Pagina 4 van 6
Geplaatst: do 8 dec, 2011 13:54
door CitroënAZAM
David schreef:Ik was 1 van die types die in de jaren 80 zijn chassis vol liet lopen met afgewerkte olie.....
Zou ik nu natuurlijk nooit meer doen!!
Maar ik rij nu nog in mijn eend van 1985 (zelf in 1988 aangeschaft) rond met origineel chassis, zonder dat er ooit aan gelast is........
En als ik de RDW site check zie ik dat bijna alle eenden die ik gehad heb nog bestaan.
Greetz David
in dat originele chassis zit nog steeds die olie?
Geplaatst: do 8 dec, 2011 16:38
door David
Nou ik denk dat die inmiddels wel verdroogd is en een dikke koek geworden is.
Maar er is echt geen roestspoortje te zien (gekeken met endoscoop).
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik vanaf de onderkant wel altijd alles met ML beschermd heb.
Ook alle felsranden en dergelijke.
Volgende winter gaat de koets eraf om alles eens flink onder handen te nemen. Ben nu bezig met motor en bak.
Dan haal ik de bovenste plaat van het chassis er af om alles te checken. Dus dan weet ik tot in detail hoe het er uit ziet.
Greetz David
Geplaatst: ma 26 dec, 2011 19:48
door CitroënAZAM
Vandaag was het eindelijk zover,
het chassis is vol geneveld met owatrol met behulp van de compressor.
Het chassis wordt nog gelast op een bepaalde plek, en daar was een stuk eruit gehaald. en ik zag dat er toch heel weinig klei in zat, dus de klei zat alleen bij de openingen van het chassis.
Geplaatst: ma 26 dec, 2011 22:17
door siemen
je moet eerst lassen en dan moet je je chassis vol spuiten met ml!!
dit heeft nu niet zo heel veel nut.
Je zal het straks opnieuw moeten doen.
Jaag hem goed vol en dan zo nu en dan het chassis om draaien.
Geplaatst: ma 26 dec, 2011 22:21
door André Post
Kan ook een mooie klapper geven als er nog veel oplosmiddel dampen in het chassis staan.
Geplaatst: ma 26 dec, 2011 22:23
door siemen
jaa idd, en als het geen klapper geeft dan stinkt en rookt het wel met het lassen!
Geplaatst: di 27 dec, 2011 00:01
door CitroënAZAM
siemen schreef:je moet eerst lassen en dan moet je je chassis vol spuiten met ml!!
dit heeft nu niet zo heel veel nut.
Je zal het straks opnieuw moeten doen.
Jaag hem goed vol en dan zo nu en dan het chassis om draaien.
ik bedoel eigenlijk wat anders dan lassen. een oom van mij gebruikt een soort kit wat bij treinen gebruikt wordt als verbindingsmiddel van plaatwerk.
is owatrol trouwens brandgevoelig?
Geplaatst: di 27 dec, 2011 01:46
door David
Geplaatst: di 27 dec, 2011 15:13
door Thijs
ik bedoel eigenlijk wat anders dan lassen. een oom van mij gebruikt een soort kit wat bij treinen gebruikt wordt als verbindingsmiddel van plaatwerk.
Maarre.... een chassis is een nogal belangrijk dragend deel van je auto. Dat is wel wat anders dan plaatwerk van een trein.....
Geplaatst: di 27 dec, 2011 15:58
door CitroënAZAM
Thijs schreef:ik bedoel eigenlijk wat anders dan lassen. een oom van mij gebruikt een soort kit wat bij treinen gebruikt wordt als verbindingsmiddel van plaatwerk.
Maarre.... een chassis is een nogal belangrijk dragend deel van je auto. Dat is wel wat anders dan plaatwerk van een trein.....
een trein valt ook niet zomaar uitelkaar. het is even sterk als lassen. maar dan wat simpeler en sneller te gebruiken.
Geplaatst: di 27 dec, 2011 16:22
door siemen
je hebt inderdaad tegenwoordig lijm om panelen vast te maken.
Sommige auto schade bedrijven lijmen hier complete zijn panelen van anders erin in plaats van lassen.
Dit is overgens sterker als puntlassen! raar spul!
Geplaatst: di 27 dec, 2011 16:45
door deusjevo
Is het ook APK waardig dan?
Geplaatst: di 27 dec, 2011 20:03
door CitroënAZAM
deusjevo schreef:Is het ook APK waardig dan?
beetje goed bijschuren en aflakken lukt vast ook wel. maar het is feit dat het in de treinbouw wordt gebruikt, dan moet dat spul ook een keuring hebben gehad.
Geplaatst: di 27 dec, 2011 20:52
door deusjevo
Een trein is geen auto bij een APK keuring, denk dat de keurmees er toch echt een probleem van maakt als er op die plek een las hoort te zitten denk ik?
Geplaatst: wo 28 dec, 2011 01:02
door CitroënAZAM
deusjevo schreef:Een trein is geen auto bij een APK keuring, denk dat de keurmees er toch echt een probleem van maakt als er op die plek een las hoort te zitten denk ik?
en wat nou als je op bepaalde plekken puntlast, en de rest dichtmaakt met dat ander spul? het is trouwens maar een klein gedeelte van het chassis, ongeveer 1o cm lang en 5 breed, en dan loopt het ook nog in een driehoek dus 25 cm
2