Pagina 4 van 4
Geplaatst: di 25 sep, 2007 13:13
door dyane_maniac
Lelijke Eend schreef:Ik wil ooit, als ik het geld kan missen (al m'n geld wordt nu in m'n Eend gepompt) een Lincoln Electric hebben. en leuk klein machientje dat op 230V werkt en last als een droom ! Echter, het prijskaartje is een nachtmerrie (+/- 1500 pleuro).
ik ben erg fan van de cebora bravo 155. is iets van 600 euro compleet met 10liter fles (is al 175euro) dan nog een goeie laskap die automatisch werkt. het kost wat, maar met lassen echt noodzakelijk.
voor gewoon gereedschap kun je nog wel zeggen ik neem goedkoop en als het dan stuk gaat dan vervang ik het, maar met een goedkoop lasapparaat is het gewoon echt zwaar K werken.
douwe
Geplaatst: di 25 sep, 2007 13:20
door dyane_maniac
victor schreef:even een andere vraag.. ook over lassen natuurlijk
als ik aan mijn chassis las met een mig-mag apparaat.. mag ik van de RDW de lasnaden vlak(er) slijpen ?
mvg
victor
ik zou niet weten waarom niet. soms vinden ze het niet fijjn als je nadenkit gebruikt omdat ze dan niet kunnen zien of het goed gelast is. maar als je niet hoeft te herkeuren en laswerk daarvoor moest verrichten. zou ik het netjes vlak maken daarna nog even met een lamellen schijf erover. en eventueel naden kit, maar dat gebruik ik het liefst zo mijn mogelijk en alleen in naden.
De las netjes vlak slijpen is ook behoudt van je las!
Geplaatst: za 5 apr, 2008 10:12
door siemen
ja sommige slijpen hun las niet plat.
wat je ziet is soms raare lassen en holte's en veel gasinsluiting.
dit gaat roesten als een gek.
dit was goed te zien bij tweceve zijn eend