Pagina 4 van 4
Geplaatst: za 3 mar, 2012 06:55
door tweeceevee
Er zit geen verschil in de lengte van de stoterstangen van de inlaat en uitlaat.
gewisseld
Geplaatst: za 3 mar, 2012 10:14
door Le Patron
theoenmarion schreef:Ik heb vanavond de cilinderkoppen weer gemonteerd. Maar wat blijkt nu ik de olieleiding wil monteren? Inderdaad, de koppen omgewisseld! Dus die moeten er morgen weer af. Nu dacht ik ook ergens gelezen te hebben dat er lengte verschil zit in de stoterstang van de inlaat en uitlaat, klopt dat? Of heb ik wat anders gezien?
Olieleidngen maken we van elke lengte, das zo op te lossen.
Uitlaat wordt wat moeilijker.

Geplaatst: za 3 mar, 2012 13:28
door theoenmarion
Ik heb vanmorgen de cilinderkoppen omgewisseld. Was maar een klein uurtje werk. Viel dus erg mee. de olieleiding is nog prima hoor, Le Patron. Maar bedankt voor de tip. Ik heb de oliekoeler nu in de benzine liggen, kan het dit weekend mooi inweken en volgende week een keer schoon blazen. Vanaf de achterkant, weet ik!
Geplaatst: di 27 mar, 2012 17:45
door theoenmarion
Misschien een domme vraag: Ik heb de motor en de versnellingsbak weer gemonteerd. Als ik handmatig aan de assen van de bak draai, en zet deze in een versnelling, moet dan het vliegwiel niet rond gaan? Als ik aan het vliegwiel draai, gaat de as wel langzaam rond!
Geplaatst: di 27 mar, 2012 17:58
door lordmaster1
Door aan de assen te draaien krijg je m handmatig niet door de compressie, als je aan t vliegwiel draait wel.
Geplaatst: di 27 mar, 2012 18:10
door theoenmarion
Maar er zit helemaal geen compressie op! Ik kan de assen gewoon rond draaien. Wel als ik aan het vliegwiel draai.
Geplaatst: di 27 mar, 2012 18:18
door André Post
Draait de andere as misschien de andere kant op?
Geplaatst: di 27 mar, 2012 18:25
door theoenmarion
Ja, maar dat is toch normaal? Door het differentieel.
Geplaatst: di 27 mar, 2012 18:45
door AZL57
Ja dan draai beide assen eens dezelfde kant op dan moet je prise as gaan draaien.