Pagina 4 van 4

Geplaatst: zo 1 mei, 2016 20:24
door Thijs
Handrem vooralsnog geen probleem.
Ik was helemaal vergeten dat jij een compleet ander remsysteem hebt.
Die van mij heeft schijfremmen die van jou trommelremmen. dan is de handrem compleet anders.
De combinatie bak/motor heb ik geen verstand van maar
Volgens de informatie die ik heb zou jij een AK2 motor hebben. die is geleverd in een Dyane, 2CV en Mehari zowel met een enkele als dubbeltraps carburateur.
Je zou eens op het typeplaatje van de motor kunnen kijken.

Wat het verbruik betreft; eigenlijk heb ik geen idee. Ik heb het nog nooit bij gehouden.
Hij zal door de enorme luchtweerstand wel wat meer verbruiken dan een Dyane of Eend.
Het enige wat nu nog op mijn verlanglijst staat zijn nieuwe schokbrekers. (Zo te zien ook 40 jaar oud) Mijn monteur zegt dat de veerpotten niet goed meer zijn maar ik denk dat het klapperen (stuiteren) door de schokbrekers komt enige advies daarover is welkom. Welke schokbrekers heb jij trouwens onder de Pony gemonteerd?
Gewoon nieuwe schokbrekers monteren. Waarschijnlijk is het dan over.
De Pony chassis waren bij Citroën bekend onder het type AK-AN.
Voor zover ik kan beoordelen lijkt het chassis erg op een AK400 (besteleend) chassis.
Ik heb er Record dempers onder zitten. Dit merk zat er ook onder (origineel).
Meet voor het bestellen even of de bouten waar ze aan vast zitten 12 of 14 mm zijn bij jouw auto. Waarschijnlijk is het 14mm.
Voor en achter heb ik dezelfde schokbrekers.

Geplaatst: di 3 mei, 2016 10:56
door Wimski
Hi Thijs,

Dank voor je uitleg mbt de schokbrekers. Belangrijk te horen dat voor en achter gelijk zijn. Moet er bij de Pony nog op gelet worden hoe ze moeten worden gemonteerd. Ik begreep dat bij sommige types 2 cv de stofkap richting wielen gemonteerd moeten worden?

Ik heb even gekeken maar ik heb een AM2A motor in de Pony zitten. Is dit het type dat ook in de AK's werd gemonteerd. Ik heb inderdaad een hele lange 4e versnelling (en een lage topsnelheid).

Geplaatst: di 3 mei, 2016 12:59
door Thijs
Bij de Record schokbrekers moeten de stofkappen naar de wielen toe wijzen inderdaad.
Er zit in de doos een montage-instructie.

Dan heb je dezelfde motor in je auto als ik. De AM2A is een motor die in de Acadiane gemonteerd werd.
Welke versnellingsbak je er dan bij hebt weet ik niet. Voor zover ik weet is de Acadiane altijd met schijfremmen geleverd.