Pagina 4 van 6
Geplaatst: vr 18 mei, 2012 23:01
door David
Iets minder, 17 euro en dan de btw er nog af.
Dus netto iets van 15 euro maal 24.
Ongeveer 400 euro dus schat ik.
De kwaliteit van die spuitbussen is echt ronduit top.
Ik weet dat sommige spuiters ze daar ook komen halen.
Dus tja zeg het maar

Geplaatst: za 19 mei, 2012 14:53
door RobM
zelf doen
de vorige eend die ik gerestaureerd heb is getaxeerd. Hij zou 1000 euro meer waard geweest zijn als ie professioneel gespoten zou zijn.
tel daarbij op:
400 euro verf
50 euro schuurpapier ed
grondverf en spuitplamuur.
en je komt er snel op uit dat laten doen veel economischer is.
maar ik wil geen economische eend; ik wil een project. En dus ga ik het weer helemaal zelf doen.
Gr Rob
Geplaatst: za 19 mei, 2012 15:58
door Geert
Ik maak mijn AZU spuitklaar en wil hem dan laten spuiten.
Ik ben er al twee jaar mee bezig, vind het ook ontzettend leuk om het allemaal zelf te doen, maar zo'n restauratie staat en valt toch met het spuitwerk vind ik
Geplaatst: za 19 mei, 2012 22:04
door brammie
om te beginnen heb ik mijn eend gedeeltelijk zelf gespoten en gedeeltelijk geschildert(met kwast opzetten en met roller na rollen zodat het niet zakt)
omdat ik het leuk vind om alles zelf te doen.
en omdat ik gewoon weer een gebruiks eendje wou(dus hoeft niet superdepuperstrak)
dat een eend meer waard word door proffesioneel spuiten is leuk, maar slechts erg tijdelijk.
de gemiddelde eend roest van binnenuit en zal ook met dure en profesionele behandelingen na een kortere of iets minder korte periode gewoon weer roesten.
mijn schoonzusje heeft in 2007 een eend laten spuiten en twee jaar later was hij al weer flink roestig, terwijl hij toch het meest binnen stond
en dan is die 2 of 3000 euro toch zonde geld geweest.
Geplaatst: za 19 mei, 2012 22:50
door David
Mooi antwoord Rob
Ik heb ook zo'n zelfde tik, maar het moet wel netjes worden.
Dus tja... ga voorlopig eerst maar eens restaureren

Geplaatst: zo 20 mei, 2012 07:49
door Geert
Tja, zo heeft ieder toch z'n eigen voorkeuren.
Geplaatst: zo 20 mei, 2012 09:18
door David
Ik vind het jammer als je enorm veel werk stopt in een restauratie en uiteindelijk het spuitwerk dan afbreuk daaraan doet.
Maar ja inderdaad ieder zijn ding.
Ga het gewoon zelf proberen en kijken hoe het wordt

Geplaatst: do 18 okt, 2012 02:31
door summersnoek
RobM schreef:zelf doen
de vorige eend die ik gerestaureerd heb is getaxeerd. Hij zou 1000 euro meer waard geweest zijn als ie professioneel gespoten zou zijn.
tel daarbij op:
400 euro verf
50 euro schuurpapier ed
grondverf en spuitplamuur.
en je komt er snel op uit dat laten doen veel economischer is.
maar ik wil geen economische eend; ik wil een project. En dus ga ik het weer helemaal zelf doen.
Gr Rob
Dat is een helder verhaal. Ben hier ook bezig met een chassis en koets project. Lang geleden heb ik gelast en weer verleerd. Na 2 middagen trutten heb ik het gelukkig weer te pakken. Maar dan nu het spuitwerk! Dat heb ik nooit gedaan. Ondertussen aardig wat over gelezen op diverse forums. Zo ook hier. Das top! Ik heb hier een spuitset staan van mijn (overleden) vader. Gewoon maar eens proberen. Nou, vraag ik mij af, hoeveel verf je maximaal in de verfbeker stopt. Als het een nieuwe spuitbeker wordt aan welke inhoud moet ik dan denken?
_________________
Leuk he die eendjes?
2cv6 1982
2cv6 1978
Geplaatst: do 18 okt, 2012 10:10
door dyane_maniac
Het zal nog wel even duren voor ik aan het spuiten toe ben, maar ik zag dit topic en de foto's van het mooie strakke spuitwerk en wilde mijn vraag toch even posten.
De foto's hier laten heel strak glimmend spuitwerk zien. eigenlijk glimt het nog meer dan dat ze uit de fabriek kwamen rollen. ik wil mijn dyane straks wel spuiten, maar m niet zo glimmend. dat zou ik zonde vinden. is er een manier om na het spuiten en goed uitharden, de ergste glim er van af te krijgen? of misschien een manier van spuiten? ik zat zelf te denken om m na het spuiten te polijsten met commandant, maar dan gewoon niet de fijnste commandant.
Ik wil dus geen matte dyane, maar gewoon dat ie er niet zo eng nieuw uitziet.
Geplaatst: do 18 okt, 2012 10:38
door André Post
Nou, als de Dyane gewoon buitenstaat is dat glim er snel af.
Geplaatst: do 18 okt, 2012 11:24
door RobM
in een spuitbeker? een paar honderd cc. Iets minder dan de helft vol. Daar kan je eindeloos mee spuiten. Als je hem voller doet wordt ie erg zwaar en erg gevoelig voor scheef houden. Soms moet je ergens onder of achter spuiten en houdt je de boel serieus scheef.
Denk je wel aan hele goede bescherming? overall, handschoenen die tegen thinner kunnen, gezichtsmasker met actieve koolstof filters...
En niet zo mooi glimmend? spuiten en dan als de verf nog niet helemaal uitgehard is er even met een doek overheen. Proefondervindelijk kan ik je vertellen dat je dan nét het nieuwe er af veegt. Voor mij betekende dat overspuiten, bij jou is het de bedoeling.
Gr Rob
Geplaatst: do 18 okt, 2012 13:01
door dyane_maniac
oei dat lijkt me link

als je het net te vroeg doet is net "net" de glim eraf maar is ie mat

Geplaatst: do 18 okt, 2012 15:31
door RobM
geeft toch niets; schuren, spuiten en iets langer wachten.
je hebt een project of je hebt geen project. hoe denk je dat ik spuiten geleerd heb? Ik heb voor mijn 2e eend net zo veel verf besteld als voor de eerste. Mooi dom, want het gaat nu in 1 keer goed. Heb ik aan het einde van de eend nog een liter verf over.
Al doende....
Gr Rob
Geplaatst: do 18 okt, 2012 18:00
door hvdh
RobM schreef:
Al doende....
Ziet er prima uit, Rob.
Ik heb nog een losse koets die gespoten moet worden. Kan ik die brengen om nog verder te oefenen?
Geplaatst: do 18 okt, 2012 19:19
door RobM
rouge de castille? dan krijg je korting op de verf.
Dat spuiten stelt niets voor; is zo klaar. Het voorbereiden: schuren, strakmaken, kitten, stofvrij maken... Daar gaat de tijd in zitten.
he, van het weekend wordt het 20 graden!! ideale spuittemperatuur! Ik heb nog twee bumpers en een koplampbeugel in de grondverf staan. En na een schuurbeurt kan de achterklep ook nog wel.
Gr Rob