@Franko: ik heb het vorig jaar september (daar zijn ook de foto's van)vanuit Berkel (bij Rotterdam) met de CX gedaan.
Omdat ik onze katten eerst naar het kattenhotel moest brengen kon ik pas om 11.30 gaan rijden.
In NL heb ik 100km/u gereden, en op de autoroute soms 140km/u.
eenmaal bij Touls van de weg niet boven de 80km/u geweest.
Ik kwam om 18.00uur in Bourg ste Marie aan.
Dit geschreven hebbende, is het als je lekker op tijd vertrekt zeker in één dag te doen.
Een leuk verhaal is ook toen ik net op de D974 zat dook er een DS achter mij op.
Hij is tot B ste M achter mij aan gereden, alleen maar om even een praatje te maken.
We hebben het over elkaars auto's gehad en er even in gezeten, toen ging ie weer naar huis (Touls).
Geweldig toch?
En nogmaals éénmaal van de autoroute af is het een hele mooie rit.
Greetzz Renate.
P.S. je kunt de D974 nog verder naar het zuiden volgen.
Het is de voormalige N74 maar met het voordeel dat er niet zo idioot veel rotondes in zitten.
P.S.2 D wegen hebben sowieso minder rotondes dan de N wegen.
N staat voor national, de overheid is hier verantwoordelijk voor en dus ook de veiligheid.
D wegen zijn departemental, is dus de verantwoordelijkheid van het departement. Die hebben minder financiën en zijn nog niet zover met al die rotondes. Vandaar.
Zuid - Frankrijk, wat te doen?
- gelemotor
- Regelmatige poster
Hier zouden we eigenlijk een apart gedeelte over moeten hebben op het forum, de leuke en betaalbare adresjes!
Hoewel betaalbaar voor de een soms anders is dan de ander...
De getoonde foto van de route ziet er "echt" uit, en je moet gewoon jezelf de tijd gunnen om dat te rijden, geen doelen najagen die veel druk op je vakantie plezier leggen.
Gewoon 1 dag minder plannen op je "eind" camping, en meer de rit er naar toe ook een beleving laten zijn??
In Motor Magazine , laatste nummer,staat ook een leuk stukje over de oude weg, de route N 7, van Parijs tot in Zuid Frankrijk, zij vergelijken het met Route 66 in Amerika.
De getoonde foto van stukje hiervoor geeft het karakter aardig weer!
Je ziet vaak zoveel onderweg, neem eens de tijd om even uit te stappen en van het leven te genieten???
Gr, Luc
En dank je Renate, over de D wegen en N wegen verschillen had ik nog niet zo nagedacht, maar maak er nu gebruik van!
Hoewel betaalbaar voor de een soms anders is dan de ander...
De getoonde foto van de route ziet er "echt" uit, en je moet gewoon jezelf de tijd gunnen om dat te rijden, geen doelen najagen die veel druk op je vakantie plezier leggen.
Gewoon 1 dag minder plannen op je "eind" camping, en meer de rit er naar toe ook een beleving laten zijn??
In Motor Magazine , laatste nummer,staat ook een leuk stukje over de oude weg, de route N 7, van Parijs tot in Zuid Frankrijk, zij vergelijken het met Route 66 in Amerika.
De getoonde foto van stukje hiervoor geeft het karakter aardig weer!
Je ziet vaak zoveel onderweg, neem eens de tijd om even uit te stappen en van het leven te genieten???
Gr, Luc
En dank je Renate, over de D wegen en N wegen verschillen had ik nog niet zo nagedacht, maar maak er nu gebruik van!
Duck your life