Inlaat (lucht)
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
zuiniger wordt ie zeker niet nee.
automatisch ga je wel meer op je "trappen" rijden. half gas (trap1) is eigenlijk geen lawaai, maar vol gas (beide trappen open) dan gaat de carb wel flink "zuigen" en dat hoor je, zeker door het mooi dunne wieldopje dat geluid mooi versterkt.
Greatnix Spookeend
automatisch ga je wel meer op je "trappen" rijden. half gas (trap1) is eigenlijk geen lawaai, maar vol gas (beide trappen open) dan gaat de carb wel flink "zuigen" en dat hoor je, zeker door het mooi dunne wieldopje dat geluid mooi versterkt.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
klopt met half gas klinkt het allemaal nog burgelijk, maar trap je ff flink door, dan krijg ik toch echt eenSpookeend schreef:zuiniger wordt ie zeker niet nee.
Greatnix Spookeend

Maar ik trapte altijd al flink door eigenlijk.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
Dus op je filter zit een stuk PVC-pijp en tussen die PVC-pijp en je carb zit een bepaald rubber. Maar hoe heb je die PVC-pijp aan die onderste plaat van je filter gemaakt ? Heb je daar eventueel ook een foto van ?Punky schreef:Dat is een rubber van autostyle met 2 diameters. 68 en 76.
De crab is 68 en de op maat gemaakt pvc pijp 75.
Jammer trouwens van dat zuinig(er) rijden ...
Afblijven.
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
de carterontluchting zit er bij mij gewoon op. Je kunt m wel los laten hangen, maar dan wordt alles onder de kap wel een beetje vet op den duur.
Ik heb een knietje genomen van een radiatorbuis, daarop de slang vanaf de olievulpijp gezet, slangenklem en klaar. Werkt dus nu net als orgineel.
Ik heb vandaag foto's gemaakt, ook van de reservewiel steun onder de motorkap, van de reservewielbak, en van het luchtfilter.
Ik ga van de week wel ff knippen en plakken en dan zet ik op mijn site, onder "Tech-Nix".
Greatnix Spookeend
Ik heb een knietje genomen van een radiatorbuis, daarop de slang vanaf de olievulpijp gezet, slangenklem en klaar. Werkt dus nu net als orgineel.
Ik heb vandaag foto's gemaakt, ook van de reservewiel steun onder de motorkap, van de reservewielbak, en van het luchtfilter.
Ik ga van de week wel ff knippen en plakken en dan zet ik op mijn site, onder "Tech-Nix".
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Sorry, dat ik niet gereageerd heb op de bovenstaande vragen. Had deze topic al een tijd niet meer gezien helaas. Mijn carter ontluchting is hetzelfde als bij spookeend. Het idee is ook van hem, alleen is de mijne iets anders qua constructie.
Ff over het kosten plaatje van het homemade filter.
Een kelk openluchtfilter zoals op de foto is ook te monteren als je de juiste rubberen adapter koopt a 6,-
De afgebeelde filter kost 20,- bij autostyle. De home-made creatie zal ietjes duurder uitkomen en is meer werk!!!
Bij dit filter zul je wel een losse filter moeten kopen voor de carterontluchting. Deze kost ongeveer 7,- meen ik. Dan is de prijs ongeveer gelijk als wat ik voor de home-made betaald heb, maar dan scheelt het je nog een hoop werk!!!

Dit si zo'n adapter. De carb heeft een diameter van 68mm meen ik. en is wat ovaal, maar rubber is felxibel.

Ff over het kosten plaatje van het homemade filter.
Een kelk openluchtfilter zoals op de foto is ook te monteren als je de juiste rubberen adapter koopt a 6,-
De afgebeelde filter kost 20,- bij autostyle. De home-made creatie zal ietjes duurder uitkomen en is meer werk!!!
Bij dit filter zul je wel een losse filter moeten kopen voor de carterontluchting. Deze kost ongeveer 7,- meen ik. Dan is de prijs ongeveer gelijk als wat ik voor de home-made betaald heb, maar dan scheelt het je nog een hoop werk!!!

Dit si zo'n adapter. De carb heeft een diameter van 68mm meen ik. en is wat ovaal, maar rubber is felxibel.

PuNk RoCK LosEr
mocht je nog eens problemen met pijpen en aansluitingen krijgen, onthoudt dan dat PVC heel er goed reageert op warmte!!
hou een PVC buis een tijdje boven een gaspit (wel blijven draaien) en het wordt zacht..
daarna kan je het zo over alles heen schuiven (dus ook een paar mm groter..
daarna af laten koelen en het wordt weer zo hard als normaal..
kleine bochtjes zijn ook mogelijk, maar niet te scherp en goed opvullen aan de binnenkant..
hou een PVC buis een tijdje boven een gaspit (wel blijven draaien) en het wordt zacht..
daarna kan je het zo over alles heen schuiven (dus ook een paar mm groter..
daarna af laten koelen en het wordt weer zo hard als normaal..
kleine bochtjes zijn ook mogelijk, maar niet te scherp en goed opvullen aan de binnenkant..
ik ben op zoek naar een auto waar ik alles zelf aan kan doen, zodat ik elk weekend van Rotterdam naar Nijmegen kan rijden..