets anders gelakt.


Yannick

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 19:28
door Yannick
Net het spruitstuk even gepast en tot mijn grote ergernis past het gewoon niet. Rechts zijn in- en uitlaatbuis naar mekaar toe getrokken door de hitte van het braseren. Terug los braseren dus en opnieuw braseren als het op een cilinderkop zit. Les geleerd.

Dit geval vat zowat heel mijn blok samen. Ik ga het helemaal terug opnieuw doen, ik vind het gewoon niet goed genoeg en ik weet bijna zeker dat ik teveel vloeibare pakking gebruikt heb. Wordt dus vervolgd.

Geeft mij ook nog enige bedenktijd over hittebestendige verf. Tips?


Yannick

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 20:09
door AZL57
In een frans 2cvboek stond, vloeibare pakking alleen op de binnenste helft van het pasvlak> Het verdeelt zich verder tijdens de montage.

Op een franse site hadden ze het over barbequeverf voor het spruitstuk. Te koop bij de bouw afdeling van de een of andere supermarkt. Ik heb er hier nog nooit van gehoord.

Geplaatst: ma 29 jun, 2009 20:38
door backfire
ook wel kachelzwart.

Geplaatst: di 30 jun, 2009 19:15
door Yannick
Ik hoor wel eens bij de speciaalzaak wat die aanbevelen. Ik vond wel iets speciaal voor uitlaatspruitstukken bij Restom, een Frans bedrijf gespecialiseerd in producten voor restauratie van oldtimers. Maar ze hebben het enkel in zilver en zilver = lelijk!

Sam heeft vandaag mijn spruitstuk gered. De twee achterste steuntjes doormidden geslepen, spruitstuk pas gemaakt en dan met de halfautomaat terug dicht gelast. Mooi afgevijld en het is precies nooit gebeurd :wink:


Yannick

Geplaatst: di 30 jun, 2009 20:19
door Yannick
Ook de veerpotten blijken in iets mindere staat dan gedacht. Uiteindelijk zijn bij demontage de twee voorste centreerbussen doorgeslepen. Ik draaide de moer telkens vast op de afdemprubber omdat deze vastgeroest was op de centreerbus. Vooraan zijn de deksels van de potten rot en ook de stangen vooraan zijn serieus aangetast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van de imitatiestukken zoals centreerbussen, afdemprubbers, enzovoort? Waar staat de trouwens de markering AV op de potten?


Yannick

Geplaatst: di 30 jun, 2009 20:36
door Tom Duckpower
Yannick schreef:Waar staat de trouwens de markering AV op de potten?
Aan de voorzijde :mrgreen:
Ergens vooraan de potten. Zit er ingestanst van binnen uit. Kan door allerlei antiroestspul en verf en dergelijke slecht te zien zijn.

En anders trekstangen volledig uittrekken, korte is de voorkant ;)

Geplaatst: di 30 jun, 2009 20:51
door ArneBrys
Die AV is soms nogal moeilijk te zien maar staat der weldegelijk op. Je moet wel zien dat de tectiel en roest der wat af is, anders zie je er zo over.

De centreerbussen zijn nog origineel te krijgen.
Ik heb zelf imitatie veerpot"deksels" gebruikt en imitatie rubbers en deze leken toch van degelijke kwaliteit maar ik denk dat de tijd dit enkel kan uitwijzen (en die van mij staan er nog maar juist op).