gegalvaniseerde koets is dat nuttig of overbodig?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
koker
een koker word inderdaad lastig deze zit op zoveel verstopte plekken vast
dat daar de halve koets voor losgehaald moet worden
meestal is het op te lossen door er een verziknte koker TUSSEN te lassen !!
deze daarna weer met vloeibare zink dicht te ,,gieten,,
maar vooral is het een zaak van de verzekering !! bij zware schade,s word gewoon de hele koets vergoed !! je moet dan wel de auto vooraf laten taxeren is dat door een goede taxateur gebeurd, dan word er meestal niet moeilijk gedaan door de verzekering als er een schade aan zit van pak,m beet 9000 euro immers de meeste kant en klare verzinkte eenden worden doorgaans op 14.000 tot 20.000 euro getaxeerd de schade blijft dan ruimschoots onder de taxatie waarde
een taxatie kost ongeveer 150 euro daar hoef je het niet voor te laten
dat daar de halve koets voor losgehaald moet worden
meestal is het op te lossen door er een verziknte koker TUSSEN te lassen !!
deze daarna weer met vloeibare zink dicht te ,,gieten,,
maar vooral is het een zaak van de verzekering !! bij zware schade,s word gewoon de hele koets vergoed !! je moet dan wel de auto vooraf laten taxeren is dat door een goede taxateur gebeurd, dan word er meestal niet moeilijk gedaan door de verzekering als er een schade aan zit van pak,m beet 9000 euro immers de meeste kant en klare verzinkte eenden worden doorgaans op 14.000 tot 20.000 euro getaxeerd de schade blijft dan ruimschoots onder de taxatie waarde
een taxatie kost ongeveer 150 euro daar hoef je het niet voor te laten
wat niet kan doen we lekker toch
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: koker
Even voor de volledigheid en niet om moeilijk te doen.wusten-fuchs schreef:een taxatie kost ongeveer 150 euro daar hoef je het niet voor te laten
Zeg dat de taxatiewaarde 17.000,- is.
Je de eend het hele jaar door rijdt: tot 15.000km
Je een eigen risico pakt wat 225,-
Je eend een van de laatste is zeg 25 jaar oud.
Dan kom je op een jaarpremie van:
150,- + (17.000,- x 1,45%) = 396,50
Een dergelijke onverzinkte eend zal 8000,- zijn qua taxatie.
150,- = (8000,- x 1,45%) = 266,-
Toch ook weer een verschil van: 130,50.
En dan elke 3 jaar opnieuw taxeren.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
dan moet ik eerst nog 120 wordensupercees schreef:als je de dorpels, vloerdelen en voetenbak laat vervangen ben je zo'n 1.400 euro kwijt. voor de prijs van een verzinkte koets kan je dit ruim 4 x laten doen. ben je toch zo'n 80 jaar verder....
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Re: koets
haha dit bedoel ik (en begrijp me niet verkeerd, ik heb er niets op tegen, maar er wordt gesproken in termen van waar hebben we het over... )wusten-fuchs schreef:bovendien waar hebben we het over 5500 euro is de afschrijving van een modale middenklasser PER JAAR !!!!!
nou terwijl ik toch scheepsbouwkundig ingenieur ben met een goede baan en een bescheiden appartementje heb ik niet geld voor een middenklasser. en vind ik 5500 euro nou zeker niet een bedrag waarvan ik zou zeggen waar hebben we het over
dat het z'n geld waard is snap ik ook en nogmaals ik heb er zeker niets tegen, maar het viel me gewoon op hoe de eendrijder veranderd is..
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
waarhebben we het over ?
tjonge ik wist niet dat het leven in amsterdam zo duur was
ik ben maar een simpele automonteur met 4 jaar lagere technische school
ben wel in het bezit van 2 verzinkte eenden,,5 orginele transat,s een snelle besteleend.een gsa en een ahum ,, halve ,, traction avant ( de andere helft is van mijn broer) mischien moet je naar het oosten verhuizen ???? hou je meer geld over voor je hobby ????
even zonder gekheid als je wil blijven eend rijden moet je ver vooruit kijken ( heel ver) deze auto,s heb ik allemaal aangeschaft jaaaaren geleden voor die prachtige EURO kwam
ik ben maar een simpele automonteur met 4 jaar lagere technische school
ben wel in het bezit van 2 verzinkte eenden,,5 orginele transat,s een snelle besteleend.een gsa en een ahum ,, halve ,, traction avant ( de andere helft is van mijn broer) mischien moet je naar het oosten verhuizen ???? hou je meer geld over voor je hobby ????
even zonder gekheid als je wil blijven eend rijden moet je ver vooruit kijken ( heel ver) deze auto,s heb ik allemaal aangeschaft jaaaaren geleden voor die prachtige EURO kwam
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 14 dec, 2009 13:52
geven we het nu op de euro ?!
ik ben het eens met de scheepsbouw inginier dat het veel geld kost maar het is maar net wat je er voor over hebt.
ik ben met mijn 21 lentes ook wel in het bezit van een bijna 100% verzinkte eend. ik vind het eendrijden gewoon super maar wil niet om de 4 a 5 jaar lassen aan de auto of niewe deurtjes erin hangen omdat ze rot zijn. en wat mij het meeste pijn doet zijn die prachtige bloemkolen die door je lak heen komen nu kost kwaliteit 1maal geld
ik had ook een golf kunnen rijden vor het geld maar zeg nu eerlijk..
er gaat niks boven het rijden in de eend.
ik ben het eens met de scheepsbouw inginier dat het veel geld kost maar het is maar net wat je er voor over hebt.
ik ben met mijn 21 lentes ook wel in het bezit van een bijna 100% verzinkte eend. ik vind het eendrijden gewoon super maar wil niet om de 4 a 5 jaar lassen aan de auto of niewe deurtjes erin hangen omdat ze rot zijn. en wat mij het meeste pijn doet zijn die prachtige bloemkolen die door je lak heen komen nu kost kwaliteit 1maal geld
ik had ook een golf kunnen rijden vor het geld maar zeg nu eerlijk..
er gaat niks boven het rijden in de eend.
2cv charleston "total verzinkt"
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
euro
wees eerlijk nick die euro heeft er wel voor gezorgd dat een rijtje,s huis in de randstad bijna een miljoen moest gaan kosten ( in guldens omgerekend dan)
in de guldens tijd koste een eend spuiten ongeveer 1500
nu betaal je minimaal 2500 euro !!!!!! 2500maal 2.20371=5509.70 gulden !!
wat het er niet simpeler op maakt om als ,,,starter,, nog in een eend te stappen,,,,helaas
wat je verhaal over de golf enz enz betrefd ben ik het helemaal met je eens wat de gemiddelde automobilist op zijn door computers geregelde oninteresannte metaalverspilling ( lees auto ) afschrijft daar kan je elke 5 jaar wel een verzinkte eend van kopen
des al niet te plus word het sturen al wat lichter ???
fuchs
in de guldens tijd koste een eend spuiten ongeveer 1500
nu betaal je minimaal 2500 euro !!!!!! 2500maal 2.20371=5509.70 gulden !!
wat het er niet simpeler op maakt om als ,,,starter,, nog in een eend te stappen,,,,helaas
wat je verhaal over de golf enz enz betrefd ben ik het helemaal met je eens wat de gemiddelde automobilist op zijn door computers geregelde oninteresannte metaalverspilling ( lees auto ) afschrijft daar kan je elke 5 jaar wel een verzinkte eend van kopen
des al niet te plus word het sturen al wat lichter ???
fuchs
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
kokers
oh ja ik moest wel even lachen om die persoon die even 4 keer kokers en voetenbakken in zijn eend wou gaan lassen en daar dan 80 jaar mee verder denkt te kunnen
heeft ie de rest van de koets geplastificeerd of zo ??? sommige mensen komen op ideeen
heeft ie de rest van de koets geplastificeerd of zo ??? sommige mensen komen op ideeen
wat niet kan doen we lekker toch
Re: kokers
Ach, misschien heb je wel zitten lachen om een niet eens onaardige poging om de gemiddelde levensloop van een gemiddeld mens te vangen met een relativerende opmerking.wusten-fuchs schreef: oh ja ik moest wel even lachen om die persoon die even 4 keer kokers en voetenbakken in zijn eend wou gaan lassen en daar dan 80 jaar mee verder denkt te kunnen
Want hoeveel mensen blijven er nu eigenlijk "levenslang" eend rijden?
Er komt voor de meesten toch een moment dat er kindertjes komen, een groter huis nodig is, een bijbehorende baan (wellicht ook reisafstand) om dit alles te bekostigen. Een leven gaat er nu eenmaal (voor de meesten) na verloop van tijd anders uitzien. En vaak zodanig dat er soms wel voor tientallen jaren afscheid genomen wordt van zaken die weliswaar erg leuk zijn, maar op dat moment niet praktisch of betaalbaar.
Hoeveel mensen kopen pas weer op middelbare leeftijd weer een eend? En hoe lang is dan levenslang?
Het is vaak gewoon een kwestie van prioriteiten stellen hoor.
Ook voor de zgn. die-hards trouwens. Die vinden hun hobby vaak zo verschrikkelijk leuk dat ze er extra geld voor over hebben. Vaak schaffen dat soort lieden in de loop van hun 'carriere' zich een lasapparaat aan en/of een werkplekje.
Het is in zo'n situatie misschien zelfs wel leuk om om de zoveel tijd je trouwe auto te reconditioneren.
@wusten-fuchs: niet lachen met plastificeren he. De vloerplaten, binnenkant dorpels (de opkant in het interieur bedoel ik dan), de voetenbak, het deel onder de achterbank en de kofferbodem van mijn koets worden na het spuiten in de kleur overspoten met een soort plastic/hars. Dit geeft na uitharding een doorzichtige beschermingslaag, die praktisch onverslijtbaar is. De kleur blijft zichtbaar maar je ziet wel dat er precies een soort vernislaag opzit maar dit is veel sterker, vergelijkbaar met een finish slijtlaag zoals op laminaat veronderstel ik.
Groeten, Bart.
Groeten, Bart.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
pfff lezen is ook weer een vak. NERGENS schrijf ik dat het geld niet goed besteed zou zijn! als ik voor de keus zou staan en het geld zou hebben zou ik er wellicht ook voor gaan. wat ik, nu al weer voor de derde keer, wil opmerken is dat ik het "grappig" vind hoe de gemiddelde eendrijder is veranderd qua 2cv gerelateerd besteedbaar geld.
waarbij ik dus NIET zeg dat dit verkeerd is!!! Pfff
waarbij ik dus NIET zeg dat dit verkeerd is!!! Pfff
Laatst gewijzigd door dyane_maniac op di 14 feb, 2012 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- hertog jan
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
- Locatie: zeewolde
koets galvaniseren
Ik zeg galvaniseren!!! Voor het geld hoef je het niet te laten en grootste pluspunt is dat je voor altijd van die vervelende roestduivel verlost bent.
Als je zelf een goede koets aanleverd ben je voor max 2000euri klaar.
Heb vorigjaar mn dyane koets laten galvaniseren. Het enige wat iets kromtrekt is je bodemplaat, voor de rest niks. En op het moment dat je de koets op het chassis monteerd zie je dat ook niet meer. Ik ben er super tevreden over. Ik moet alleen de motor nog reviseren en dan is die klaar. Dus op de waggel zal die zeker te bewonderen zijn. Groetjes Patrick
Als je zelf een goede koets aanleverd ben je voor max 2000euri klaar.
Heb vorigjaar mn dyane koets laten galvaniseren. Het enige wat iets kromtrekt is je bodemplaat, voor de rest niks. En op het moment dat je de koets op het chassis monteerd zie je dat ook niet meer. Ik ben er super tevreden over. Ik moet alleen de motor nog reviseren en dan is die klaar. Dus op de waggel zal die zeker te bewonderen zijn. Groetjes Patrick
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
Re: kokers
,,,,,,meesten toch een moment dat er kindertjes komen,,,,, die heb ik dus ook ,,kindertje,s , en direkt na de geboorte van de twee snel wat extra eenden aangeschaft om al die ,,kindertje,s,, in te vervoeren en om van het gezeur van mijn vrouw af te zijn die inderdaad vond dat dat allemaal niet meer in een eend past ( wel een gezien wat die vrouwen allemaal in een handtas kunnen proppen ?? als ik zo met kindertje,s in een eend zou doen passen er 14 in !!!!) een prachtige lelijke fiat multipla de ami 6 van de niewe auto,sRonald schreef:Ach, misschien heb je wel zitten lachen om een niet eens onaardige poging om de gemiddelde levensloop van een gemiddeld mens te vangen met een relativerende opmerking.wusten-fuchs schreef: oh ja ik moest wel even lachen om die persoon die even 4 keer kokers en voetenbakken in zijn eend wou gaan lassen en daar dan 80 jaar mee verder denkt te kunnen
Want hoeveel mensen blijven er nu eigenlijk "levenslang" eend rijden?
Er komt voor de meesten toch een moment dat er kindertjes komen, een groter huis nodig is, een bijbehorende baan (wellicht ook reisafstand) om dit alles te bekostigen. Een leven gaat er nu eenmaal (voor de meesten) na verloop van tijd anders uitzien. En vaak zodanig dat er soms wel voor tientallen jaren afscheid genomen wordt van zaken die weliswaar erg leuk zijn, maar op dat moment niet praktisch of betaalbaar.
Hoeveel mensen kopen pas weer op middelbare leeftijd weer een eend? En hoe lang is dan levenslang?
Het is vaak gewoon een kwestie van prioriteiten stellen hoor.
Ook voor de zgn. die-hards trouwens. Die vinden hun hobby vaak zo verschrikkelijk leuk dat ze er extra geld voor over hebben. Vaak schaffen dat soort lieden in de loop van hun 'carriere' zich een lasapparaat aan en/of een werkplekje.
Het is in zo'n situatie misschien zelfs wel leuk om om de zoveel tijd je trouwe auto te reconditioneren.
wat niet kan doen we lekker toch
Tja dit jaar een betere koets aangeschaft, maar dus toch met wat werk, uiteindelijk kost het allemaal wat. Ook gekeken naar een verzinkte koets, maar helaas voor dit moment voor ons ook te duur, anders had ik dat zeker wel gedaan, chassis is al onverwoestbaar. het project is bijna klaar en ik baal er nu al van dat ik over een paar jaar weer aan de gang kan (een hobby is leuk maar het moet geen verplichting voor de apk worden).Wat betreft de kindertjes, die zijn onderweg, maar de eend blijft. Door veel zelf te doen en hulp van anderen moet dat lukken, het lijkt me fantasties als ik over een paar jaar met zo'n uk naar een meeting kan.