Pagina 30 van 39

Geplaatst: zo 9 dec, 2012 13:42
door duck-tuc
net wat foto's gaan nemen van de motor...

Afbeelding

een klein detailke.. kopere koplampbollen..

Afbeelding

Geplaatst: zo 9 dec, 2012 15:23
door Bertje Beige
Ha, leuk, koperen koplampen, origineel :D
Goed bezig :!:

Geplaatst: zo 9 dec, 2012 18:33
door Punky
Hoe heb je dat gedaan?

Misschien kun je het ook met de deurklinkjes enzo uithalen.

Geplaatst: zo 9 dec, 2012 18:44
door AZL57
halverwege het verchromen ophouden... ;-)

Geplaatst: zo 9 dec, 2012 23:29
door duck-tuc
ik heb ze van een kameraad, hij had ze op zijn 2cv en hij vond ze niet mooi staan op de zijne en ik wou ze eens proberen,

misschien ga ik ze van hem overnemen.. ik vind het niet lelijk staan i.c.m de kleuren...

en ja, hij dacht het ook al, halverwegen het verchromen stoppen..
het zijn metalen want een magneet pakt erop...

Geplaatst: zo 9 dec, 2012 23:30
door duck-tuc
Punky schreef:Hoe heb je dat gedaan?

Misschien kun je het ook met de deurklinkjes enzo uithalen.
idd dat zou niet misstaan om dan alle chrome te vervangen door koper !!

Geplaatst: ma 10 dec, 2012 09:31
door supercees
duck-tuc schreef:en ja, hij dacht het ook al, halverwege het verchromen stoppen..
het zijn metalen want een magneet pakt erop...
chroom hecht niet goed aan ijzer, dus wordt het ijzeren onderdeel eerst verkoperd (of vernikkeld) en dan verchroomd. ziet er inderdaad goed uit.

moet je niet veel poetsen om te voorkomen dat het koper groen wordt?

Geplaatst: ma 10 dec, 2012 11:38
door duck-tuc
supercees schreef:
duck-tuc schreef:en ja, hij dacht het ook al, halverwege het verchromen stoppen..
het zijn metalen want een magneet pakt erop...
chroom hecht niet goed aan ijzer, dus wordt het ijzeren onderdeel eerst verkoperd (of vernikkeld) en dan verchroomd. ziet er inderdaad goed uit.

moet je niet veel poetsen om te voorkomen dat het koper groen wordt?
ik had ze vuil gekregen, en heb ze eens gepoetst,
of ze snel terug vuil worden is afwachten ;)

Geplaatst: wo 12 dec, 2012 23:14
door duck-tuc
vandaag weer even door gedaan,

de deuren en de zetels staan er weer in,
de voorste velgen staan er weer onder,

enkel de remmen en de spatborden er weer op en hij kan er weer tegen

weet iemand of het veel werk is met die remmen te ontluchten enzo, want daar ken ik weinig of niks van,

denk het beste ergens binnen doen ervoor want het is toch best belangrijk...

Geplaatst: do 13 dec, 2012 12:34
door duck-tuc
hier nog een fotoke :)
zo ver sta ik nu,
kga nog wachten met de spatborden tot de remmen zijn aangesloten...

Afbeelding

Geplaatst: do 13 dec, 2012 18:59
door supercees
duck-tuc schreef: weet iemand of het veel werk is met die remmen te ontluchten enzo, want daar ken ik weinig of niks van,
als je weet wat je moet doen en je krijgt de ontluchtingsnippels makkelijk los, dan ben je met 10 minuten klaar.

Geplaatst: do 13 dec, 2012 22:35
door duck-tuc
supercees schreef:
duck-tuc schreef: weet iemand of het veel werk is met die remmen te ontluchten enzo, want daar ken ik weinig of niks van,
als je weet wat je moet doen en je krijgt de ontluchtingsnippels makkelijk los, dan ben je met 10 minuten klaar.
aha oke :)
waar zitten die nippels?

Geplaatst: za 15 dec, 2012 08:24
door Bertje Beige
De voorremmen hebben samen 1 ontluchtingsnippel, zit bovenop (uit het hoofd, kan het nu niet nakijken, staat momenteel een trommelremmer in de garage :wink: ) de linker remklauw, achter heeft elk wiel een ontluchtingsnippel, zit op de achterkant van de remankerplaat, boven de remleiding.
Zit als het goed is een rubber dopje op, succes.
Na het ontluchten MOET het rempedaal stevig aanvoelen, en niet sponzig, dan zit er nog lucht in :!: :!:

Geplaatst: za 15 dec, 2012 10:24
door Boudewijn
Ja voor zit er een. Zie de rode cirkel op de foto.
Afbeelding

Geplaatst: za 15 dec, 2012 18:08
door duck-tuc
aah oke, dacht al dat het die was, :)
hartelijk bedankt :)

morge in de voormiddag eens mee bezig houden :)