2cv bleu myosotis 1986 custom

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » do 23 jan, 2014 21:17

Volgens mij wordt Ducksen daar wel blij van.... :)
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door martijntje » do 23 jan, 2014 21:34

Nou ik hoop het, daar is een forum toch voor :D
dyane 4 68 en dyane 6 69

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 23 jan, 2014 22:04

Daar wordt
Ducksen wel blij van ja ;-)
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » za 25 jan, 2014 21:55

En voor je het weet zijn er 57 uur voorbij. Het laatste schroefje was net uit de koets en daar stond de spuiter met een grote bestelbus en kar voor de deur. We nemen hem mee en gaan er maandagmorgen meteen voor je aan beginnen dan kunnen we hem heeeeeeel misschien die week erna maandag alweer bij je terug brengen ;) kun je het mischien nog halen in maart :P
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » za 25 jan, 2014 22:17

Zoals beloofd zou ik nog wat foto's en een verhaal posten over het monteren van de benzinedop. nou ik kan je vertellen dat is niet zomaar even hop 1 2 3 boren en klaar passen meten bobenaf onderaf meten dop erop mal maken opnieuw meten passen nadenken. een poging ja als dat niet lukt dan wordt het of de spuiter bellen dat het hele verhaal niet doorgaat, of een nieuwe spatbord bestellen of zelf met polyester aan de gang. het moet gewoon in een keer goed gaan.
Op zolder had ik nog een extra set spatborden liggen en ook Piet heeft me de maten van de dop van een origineel spatbord gegeven en laten die nu precies overeenkomen met die van de set die bij mij op zolder ligt. Alleen een probleem de dop is 90mm en zou dus precies in het gebogen ronde gedeelte van het spatbord vallen. ik moet dus allees een klein stukje opschuiven en dan zou het moeten passen.

Afbeelding

origineel is het vanaf de onderkant spatbord, dus de rand aan de achterkant tot het misden van de dop gemeten 42,5 cm, dit klopte ook met mijn spatbord.

Afbeelding

de breedte gemeten vanaf de zijkant van de koets is 5 cm, ook dit kwam overeen met mijn andere spatbord.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even passen hoe de nieuwe tankdop in dit gat valt en hoeveel ruimte er is tot de ronding van het spatbord.

Afbeelding

resultaat is 0,2 mm speling tot de ronde rand. vindt ik nogal krap. Mag welietsje meer zijn.

Afbeelding

Afbeelding

brede set spatborden is trouwens nog een originele set van Arndt tuning die ook wel wegmag. Ik denk dat ik hem dit weekend op marktplaats ga zetten. Voor de liefhebber pak hier je eerste kans ;)

En dan het echte werk!!!! boren in het goeie spatbord trommel geroffel ennn..............

jawoor een schitterend mooi rond gat van 51 mm, laat de benzinevulpijp mnou 52 mm zijn ;) past dus niet. Een vijl nee geen vijl schuurpapier ja lekker grof. gezien ik helemaal klaar ben en in de nabije toekomst ook om ook maar iets te schuren heb ik alles weggegooid. Nooit meer schuren wordt het motto toch een stukje van p225 gevonden. de kenner weet dus dat dit niet in 1 minuut geschuurd is ;) enkele minuten later volgt dan toch het mooie resultaat. hij zit, past perfect, sluit perfect aan op de onderkant en is helemaal naar mijn zin !!! Yessss in een woord PERFECT. Wat heb ik hier tegenop gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Tringggggggggggggggggggggggggggggggg Tringgggggggggggg.

Gloeiende gloeiende zul je net zien sta je met spatbord in je handen steeksleutel tussen je kin en je borst half leunend op een band iets te monteren om voor de laatste keer te checken of alles klopt, ben je net zo lekker bezig gaat de telefoon. Pffffff En waar zit die meestal inderdaad in je broekzak onder je overall. Snel alle spullen op de grond gezet want het zal toch niet de spuiter zijn die belt dat het toch niet doorgaat vandaag he. Ik had nog wel 3 van de 57 uur die te gaan waren over en alles klopte. Ja hallo?? uhuh uhuh ok nee ja uh Top ja ik ok doeidoei. Fokkk. Mijn maat Albert was ondertussen ook al geariveerd in de schuur om te helpen. Het was de spuiter. Hij heeft eerder tijd vrij en komt er nu meteen aan. Het gat van de vulpijp is nog aan het afkoelen en heel de eend staat nog in elkaar. Pfffffffff nou ja 15 minuten hebben we ongeveer dat moet nu wel te doen zijn ;)

Afbeelding

Afbeelding

3 minuten later:

Afbeelding

5 minuten later:

Afbeelding

6 minuten later:

Afbeelding

8 9 10 11 12 wen 13 minuten later ;)

Afbeelding

Afbeelding

los los alles los

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klop klop klop klop!!!!! JA Kommaar binnen.
De spuiter 2 minuten te vroeg ;) aiiiiiiiiiii ja nee de koets staat er nog op maar is al los. Inladennnnnnnnn. Alsof er een blok beton van me afvalt draag ik een voor een trots de door mijzelf geschuurde gladde 100 x nagekeken onderdelen. Op sommige onderdelen ben ik trots sommige ben ik nog steeds kwaad op :twisted: In mijn hoofd ratelt de harde schijf. Is alle nu klaar ja, alles glad ja, niets vergeten? nee. De glimlach wordt groter en groter als dan ook ineens de zon begint te schijnen. Alsof het vandaag moest gebueren. geen regen droog weer de perfecte dag om de koets over te brengen naar de werkplaats van de spuiter. De foto's van het opladen volgen nog want mijn telefoon had wat kuren. ;)
Als je goed vindt rij ik mee kan ik mooi helpen met uitladen in de werkplaats en uiteraard zorg voor dragen dat alles tip top aankomt.

na een rit van inderdaad 13 minuten zijn de bij de werkplaats.

Afbeelding

trots als ik nog steeds ben geef ik aan alle kleine onderdelen wel naar binnen te dragen. De spuiter moest immers even naar kantoor wat dingen regelen. Voor mij de uitgelezen kans om alles met uiterste preciezie neer te leggen. Nu weet ik zeker dat er niets beschadigd is en dat alles zo is als ik het wil. Wel hebben we samen de koets naar binnen gedragen want dat werd toch wat te ;)

Afbeelding

De spuiter was zo vriendelijk om met effe thuis af te zetten. het begon inmiddels te regene dus we hebben alles net op tijd verplaatst ;). Nog even snel een blik in de werkplaats werpen van de ravage die achtergebleven is en inderdaad een kaal chassis motorblok en versnellingsbak zijn achtergebleven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

morgen eerst alles maar eens nakijken wat dingen herstellen want e.e.a. is beschadigd en de stabilisatiestang omdraaien want die zit achterstevoren binnenstebuiten ben ik achter gekomen.

Vanaf nu geen klus modus meer maar even over naar een verhaal modus ;)

Tringgggggggggggggg Grrrrrrr net lekker bezig weer de telefoon. De pakketdienst met twee paketten.. HUH :? geen idee wat er nog aankomt want ik heb niks besteld en hetgeen nog moet komen zou pas in de tweede week van januari binnen zijn. Nog geen minuut later een claxon. twee mannen van de pakketdienst stappen uit en halen er twee rechthoekige paketten uit. meneer ........ bent u dat? jep alstublieft effe tekenen. krabel krabbel. Direct daarop aansluitend komt de Tnt aanrijden goedenmiddag pakketjeuhhhhhhhhhh een grote ronde hoge koker hmmmmmmm. En alsof het nog niet slechter kan en echt mijn geluksdag lijkt te zijn komt de andere pakketdienst ook nog aanrijden. Pakketje voor u meneer. Sta je dan met twee grote rechthoekige pakketten een ronde koker en een doosje waar een navman in lijkt te zitten voor een dichte voordeur uhhhhhhhh.
Zo snel als Speedy naar de werkplaats om de huissleutels te halen en weer terug naar de voordeur, deur open , naar binnen mesje erbij en openenen maar. Allereerst de koker. ik weet wie de afzender is en helemaal gelukkig komt er dan een magisch bruin vel uit. 1 2 3 hop zo tegen de radiator aan geplakt check even naar de openhaard zwaai plakkkk hop schitterend. Ik ga morgen mijn eerste stickertje plakken die komt dan maandag op de auto als testmodel.

THNKX PAULLLLL!!!!!!!!!!!!

volgende pakket een navman hmmmmmmmm ow wacht het is de bestelde voltmeter ;) nu is de set compleet op de toerenteller na

Maar dan die twee rechthoekige pakketten. Eerst maar wat drinken dat houdt de spanning erin en een biertje na deze drukke dag had ik wel verdient. Heerlijk even zitten in de warmte, blikje bier opengetrokken en gissend wat er in de dozen kon zitten. Zou het de stoelbekleding dan al zijn?? Dit kan eigenlijk niet want ik heb gisteren nog contact gehad en mij werd verteld dat deze pas de tweede week februari leverbaar zouden zijn.
Mijn nieuwschierigheid heeft gewonnen het is een doos uit France. :wink:
scheur scheur scheur en jawel het is de nieuwe stoelbekleding direct geleverd uit France. Op de ene foto zit nog een soort ribbel maar die is inmiddels weggetrokken. helemaal blij en waarschijnlijk wordt aankomende zondag de how to stoelen bekleden al gemaakt ;)

De bekleding nog nooit in het echt gezien en besteld vanaf een plaatje,

Afbeelding

Afbeelding

Na dit uitgepakt te hebben bleef er nog een doos over. Totaal geen idee stond ook niks op.

Afbeelding

ow ja wacht aan de andere kant toch wel een sticker. Mijn adres hmmm wat streepjes en barcodes

Afbeelding

HUH nu al die zou volgende week pas binnen komen. Natuurlijk het dak!!!
Snel even de doos open. De foto's van het volledige dak volgen nog maar voor nu laat ik hem nog even in de doos zitten.

Buitenkant van het dak met een zwart gekozen stiknaad

Afbeelding

Afbeelding

De binnenkant van het dak is ook zwart en heeft een motiefje

Afbeelding

De voorkant heeft net als origineel zwarte dopjes en zelfs het handvat voor het dak te openen en half open te zetten is gemonteerd in zwarte stof. De dwarsstangen zijn bekleed met zwarte stof, het achterraam zit er netjes in in een nieuw frame met dakhoejkjes en al. Volgens mij gaat dit helemaal goedkomen. Wordt het misschien toch deze zomervakantie zoiets maar dan met een andere auto naast de tent hopelijk ;)

Afbeelding

To do morgen:

dashboard meters uitmeten, stoelen bekijken en misschien wel bekleden en verder lekker een dag niks ;)

Wordt vervolgd en alle meelezers alvast een 2cv tres fijn weekend!
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » za 25 jan, 2014 23:06

Met de spuiter is inmiddels afgesproken dat er van elke stap van voorbehandeling tot plamuren schuren filler weet ik veel wat er gaat gebeuren tot en met het einde foto's van gemaakt gaan worden ;)
Deze volgen vanaf maandag want om 8 uur wordt er dan gestart ;)
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 26 jan, 2014 13:47

:lol: Wanneer komt je boek uit ?

Leuk verslag en mooie spulletjes voor de eend. Nu maar hopen dat ze bij de spuiter die vito bus niet over je deuren rijden :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door voeteir » zo 26 jan, 2014 16:48

Nu de kas weg is kan je de tijd nemen om de zetelstof over de frames te trekken. Niet vergeten om foto's te nemen en een verslagje te maken.
:wink:

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 26 jan, 2014 18:06

Ben heel wat zaken op internet aan het zoeken. :wink: Kan nergens vinden of er nou wel of geen jute onder het schuim en bovenop de rubbers moet komen of juist niks of iets anders. Staat nergens aangegeven. Momenteel heb ik een tiental how to's af die naar mijn mening super handig zijn voor de zelfklussers onder ons. De lijst met benodigde schroeven is ook bijna klaar om gepost te worden. : het boekje over deze verbouwing bestaat nu uit 100 pagina's met fotos in kleur verhalen teksten problemen overwinningen etc. Misschien wel leuk om er iets mee te doen idd
Laatst gewijzigd door Ducksen op zo 26 jan, 2014 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 26 jan, 2014 20:47

Ik zoek nog folie voor op de ramen de lichtste tint grijs die er maar is. Iemand een voordelig ideetje??
Geen gedoe hier over wat wel en wat niet mag want dat weet ik wel ;-)
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » zo 26 jan, 2014 20:54

Super spannend hoor, nu de koets weg is!
Maar inderdaad geen moment om stil te gaan zitten!
Gewoon zorgen dat als die terug is je er zoveel mogelijk achter mekaar in kan zetten!

Keep up the good work! :lol:

Ohw ja en folie zo ik gewoon bij een automaterialen zaak halen.
Of cartrent dinges zaakje op Flakkee! ??
2cv Vert Bambou '79

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 26 jan, 2014 21:09

Ducksen schreef:Jammer dat er zoveel oude onbruikbare info op het forum staat waar je eigenlijk niets aan hebt. Zou toch eens nagekeken moeten worden :wink
Info die voor jou onbruikbaar is, kan voor andere wel waardevol zijn.....
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 26 jan, 2014 21:16

deze reactie mag wel weg, het is al veranderd in mijn verhaal. P.s als je InFo
Voor een rolkooi zoekt pm maar ff op het topic staat alleen een discussie van mijzelf ;-)
Laatst gewijzigd door Ducksen op zo 26 jan, 2014 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » zo 26 jan, 2014 21:27

Je hebt dus een stoel frame, daar in plaats je elastieken, de korte metaalhaakjes aan de jute mat of andere mat die je gevonden hebt (pm voor super matten) de lange haakjes aan het frame zelf. Moet je nu hieroverheen een stukje Jute leggen of andere stof om het schuim te beschermen of meteen het schuim eroverheen?? Ik kan het niet vinden. 8)
Een nieuwe how to is beschikbaar over de demontabele trekhaak.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

013
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 013 » zo 26 jan, 2014 21:35

Ducksen schreef:Moet je nu hieroverheen een stukje Jute leggen of andere stof om het schuim te beschermen of meteen het schuim eroverheen?? Ik kan het niet vinden. 8).
Heb je geen foto's gemaakt voordat je de stoel ging ontleden en opnieuw bekleden?
Ertussen zit schuimrubber.
Heb de mijne vorige week opnieuw bekleed.
Misschien met haar 1,54 wel de kleinste eend rijdster van NL..

2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800

Plaats reactie