Pagina 4 van 5

Geplaatst: zo 15 jun, 2014 07:23
door deusjevo
Wat moest deze eend kosten?
Voor die paar roestplekken zou ik hem niet laten staan.
Elke eend roest, is het niet nu dan wel over een jaar,

Geplaatst: zo 15 jun, 2014 09:21
door Boudewijn
Ik ben het met Deusjevo eens. Als de prijs er naar is, en dit is het enige wat er een mankeert, dan heb je een mooie eend.
Wil je een roest vrije eend die beter is dan toen hij nieuw verkocht is? dan weet ik er nog een te staan. Kost 10.000 Euro, maar heb je voorlopig geen omkijken meer naar.

Geplaatst: zo 15 jun, 2014 21:01
door iSonic
Het was eigenlijk meer de druppel die de emmer deed overlopen. Eigenlijk wil ik liever een zesje maar deze kwam voorbij en de kleur en uiterlijk is precies wat ik zoek. Maar toch maar besloten nog even verder te kijken naar een leuk zesje!

Geplaatst: zo 15 jun, 2014 22:36
door Singlespeedcvrs
Wat een geneuzel, gewoon een eend kopen. FF een kort vooronderzoekje en dan rijden met dat ding. Een eend koop je om zijn gigantische funfactor en avontuur.
Of het t nu gaat om een viertje of zesje. Wat maakt 't uit.
By the way ben afgelopen zomer met volbeladen viertje naar Zuid Italie (in de buurt van Bari) gereden met mijn rijeend uit 1970.
Je gaat toch geen "wetenschappelijk" onderzoek uitvoeren of allerlei afwegingen maken om een eend aan te schaffen. :lol: :lol:

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 07:49
door iSonic
@deusjevo Zit in de prijsklasse van 5000 - 6000.
@Singlespeedcvrs Ik wil voor zo'n bedrag wel een beetje weten wat ik koop, jij koopt op gevoel of emotie. Ieder zijn ding!

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 20:07
door Ed147
Ik zou persoonlijk ook geen viertje kopen.
Helemaal leuk hoor, prachtig.
Maar ik wil graag een beetje met het verkeer mee kunnen komen, ook op de snelweg.
Maar inderdaad, ieder z'n ding, niets mis mee!

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 21:34
door supercees
ik heb een technisch goede en harde 2cv6 van 1979 voor je voor 3.500 euro, hou je 2,500 euro over om hem in elke kleur te laten spuiten die je maar wil.

bij interesse kan je me een pm sturen...

Geplaatst: ma 16 jun, 2014 22:41
door verkuilm
In het jaarboek van 1978 wordt met klem aangeraden om 6 te kopen en geen vier.
Voor die paar honderd gulden die 4 laten staan :)

Gewoon verder zoeken, als je geen haast hebt inderdaad.

Deze was flink aangeplamuurd inderdaad. Niet een ramp maar dat wordt erger.
En vermoedelijk is er een heel stuk ingelast. En is dat onder het plamuur gaat roesten, kan een bende worden.

Een eend roest niet altijd. Als je met een goede 70er start, gaat lang goed.

Geplaatst: do 19 jun, 2014 09:02
door iSonic
Iemand ervaring met Ad van der Horst? Staan een leuk eendje... Zaterdag hopelijk even kijken!

Geplaatst: do 19 jun, 2014 09:33
door Thijs
Ja. Maar aangezien hij een sponsor is van dit forum kan ik die ervaring hier niet neerzetten.

Geplaatst: do 19 jun, 2014 10:20
door iSonic
Is dat een regel of ongeschreven wet? Beetje krom dan! Als je op een forum je mening niet kan geven dan klopt er iets niet.

Geplaatst: do 19 jun, 2014 11:22
door dyane_maniac
ach, zolang we die mening gewoon even per pm kunnen sturen... (en die heb je nu iig van mij)

Geplaatst: do 19 jun, 2014 23:07
door verkuilm
Nou zoals alles wat je gebruikt koopt.
ALtijd goed opletten.
Eend is best een lastige auto. Ze kunnen zo rot zijn.
Of matig opgeknapt etc.

Mijn vorige eend is daar ook heen gegaan. Was gewoon helemaal nieuw en orgineel.

Geplaatst: di 9 sep, 2014 19:18
door iSonic
Ondertussen een aantal eendjes bekeken maar nog niks gevonden. Heb nu een enndje uit 1965 azam op het oog maar het is een 4. Nou dacht ik me te herinneren dat voor een bepaald jaar het chassis van de 4 en 6 verschillend waren? Ik tzt namelijk wel graag een zesje inbouwen.....

Geplaatst: di 9 sep, 2014 20:16
door Bull Frog Bleu
Naderhand een zesje in een azam bouwen kan maar moet helemaal omgebouwd worden. Tenzij je de eerste serie zesje van een ami6 op de kop weet te tikken.
Bij een moderne zes moet je remsysteem (voor en achter), aandrijfassen en koplampsteun en elektra aanpassen.
Alles is mogelijk maar je moet wel even aan de slag.