Restauratie 2cv AZAM 1965
-
- Regelmatige poster
Ik ben inmiddels al weer een paar dagen bezig geweest met het schuren van de koets, en dat valt niet mee! Sommige delen zijn al een aardig poosje geleden goed in de epoxyprimer gezet. Echter zijn er hier en daar weer wat roestige puntjes aan de oppervlakte zichtbaar... Het streven is dat de koets volgende week spuit/rolklaar is, en dat hij, het liefst vóór die vrijdag, in de lak staat. Vrijdagochtend vertrekken we namelijk richting de wereldmeeting in Spanje.
Dan heb ik het moeilijkste van het carrosseriewerk, voornamelijk het schuurwerk, gehad. Deuren, achterklep etc. zijn makkelijker te schuren met de vlakschuurmachine.
Mijn camera is stuk en moet voor reparatie, foto's volgen nog!
Dan heb ik het moeilijkste van het carrosseriewerk, voornamelijk het schuurwerk, gehad. Deuren, achterklep etc. zijn makkelijker te schuren met de vlakschuurmachine.
Mijn camera is stuk en moet voor reparatie, foto's volgen nog!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Spuiten wordt uitgesteld tot aan het eind van de vakantie aangezien ik mijn spatborden etc hier niet thuis heb liggen. En het liefste wil ik alles in 1 keer gespoten hebben. Ook moet ik nog steeds achter een linker achterspatbord (van het oude model) scoren. Dat wordt dus rondstruinen op de onderdelenmarkt op de wereldmeeting...
Ik ben ook nog steeds niet in het magazijn van de EEEC geweest, gewoonweg omdat ik niet zomaar van Buitenpost naar Utrecht ga.. Daar wil ik deze vakantie ook nog even heen.
Ik ben ook nog steeds niet in het magazijn van de EEEC geweest, gewoonweg omdat ik niet zomaar van Buitenpost naar Utrecht ga.. Daar wil ik deze vakantie ook nog even heen.
-
- Regelmatige poster
Nogmaals uitstel van het spuiten. Ik had namelijk niet al het plaatwerk nog in huis. Op de wereldmeeting een aardig spatbordje (van het oude type ) gekocht met laswerk aan de onderkant (verstevigingsrand). Was wel de moeite waard, zeker voor slechts 5 euro!
De rest van de spatborden liggen nog bij mijn oom en moeten nog in de primer gezet worden.
Het was wel wat te optimistisch dat de eend deze vakantie al gespoten zou worden. Schuren is een duurzame klus vooral als je alles alleen moet doen
De rest van de spatborden liggen nog bij mijn oom en moeten nog in de primer gezet worden.
Het was wel wat te optimistisch dat de eend deze vakantie al gespoten zou worden. Schuren is een duurzame klus vooral als je alles alleen moet doen
Vertel mij wat !Lars Faber schreef: Schuren is een duurzame klus vooral als je alles alleen moet doen
Maar mooi project !.
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat .
En één advies: Je planning zal nog vaker aangepast moeten worden. Helemaal niet erg ! Doe het vooral zo dat je zelf tevreden bent met het resultaat, tijd telt niet !
Veel succes .
-
- Regelmatige poster
Je hebt gelijk hoor Geert!Geert schreef:Lars Faber schreef: Schuren is een duurzame klus vooral als je alles alleen moet doen
Je planning zal nog vaker aangepast moeten worden. Helemaal niet erg ! Doe het vooral zo dat je zelf tevreden bent met het resultaat, tijd telt niet !
Veel succes .
Vandaag voor de verandering een klein klusje gedaan, de oude spiegel van de zonneklep had zwarte stippen op het folie. Was niet uit te wissen dus, het zat achter het glas. Bij de kringloop voor een euro een spiegel gekocht en ik heb 'm met een glassnijder op maat gemaakt!
Ook de andere zonneklep even schoongemaakt, echter zit er helaas een onuitwisbare kring in (zie foto)

-
- Regelmatige poster
Vandaag een zondagsklusje verricht. Dashboardbekleding schoongemaakt en gepoetst met lederpoets. Jammer genoeg was het leer is wel een beetje droog en licht verkleurd
en oja, de foto's zijn gemaakt met mijn nieuwe camera.

De rest staat onderaan, in dit album: http://www.mijnalbum.nl/Album=FPZ3XNNC#M3MZXZ87
en oja, de foto's zijn gemaakt met mijn nieuwe camera.

De rest staat onderaan, in dit album: http://www.mijnalbum.nl/Album=FPZ3XNNC#M3MZXZ87
-
- Regelmatige poster
Na een intensief schooljaar binnenkort de draad weer oppakken.
Om te beginnen: Originele binnenbekleding gescoord.

Om te beginnen: Originele binnenbekleding gescoord.

Laatst gewijzigd door CitroënAZAM op vr 11 jul, 2014 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster