motor hapert bij rustig rijden

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Kouder

Bericht door Le Patron » do 5 dec, 2013 13:09

In augustus: Ik vind alleen de motor nog een beetje wisselen met het stationair toerental voor de rest ben ik dik tevreden op het moment.

Kan valse lucht zijn.

In november, kouder heb je weer stotter problemen, is volgens mij toch benzine, kleine 1ste trap sproeier onderin via dekseltje aan de zijkant, even er uit en opruimen van 102 naar 110.

En wintergrilletje er voor.

Ik zou zeggen wip even langs, maar je zit wel een eind weg.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Geer
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do 25 jul, 2013 01:47
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Geer » do 5 dec, 2013 13:36

Het berichtje in Augustus is geplaatst kort nadat ik naar huis ben gereden , toen liep de wagen eigenlijk goed.
De dag erop begon het stotteren weer of beter gezegd ik denk dat ik toen weer meer in de stad reed en rond de 40 km snelheid zat

Volgende week worden de kleppen weer gesteld (ik heb er al weer 10000 km in gereden ) dus dan maar eens verder zoeken als we wat kunnen vinden

Misschien is het een idee om dan maar een gereviseerde carburateur er op te zetten en een nieuwe bandstofpomp

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 6 dec, 2013 00:00

Ik zou dan niet tegelijk de carburateur en de brandstofpomp vervangen. Begin met de brandstofpomp, dat is het minst kostbaar.

Anders weet je nog niet wat de oorzaak was.

Het lijkt wel op een sproeier probleem. Misschien moet je m eens ergens op een vermogensbank zetten. Dan kun je zien wat voor verschil er is tussen de verschillende sproeiers.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

WillemII
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 aug, 2016 22:58
Locatie: Baarle-Hertog

Re: motor hapert bij rustig rijden

Bericht door WillemII » ma 30 sep, 2024 17:32

Dag forumleden,
Na 11 jaar stilte, dit topic toch even een schopje geven: is hier ooit een oplossing voor gevonden?
Ik zit zelf nl. met hetzelfde probleem. Heb weliswaar een VGS 720cc (op 2cv basis, niet op visa blok). 123 ontsteking, buis tussen koelhuis en luchtfilterhuis, stationairloop prima, maar op 2000-2500 toeren schokkerig rijden. Iets erger als de motor goed warm is. Zodra de 2e klep open gaat is het schokken weg. Heb samen met Filip van VGS al een hele reeks verschillende sproeier combinaties uitgeprobeerd, maar er verandert niet genoeg om door te experimenteren in een bepaalde richting. Huidige sproeiers zijn 120 en 127,5 (1e en 2e). Eerste al tussen 105 en 130 geweest. Weinig of geen verschil. Tussendoor ook stationairsproeier van 38 naar 41, en weer terug. Allemaal zeer weinig verschil.
Bougiekleur is OK.
Nog iemand een idee? Een idioot grote 1e sproeier? 150 of zo? 😀
Alvast bedankt,
Willem

Plaats reactie