Pagina 4 van 12
Geplaatst: zo 8 mei, 2011 02:13
door deusjevo
McTommi schreef:Hoef je niks voor te verbouwen, gewoon roldeur open en binnen rijden !
Moet je wel eerst een paar autootjes naar buiten rijden.
Geplaatst: ma 9 mei, 2011 21:21
door Erasmo
Laat maar staan hoor
Geplaatst: wo 18 apr, 2012 11:31
door Bull Frog Bleu
Volgens mij is deze azu inmiddels alweer aardig rijvaardig
Spotte hem van het weekend per toeval hier:
http://www.youtube.com/watch?v=3PZzk71G ... ature=plcp
Geplaatst: di 1 mei, 2012 11:55
door supercees
ja, dat is hem. nieuwe dorpels (ak400), bodemplaten, voetenbak en compleet schutbord (2cv), achterpaneel en balk achter (azu). allemaal van behandelde metaal, zullen dus niet meer zo snel roesten. en een goede pasvorm.
vorige week de koets vastgezet op het dyane chassis (toch hiervoor gekozen, ik had de dyane al en 600 cc en schijfremmen voor sprak me toch meer aan). gordelbevestigingen moeten nog op de deurstijl gelast worden en dan is het laswerk wel klaar. draadboom (de originele) hier en daar al bevestigd. moet nog aangepast worden voor de knipperlichten voor en de startmotor (de azu had een trekstarter). choke en koplampverstelling blijft azu. bediening van de verwarming wordt nog wat uitvogelen. modernere ruitenwissermotor gemonteerd. oude dashboardje ga ik gebruiken met 12 volt lampjes. twee ronde lichten met duplolampjes voor achter heb ik nieuw liggen, knipperlichten achter boven op de zijkanten blijven behouden. heb nog kentekenplaatverlichting nodig.
de rode vierkante koplampen zijn tijdelijk, de oude ronde komen weer terug. de buitenkant blijft zo, de owatrol staat klaar.
ik heb de originele stof nieuw gekocht en dat op moderne stoelframes gemonteerd zodat de stoelen in een rails heen en weer kunnen schuiven, ik vond het zonde om gaten te moeten boren in het goede dyanechassis.
omdat de dyane van '81 is moet ik ook nog een ruitenwissersproeier monteren en dus een gaatje boren in de motorkap.
en ik heb nog twee oude klapraampjes nodig, deze hebben een ander pieletje waarmee ze geklemd worden als de raampjes openstaan, heeft iemand deze liggen?
degene die het laswerk heeft gedaan is nu een jaar bezig met zijn a-type restauratiebedrijf. hij heeft een puntlasapparaat, dus alles is gepuntlast, zoals ze dat ook in de fabriek deden. voordeel is het veel strakker op elkaar hechten vergeleken met het gaatjes ponsen en proplassen, in theorie dan.
daarna zijn de delen eerst gespoten en dan de carrosseriekit, vaak gaat dit andersom en krijg je toch weer roest onder je kit. de gehele onderkant staat in de verse bitumen, na eerst afgelakt te zijn met verf op terpentinebasis.
nog een hoop te doen, maar ook al veel gedaan.
Geplaatst: di 1 mei, 2012 12:27
door engbokho
Helaas moet ik je melden dat je weinig hebt aan het voorste deelvan je oude draadboom (en dashboard)...
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een draadboom (en tellertje) van een "moderne" 2cv special en deze inbouwen. Want ook de dynamo/spanningsregelaar aaansluitingen en verlichting is anders. Idem voor je dashboard.
succes!
Geplaatst: di 1 mei, 2012 17:58
door supercees
daar moet ik me inderdaad nog in verdiepen, gelukkig kan ik me beroepen op de kennis van peter (de lasser) die een 2cv met z'n ogen dicht kan de- en monteren...
Geplaatst: vr 11 mei, 2012 22:11
door supercees
engbokho schreef:Helaas moet ik je melden dat je weinig hebt aan het voorste deelvan je oude draadboom (en dashboard)...
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een draadboom (en tellertje) van een "moderne" 2cv special en deze inbouwen.
het wordt inderdaad een moderne draadboom. leuk, platte stekkertjes terwijl de oude ronde stekkertjes heeft en ik toch veel van het oude wil behouden, maar daar komen we wel uit.
vandaag hoop onderdelen gekocht: handremgedeelte wat op chassis gemonteerd wordt, reservoir voor de hoofdremcilinder, knipperautomaat op 12 volt, spanningsregelaar, koplampsteun ivm 602 motor, carterontluchtingsslang, benzineslang van tank naar plastic leiding, nieuwe grille.
en wat foto's gemaakt:
ik zoek nog andere klapraampjes:
met zo'n pieletje:
wat in zo'n gaatje past:
bij de eeec hebben ze die wel, maar de arrogantie waarmee ik te woord werd gestaan op citromobile heeft me doen besluiten ze daar niet weg te halen....
Geplaatst: vr 11 mei, 2012 22:24
door supercees
zo was het:
Geplaatst: vr 11 mei, 2012 22:27
door AZL57
pieletjes oude klapraampjes zijn met koper gesoldeeerd, kun je loshalen en overzetten op een modern klapraampje.
Geplaatst: vr 11 mei, 2012 22:39
door supercees
okee, goede tip, ik heb een soldeerbrander die ik gebruikt heb voor zachtsoldeer (tin/lood mengsel) voor koperen waterleidingen, zou die vlam heet genoeg zijn om met koper te solderen?
en hecht dat op rvs?
Geplaatst: vr 11 mei, 2012 22:41
door marcopr
Haha, een azu 66 ombouwen naar 602 en dan om onderdelen naar het eeec. Dat gaat niet.
De mannen zijn tot veel bereid maar dit gaat hen echt te ver.
Geplaatst: vr 11 mei, 2012 22:49
door CitroenAZU
AZL57 schreef:pieletjes oude klapraampjes zijn met koper gesoldeeerd, kun je loshalen en overzetten op een modern klapraampje.
Je kunt ook het pieletje van een oude motorkapsteun afhalen (is hetzelfde) en daar schroefdrad op tappen dan past ie ook in een modern raampje... Zo zit het bij mij al een tijd
Geplaatst: vr 11 mei, 2012 22:50
door supercees
van dat ombouwen wisten ze niet, ik was alleen op zoek naar de klapraampjes...
Geplaatst: vr 11 mei, 2012 22:52
door supercees
CitroenAZU schreef:AZL57 schreef:pieletjes oude klapraampjes zijn met koper gesoldeeerd, kun je loshalen en overzetten op een modern klapraampje.
Je kunt ook het pieletje van een oude motorkapsteun afhalen (is hetzelfde) en daar schroefdrad op tappen dan past ie ook in een modern raampje... Zo zit het bij mij al een tijd
nog een goede tip! en wellicht wat makkelijker? stof tot nadenken.
Geplaatst: za 12 mei, 2012 07:52
door Geert
Mooi werk !!
Ik vind het alleen jammer van die ombouw naar 602 cc, maar je moet het zelf weten , het is jouw wagen.
Ik ga liever voor "origineel" zover als dat mogelijk is .
Maar puik werk !!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat !