Ja, daarmee kom ik een eind vooruit om de juiste maat te bepalen van de bovenste ronding, maar omdat stuurhuis en spoorstangen verder vooruit komen moet alles toch aangepast worden.Ed147 schreef:Binnenschermen van oude voorspatborden?
Dan kom je al een aardig eind in de goede richting.
Rattus Ferrum
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Ik had op mijn aca trekker ook geen voorspatborden maar dat was omdat ik dan makkelijker tussen de struiken door kon. ook had ik extra trekker profiel banden voorop liggen.
Ik had voor inderdaad alleen de binnenschermen van de spatborden. Aan 1 kant had ik het driehoekje weggelaten om makkelijker bij de accu te kunnen. Om maximale bodem vrijheid te krijgen had ik de tank onder de motorkap tegen het schutbord gemonteerd, gewoon met een beugel en daarin een 5 liter tank ( was ruim voldoende) Als ik alle lampen nodig had ( ook de 220 werklamp van 150 watt, via de omvormer) dan had ik 2 verschillende houtjes die ik tusen het schutbord en het gaspendaal kon steken, daarmee liep ie wat harder in de toeren om bij te laden.
Ik had voor inderdaad alleen de binnenschermen van de spatborden. Aan 1 kant had ik het driehoekje weggelaten om makkelijker bij de accu te kunnen. Om maximale bodem vrijheid te krijgen had ik de tank onder de motorkap tegen het schutbord gemonteerd, gewoon met een beugel en daarin een 5 liter tank ( was ruim voldoende) Als ik alle lampen nodig had ( ook de 220 werklamp van 150 watt, via de omvormer) dan had ik 2 verschillende houtjes die ik tusen het schutbord en het gaspendaal kon steken, daarmee liep ie wat harder in de toeren om bij te laden.
met eendige groeten,
Hallo,
een ganse namiddag om een mal te maken in aluminium (makkelijker plooibaar en snijbaar dan staal) voor het binnenscherm en nog steeds niet klaar.Nooit gedacht dat een binnenscherm zo'n rare en specifieke vorm had tot ik eraan begon, rondingen die schuin afkeren, hoeken eriin geplooid..pffff ik begin te begrijpen waarom het zo lang duurt om een nieuw model auto te maken
We houden de moed erin!
een ganse namiddag om een mal te maken in aluminium (makkelijker plooibaar en snijbaar dan staal) voor het binnenscherm en nog steeds niet klaar.Nooit gedacht dat een binnenscherm zo'n rare en specifieke vorm had tot ik eraan begon, rondingen die schuin afkeren, hoeken eriin geplooid..pffff ik begin te begrijpen waarom het zo lang duurt om een nieuw model auto te maken
We houden de moed erin!
Hallo,Ed147 schreef:Netjes!
Gaat het niet aanlopen bij het inveren of sturen?
netjes is het nu net niet want daarvoor dient een prototype toch niet?
Goede opmerking trouwens want met het channelen van de kas komt alles onder de kas naar omhoog (had ik eerst over het hoofd gezien toen ik simpelweg de uitsparingen van een origineel spatbord wou overnemen) , ik heb de rubberen aanslag waar de draagarm op komt bij het inveren (hoe noem je dat ding) verwijdert en de trekstangen maximaal uitgedraaid, pas toen heb ik de maten genomen van het binnenscherm.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Hallo,Robcap schreef:Nu nog een fototje van voor, dat is het meest aparte deel, die wielen die voor de motorkap uitsteken.
de wielen steken niet uit voor de motorkap, maar komen op één lijn te liggen ermee. Dus als je tegen de twee banden op hun verste punt een lineaal legt dan komt het verste deel van de motorkap ook net tegen het lineaal.