Pagina 4 van 9

Geplaatst: wo 17 okt, 2012 21:41
door brammie
eendHarry schreef:
1Wat moet ik aan de binnnen kant van de carb schoonmaken?
-alle sproeiers eruit wd40 erdoor jakkeren en met perslucht alles doorblazen
evt met remreiniger

2En hoe reinig ik het spruitstuk, doorspoelen mee een of ander?
-met een hamer erop tikken zodat alle roest losbreekt er eruit valt
doek erdoor drukken voor het laatste beetje

3Luchtfilter er ook af zal ik ook reinigen, was benzine ok?
-gewoon met perslucht
[/img]

Geplaatst: wo 17 okt, 2012 21:44
door brammie
brammie schreef:
eendHarry schreef:
1Wat moet ik aan de binnnen kant van de carb schoonmaken?
-alle sproeiers eruit wd40 erdoor jakkeren en met perslucht alles doorblazen
evt met remreiniger

2En hoe reinig ik het spruitstuk, doorspoelen mee een of ander?
-met een hamer erop tikken zodat alle roest losbreekt er eruit valt
doek erdoor drukken voor het laatste beetje

3Luchtfilter er ook af zal ik ook reinigen, was benzine ok?
-gewoon met perslucht
[/img]
quickstart is een soort startpiloot
die bij diesels ook wel gebruikt word
eigenlijk spuit je ether in je blok
ontbrand goed maar smeert absoluut niet
dus draaid uiteindelijk bij veelvuldig gebruik je blok in de soep
niet doen heb je nog niet nodig

ps ik had je al gezegd dat de carb makkelijker te verwijderen is als je eerst het spruitstuk los haalt
nu weet je waarom :wink:

Geplaatst: wo 17 okt, 2012 21:58
door eendHarry
brammie schreef:
brammie schreef:
eendHarry schreef:
1Wat moet ik aan de binnnen kant van de carb schoonmaken?
-alle sproeiers eruit wd40 erdoor jakkeren en met perslucht alles doorblazen
evt met remreiniger

2En hoe reinig ik het spruitstuk, doorspoelen mee een of ander?
-met een hamer erop tikken zodat alle roest losbreekt er eruit valt
doek erdoor drukken voor het laatste beetje

3Luchtfilter er ook af zal ik ook reinigen, was benzine ok?
-gewoon met perslucht
[/img]
quickstart is een soort startpiloot
die bij diesels ook wel gebruikt word
eigenlijk spuit je ether in je blok
ontbrand goed maar smeert absoluut niet
dus draaid uiteindelijk bij veelvuldig gebruik je blok in de soep
niet doen heb je nog niet nodig

ps ik had je al gezegd dat de carb makkelijker te verwijderen is als je eerst het spruitstuk los haalt
nu weet je waarom :wink:
ach ja natuurlijk...nou ja zo ook gelukt...

ether ken ik nog van een oude lister diesel motor!! dacht al zoiets.Ik heb geen perslucht dus dat word blazen ....

Geplaatst: wo 17 okt, 2012 22:16
door brammie
zonder perslucht/compressor
gebruik dan veel remreiniger om hem door te blazen

eerst alle sproeiers eruit
dus alles wat koper/messing kleurig is
ook die kleine waarvan je straks gaat vragen hoe je daar in hemelsnaam bij komt

knoop een dunne slang aan een reservewiel en je hebt lucht :wink:

Geplaatst: do 18 okt, 2012 19:35
door eendHarry
hoe noodzakelijk is het los halen van het spruitstuk, ik heb een draad eind afgebroken op de cilinder grrrrr :evil:

Ik wel loszittende zooi er met een stofzuiger uit krijgen maar kan dan niet controleren..

De sproeiers moeten toch weer op precies dezelfde manier qua stand weer terug of is vast gewoon vast?

Harry

Geplaatst: do 18 okt, 2012 19:41
door brammie
boutje stuk das balen
nu moet het spruitstuk er zowiezo af
opties
een ander boutje oplassen en eruit draaien
door de hitte van het lassen komt het boutje los
uitboren en een grotere terug plaatsen
of bij sommige: doorboren en een bout met moer doorheen
of met een klein beiteltje proberen hem los te tikken


sproeiers gewoon vast is vast
let even op de co sproeier, dat is die scheve aan de voorkant
draai die eerst helemaal in en tel het aantal slagen dat je doet
schrijf die op en berg dat briefje op waar je hem terug vind
dan pas helemaal eruit draaien :wink:

Geplaatst: do 18 okt, 2012 21:12
door David
Burton heeft een kant en klaar helicoil setje hiervoor!

Super handig!

Geplaatst: vr 19 okt, 2012 19:03
door eendHarry
Afbeelding

zo spruitstuk er ook af, wat een troep in die pijp, dat gaat toch rechtstreeks de cilinder in? Er zit nog een stukje bout wat ik misschien nog kan vast pakken ergens mee en hoop het restje bout te kunnen verwijderen anders idd een setje kopen.

BRAMMIE BEDANKT!!!ea.....

Poesten dit weekend, remreingiger bij de action gekocht( 1,65) tandenborstel en wasbezine hebben al wat helderheid gebracht.

Hoe kan ik testen of de dynamo spanning geeft?

Afbeelding

dit is de andere zijde waar het spruitstuk vast zit, ook rommel...

Geplaatst: vr 19 okt, 2012 21:48
door brammie
ja dit gaat rechtstreeks langs de kleppen de cilinder in
ik zou als ik jou was toch proberen een compresso te lenen o.i.d.
want met een stofzuiger alles eruit krijgen word lastig

anders straks toch de cilinderkoppen eraf
om de laatste rotzooi uit de cilinders te krijgen
want je hebt vas wel een paar keer het blokkie rondgedraaid met de slinger
:wink:

stelt niks voor dus niet bang worden

misschien kan je nog een griptang op het boutje krijgen
en dan een beetje linksom/rechtsom wiebelen
niet in 1 keer proberen los te draaien want dan krijg je dus dit :twisted:
en verder veel wd40 of 80w90(das iets agressiever)

de dynamo doet het wel
dat kan je straks als het blok loopt gewoon op je ampmeter zien op het dashboard

Geplaatst: ma 22 okt, 2012 22:30
door eendHarry
vandaag spruitstuk met een klein staalborsteltje en daarna met een doek zover het ging schoongemaakt, beetje met remreiniger doorgespoten, zal wel goed zijn zo?

volgens de vraagbaak zijn er 4 sproeiers, ik denk dat daarvoor de bovenkant van de sproeier er af moet? Zit erg vast, kan iemand mij op weg helpen? nr 12 en 26 zijn er af, nu nog 13 en 10 uit mijn hoofd. Hoe noodzakelijk is het deze eruit te halen en schoon te maken?

Wat voor smeermiddelen in het start relais en startmotor?

Nou bijna al weer aan monteren toe als de carb ok is...

alles word weer wat netter, dan nog aan de remleidingen.

Geplaatst: di 23 okt, 2012 19:56
door brammie
een tweetrapscarb heeft 5 sproeiers
twee in de venturies
twee in elke vlotter kamer 1
en eendje aan de voorkant
dat is de enige die je er zo uit kan draaien

haal benzine slang los
draai de 6 schroefjes van de deksel los
haal voorzichtig de deksel eraf
dep met een prop kuikenpapier de vlotterkamers leeg
nu kan je er 3 sproeiers uit draaien
de laatse zit (als je er voor staat) in de rechterkamer
draai hiervoor eerst het moertje aan de buitenkant eruit met sleutel 12
nu kan je de laatste sproeier er met een kleine schroevendraaier uit halen

de hele carb en alle gaatjes en kanalen flink in de wd40 zetten en rustig koffie gaan drinken
na de koffie omdraaien en uit laten lekken
en dan met remreiniger flink alles doorspuiten
stel meteen de vlotter hoogte af op 18mm door hem met pakking op zijn kop te leggen en te meten tussen pakking en midden vlotter
dan alles weer in elkaar

let op als je de deksel erop zet houd dan de choke klep in de goede positie anders zit hij aan de verkeerde kant van de gashandel

Geplaatst: di 23 okt, 2012 20:45
door eendHarry
brammie schreef:een tweetrapscarb heeft 5 sproeiers
twee in de venturies
twee in elke vlotter kamer 1
en eendje aan de voorkant
dat is de enige die je er zo uit kan draaien

haal benzine slang los
draai de 6 schroefjes van de deksel los
haal voorzichtig de deksel eraf
dep met een prop kuikenpapier de vlotterkamers leeg
nu kan je er 3 sproeiers uit draaien
de laatse zit (als je er voor staat) in de rechterkamer
draai hiervoor eerst het moertje aan de buitenkant eruit met sleutel 12
nu kan je de laatste sproeier er met een kleine schroevendraaier uit halen

de hele carb en alle gaatjes en kanalen flink in de wd40 zetten en rustig koffie gaan drinken
na de koffie omdraaien en uit laten lekken
en dan met remreiniger flink alles doorspuiten
stel meteen de vlotter hoogte af op 18mm door hem met pakking op zijn kop te leggen en te meten tussen pakking en midden vlotter
dan alles weer in elkaar

let op als je de deksel erop zet houd dan de choke klep in de goede positie anders zit hij aan de verkeerde kant van de gashandel
ok morgen dan toch maar uit mekaar halen, moet er een nieuw pakking in?

Geplaatst: di 23 okt, 2012 21:05
door JanR
Ja pakkingen vervangen, overal waar pakkingen zitten en wat je los haalt, moet je de pakkingenvervangen.

Geplaatst: di 23 okt, 2012 22:46
door brammie
is wel het beste ja
meestal komt een 30 jaar oude pakking er toch niet helemaal goed vanaf :wink:

Geplaatst: wo 24 okt, 2012 00:12
door JanR
Je kunt het beter nu goed doen, dan na montage de boel weer los moeten halen.