Pagina 4 van 6
Geplaatst: zo 18 dec, 2011 20:46
door Jeroen-citroen
Geplaatst: zo 18 dec, 2011 22:07
door dyane_maniac
David schreef:Ik kan alleen maar zeggen:
HEEL VEEL R E S P E C T
Zelf zou ik absoluut een nieuw chassis hebben overwogen. Niet alleen vanwege de kosten maar ook vanwege de constructie die je nu hebt gemaakt.
Veel werk en ik hoop dat de keurmeester het allemaal goed vindt.
Greetz David

qua laswerk ed moet dit geen problemen op gaan leveren bij de apk hoor. ik zie goed laswerk en de constructies zijn ook (zo goed) als fabriek af. het moet alleen een behoorlijke klus zijn geweest.

Geplaatst: zo 18 dec, 2011 22:29
door David
Zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt.
Maar om heel eerlijk te zijn als ik de armen van het chassis achteraan zie, dan heb ik mijn twijfels......
Niet zozeer over de kwaliteit van het laswerk maar over de APK eisen.
En ik blijf erbij dat als je zover gaat je beter een nieuw chassis kunt aanschaffen. En begrijp mij goed, ik heb geen commentaar op het laswerk, integendeel, maar in hoeverre ben je nog enigszins origineel wat betreft torsie/stijfheid van het chassis.
Voor de rest: petje af!
Greetz David
Geplaatst: zo 18 dec, 2011 22:50
door dyane_maniac
ook qua constructie zie ik geen problemen. helemaal conform origineel. dus ook qua torsie en setvigheid zie ik geen bezwaar. echt niet.
ik zou zelf ook een ander chassis gekocht hebben in verband met tijd (die ik gewoon heel weinig heb helaas) maar als je de tijd hebt (en misschien zelfs gewoon de beschikking over een zetbank ed) is het zeker niet verkeerd zoals dit is aangepakt hoor. tis natuurlijk ook de uitdaging he?

Geplaatst: ma 19 dec, 2011 09:43
door David
Ik geloof je onmiddelijk.
Maar ik twijfel persoonlijk als ik zie hoe de achterste chassisbalk er aan gezet is. Hadden daar geen "doorlopende" delen in moeten zitten?
In plaats van zo "koud" aan elkaar gelast te zijn.
ook qua uitlijning en geometrie had ik daar mijn vraagtekens bij.
Ik ben geen leek, maar zeker ook geen specialist. Maar dat riep vraagtekens bij mij op. Ik zie dat toch als een potentieel zwakke plek in de langsliggers.
Jij dus niet?
Daar komt bij dat chassis tegenwoordig, zeker na wat onderhandelen, niet echt heel erg duur meer zijn.
maar als een specialist aangeeft dat het 100% OK is, hoor je mij niet piepen
Er is in ieder geval met heel veel liefde aan gewerkt.
Greetz David

Geplaatst: ma 19 dec, 2011 15:57
door dyane_maniac
ik ben geen specialist, maar als je iets last, dan is het dus niet meer "koud tegen elkaar" dan loopt die constructie gewoon door.
idd heb je voor een 7-900 euro een nieuw chassis, maar als je het leuk vind om te lassen is er niets mis mee en spaar je toch een 7-900 euro minus de kosten voor wat staal uit. vind ik toch best een bedrag.
Geplaatst: ma 19 dec, 2011 20:30
door marabunta
Haha, leuk zo'n discussie! Ik zal de boel even toelichten; Het staal kost mij niets en is bovendien dikker (lees sterker) dan origineel. Het zetten heb ik laten doen bij een kennis en kost ook niks. Verder denk ik dat ik aardig kan lassen maar wat heel belangrijk is is het goed 'doorlassen' d.w.z. het plaatwerk moet aan twee kanten rood opgloeien tijdens het lassen om een perfecte verbinding te krijgen. Aan de stijfheid twijfel ik niet, de achterarmen zijn zelfs stijver dan de voorbenen als je naar elkaar toe drukt. Een nieuw chassis voor 700 euro vind ik zeker niet goedkoop en ik vond het gewoon leuk om te laten zien wat mensenhanden kunnen maken! Ik heb er geen spijt van en de praktijk zal uitwijzen of de boel sterk genoeg is......De APK meester,(mijn collega) heeft zijn goedkeur al gegeven op het laswerk

Geplaatst: za 9 jun, 2012 08:09
door marabunta
Ik zie dat mijn laatste bericht alweer vijf maanden oud is maar ik heb nog niet opgegeven hoor......Het strakmaken van het plaatwerk viel mij niet mee, ik heb er het beste van gemaakt en het resultaat vind ik prima. Voor het lakwerk heb ik uiteindelijk toch voor een spuiterij gekozen die de koets prachtig heeft gespoten in mat grijs. Foto's probeer ik zo snel mogelijk te plaatsen.
Geplaatst: za 9 jun, 2012 08:46
door Boudewijn
En hoe ver ben je nu met de opbouw? Deze zomer nog rijden?
Geplaatst: za 9 jun, 2012 08:54
door David
Ik ben inderdaad wel nieuwsgierig naar het resultaat so far.
Je bent lang bezig geweest met het plaatwerk zeg je, moest je veel strak maken?
Heb je de originele carrosseriedelen gebruikt?
Heb je alles in 1 keer laten spuiten, of in delen.
Ik moet namelijk ook de keuze maken tussen uitbesteden of zelf doen....
Voor mij hangt veel af van de prijs...
Geplaatst: za 9 jun, 2012 09:31
door marabunta
Geplaatst: za 9 jun, 2012 09:44
door marabunta
En nog even een foto van hoe hij er nu bij staat. Ik ben lang met de kleine plekjes bezig geweest waardoor ik het spuiten maar bleef uitstellen....Het spuiten heb ik in één keer laten doen om kleurverschil te voorkomen. Nu lekker bezig met opbouwen, dat is echt leukste van het hele project! Lekker dozen openmaken en zoeken naar onderdelen die je twee jaar geleden (te) goed hebt opgeborgen....nog even een tip; alles voorzien van een label of apart doosje want dat scheelt een hoop uitzoekwerk.

Geplaatst: za 9 jun, 2012 16:23
door David
Welke kleur is dit nu?
Is het zijdeglans, of komt dat door het licht?
Geplaatst: za 9 jun, 2012 17:06
door marabunta
Kleurtje is zelf gemengd. Het is mat en de glans komt door de volle zo die er op staat. Bij normaal daglicht is ie echt mat.
Geplaatst: za 9 jun, 2012 17:19
door marabunta
Vandaag de ramen en de ventilatieklep gemonteerd. Tevens een foto die ik binnen heb genomen om de kleur en matte lak beter te kunnen zien.
