Pagina 29 van 35
Geplaatst: ma 28 dec, 2009 19:05
door Eendeke
Was trouwens ook maar een grapje. Allemaal problemen met de remmen, dus geeneens bij de garage aangekomen.
Gelukkig wel weer thuis....
Geplaatst: vr 1 jan, 2010 16:42
door Eendeke
Ik waag hier toch even een poginkje.....
Kan het zijn dat een nieuwe achtercilinder niet goed werkt omdat ie niet naar binnen wil (ruststand voor de remmen zegmaar)
Nu blijven mijn remmen steeds aanlopen na een keer remmen..... totdat ze muurvast zitten..
Morgen ga ik waarschijnlijk de boel weer!

openmaken, omdat ik nu heleaal geen! remmen meer heb!
Ik verdenk namelijk die cilinders!
Geplaatst: vr 1 jan, 2010 18:12
door Michiel van G.
Hoever heb je de remleidingen doorgespoeld? Het feit dat nieuwe remcilinders blijven hangen duid of op een defecte cilinder, of op vuil in de remleiding
Geplaatst: vr 1 jan, 2010 18:38
door Eendeke
Alles is nieuw, van voor naar achter.
Lijkt erop dat ze alle twee steeds blijven hangen.
Wat helemaal raar is, maar vast toch een fout bij ons was, is dat de veer die de schoenen terug trekt opeens helemaal kapot was en helemaal was verwrongen

(heb dus geen hoefijzergeval)
Morgen ga ik ze misschien eens openmaken om maar te zien

Geplaatst: vr 1 jan, 2010 19:05
door AZL57
zit het onderhaakje erin waar die hoefijzer veer inhaakt ?
Andere mogelijkheid, komt je hoofdrem cylinder helemaal terug, anders bouw je bij iedere rempoging druk op totdat het op gegeven moment vast zit. Hebben eens gehad bij een eend, bleek de ophanging van de HRC iets te zijn verbogen waardoor het rempedaal niet helemaal terug kwam.
Als ik me niet vergis heeft de ami een verstelbare pen die de HRC indrukt.
Geplaatst: vr 1 jan, 2010 19:44
door Eendeke
Okee,
De hrc is ook nieuw, maar dat zegt natuurlijk niet of ie het goed doet!
Ik ga die checken!
En ik heb dus geen hoefijzer, maar een veer ertussen! Die is helemaal verwrongen, en heeft zelfs mijn remschoen zwaar beschadigt tijdens het draaien....... allemaal zo'n vaag probleem he!
En het gekke was dat de andere kant vrij liep, maar uiteindelijk ook vastzat!
Geplaatst: vr 1 jan, 2010 21:41
door AZL57
ZO'n kapot veertje is me in frankrijk eens overkomen. Bij de APK hadden ze mijn remmen achter bijgesteld, die bleken dus aan te lopen. Hierdoor werd de boel erg heet en de veer werd uitgegloeid waardoor hij zijn veerkracht verloor. Ergens onderweg in frankrijk begaf hij het en werd volledig tot losse ringetjes versnipperd!!!
Heb er nu zo'n hoefijzer ingezet, is toch wat stabieler.
Je HRC hoeft niet kapot te zijn maar als de stift die hem bedient iets te ver naar binnen staat komt hij niet 100% vrij.
Geplaatst: vr 1 jan, 2010 21:45
door Eendeke
Nou, dat heb ik dus ook gehad! Helemaal in ringetjes!
Maar ik vroeg mij af of zo'n hoefijzer ook past.....
Ik ga morgen wel even kijken, en als het past neem ik die hoefijzers ook wel mee.
En hrc ga ik checken. Bedankt

Geplaatst: za 2 jan, 2010 11:57
door Eendeke
Ik weet waarschijnlijk wat er nu aan de hand is.....
Ik heb nieuwe veren gehaald bij de eeec en mijn verhaal gedaan.
Probleem was bekend, en wat blijkt.... de gaten waar je de veer in ophangt zitten op de nieuwe voeringen op een andere plek dan de oude.
De spanning klopt nu natuurlijk niet. Ik moet dus meten bij de oude en boren in de nieuwe!
Hoop dat het dan is opgelost

Geplaatst: zo 3 jan, 2010 16:15
door Eendeke
Inmiddels zit ik met GROTE problemen.....
WIE heeft voor de grap weleens LHS 2 in zijn remsysteem gegooid?
Dit is bedoeld voor het hydraulische veersysteem van de ds/id.....
Ik heb dit gekocht bij een club (...) en duidelijk gevraagd naar DOT omdat ik voor en achter trommels heb....
Na 2 maanden klooien vragen wij ons af of LHS 2 (google maar eens) wel geschikt is voor trommels???
Dus..... wie gebruikt dat wel eens

Geplaatst: zo 3 jan, 2010 16:32
door siemen
dat is rode olie volgens mij,toen was de lhm olie nog niet uitgevonden.
is raar spul trekt vocht aan dus veel roest
je moet je systeem nu goed door spoelen met dot olie (ik weet niet welke soort DOT)
als je pech hebt met je alle rubberdelen vervangen
Geplaatst: zo 3 jan, 2010 16:48
door Frank-2cv
Let wel op! LHS kan bepaalde rubberen onderdelen ook aangetast hebben. Ik hoop dat dit niet het geval is. (Deze olie is toegepast op de oudere DS/ID en op de traction Hydrauliek.)
Geplaatst: zo 3 jan, 2010 17:02
door Eendeke
Schijnt idd heel erg aggresief spul te zijn, werkt als afbijt op lak,
En was voor de oude ds en en id en.....
Ik ben bang dat alle rubberen slangen en dingen kapot zijn.....
En wordt aan mij verkocht als de juiste!
Geplaatst: zo 3 jan, 2010 17:42
door backfire
Gewone DOT werkt ook als afbijt, gebruik ik altijd om kunstof te ontdoen van de lak.
Maar je kunt het meeste nog wel redden, maar dan zal je alles los moeten halen en spoelen met spiritus. Daarna alles alles naspoelen met DOT 4 of 3 Géén DOT 5! De boel weer monteren en als vanouds alles ontluchten. En dan maar hopen dat er geen rubbers te veel zijn aangetast. De leverancier is in deze eigenlijk de schuldige omdat deze iets geleverd heeft op zijn advies. Tenzij je zelf om dit type olie gevraagd hebt, dan ben je zelf verantwoordelijk.
Geplaatst: zo 3 jan, 2010 19:58
door Michiel van G.
auw... verkeerde remvloeistof is altijd erg vervelend
Ik heb op al mijn auto's een sticker met koeienletters gemonteerd nabij de HRC met het type remvloeistof dat daarin moet... Dyane dus in mijn geval LHM, LNA DOT3/DOT4.
Mijn oude witte Dyane had ook DOT3/4 - daar had iemand ook al bijna LHM in gekwakt
Op de een of andere manier zien een aantal mensen door de bomen het bos niet meer in het geval van de remvloeistof
