Eindelijk eendje: Claudette
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Als je het op de juiste manier aansluit en dan niet die knijp connectors gebruikt waarmee je de halve kabels soms door knipt gebruikt. Het is ook nog al een vochtig plekje daar of is jou eend wel waterdicht haha. Als je accu bakje er af is steek je zo een kabel naar binnen.
Als ik de foto uitvergroot zie ik duidelijk 2 dopjes in die gaten er loopt daar een balkje onder door waar je die gordel bout in draait. Verder zit daar echt niets anders wat een onderdeel van wat dan ook kan zijn. Het zijn harde dingen die er soms lastig uit te krijgen zijn.
Als ik de foto uitvergroot zie ik duidelijk 2 dopjes in die gaten er loopt daar een balkje onder door waar je die gordel bout in draait. Verder zit daar echt niets anders wat een onderdeel van wat dan ook kan zijn. Het zijn harde dingen die er soms lastig uit te krijgen zijn.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bedankt weer, DuckKnutsel.
Veel regen gaat Claudette niet zien, dus een nat plekje wordt het niet.
Is een zekering van 10A de juiste, mocht ik inderdaad een draad trekken vanaf de accu naar de 12V-aansteker voor de GPS?
Ben inderdaad van plan om kabelaansluitingen in het vervolg te solderen en van krimpkous te voorzien. Het is niet alleen beter, maar het staat ook professioneler.
Kun je krimpkous krimpen met een gewone haarfohn, of dien je daarvoor een sterker apparaat te hebben? (Kom even niet op de naam)
Veel regen gaat Claudette niet zien, dus een nat plekje wordt het niet.
Is een zekering van 10A de juiste, mocht ik inderdaad een draad trekken vanaf de accu naar de 12V-aansteker voor de GPS?
Ben inderdaad van plan om kabelaansluitingen in het vervolg te solderen en van krimpkous te voorzien. Het is niet alleen beter, maar het staat ook professioneler.
Kun je krimpkous krimpen met een gewone haarfohn, of dien je daarvoor een sterker apparaat te hebben? (Kom even niet op de naam)
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Iedereen bedankt voor de input. Ik ga het eerst eens met een aansteker proberen en anders zo'n verfafbrandertje bestellen.
O ja, deze vraag heb ik ook nog staan: is een zekering van 10A de juiste sterkte voor het plus-kabeltje dat ik eventueel van de accu naar de sigarettenaansteker (voor gebruik van de GPS) zal trekken?
Groeten,
Ivar
O ja, deze vraag heb ik ook nog staan: is een zekering van 10A de juiste sterkte voor het plus-kabeltje dat ik eventueel van de accu naar de sigarettenaansteker (voor gebruik van de GPS) zal trekken?
Groeten,
Ivar
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
ja, 10 ampere is gangbaar voor accesiores. let er wel op dat je ook een beetje degelijk kabeltje neemt, dus geen 0.25 speaker kabeltje ofzo...
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
OK, bedankt weer!
Over de kabeldikte lees ik net elders het volgende:
"Als vuistregel wordt gesteld dat er ongeveer 10A per mm² kabel doorheen kan. (Uiteraard ook afhankelijk van de lengte van de kabel)".
Dus een kabel van 2 mm² is voldoende. Ik neem aan dat 1.5 mm² ook wel genoeg is voor een Tomtom?
Nog een vraag: ik heb in Zutphen twee schakelpookgeleidingsrubbers gekocht (http://www.burton2cvparts.com/schakelpo ... -4868.html), maar ik krijg ze maar een heel klein stukje in de versnellingspook"houder" geschoven. De rubbertjes zitten om een rondje van hard plastic heen, hetgeen het moeilijk maakt het rubber in te drukken.
Wat is de juiste manier om de schakelpookgeleidingsrubbers te plaatsen?
Gr.,
Ivar
Over de kabeldikte lees ik net elders het volgende:
"Als vuistregel wordt gesteld dat er ongeveer 10A per mm² kabel doorheen kan. (Uiteraard ook afhankelijk van de lengte van de kabel)".
Dus een kabel van 2 mm² is voldoende. Ik neem aan dat 1.5 mm² ook wel genoeg is voor een Tomtom?
Nog een vraag: ik heb in Zutphen twee schakelpookgeleidingsrubbers gekocht (http://www.burton2cvparts.com/schakelpo ... -4868.html), maar ik krijg ze maar een heel klein stukje in de versnellingspook"houder" geschoven. De rubbertjes zitten om een rondje van hard plastic heen, hetgeen het moeilijk maakt het rubber in te drukken.
Wat is de juiste manier om de schakelpookgeleidingsrubbers te plaatsen?
Gr.,
Ivar
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Zeker wel. Heb ik er ook voor gebruikt.IVARIO schreef: Over de kabeldikte lees ik net elders het volgende:
"Als vuistregel wordt gesteld dat er ongeveer 10A per mm² kabel doorheen kan. (Uiteraard ook afhankelijk van de lengte van de kabel)".
Dus een kabel van 2 mm² is voldoende. Ik neem aan dat 1.5 mm² ook wel genoeg is voor een Tomtom?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bedankt, TB
1.5 mm² is dus ook goed. Om nog een stapje verder te gaan: zou ik ook de stekkerkabel van mijn oude kapotte draagbare radiootje kunnen gebruiken? Ik zag net dat deze een kabeldikte heeft van 0.75 mm²... Of is dat echt vragen om moeilijkheden?
Gr.,
Ivar
1.5 mm² is dus ook goed. Om nog een stapje verder te gaan: zou ik ook de stekkerkabel van mijn oude kapotte draagbare radiootje kunnen gebruiken? Ik zag net dat deze een kabeldikte heeft van 0.75 mm²... Of is dat echt vragen om moeilijkheden?
Bedankt, Roel. Goh, de buis een stukje inzagen, dat is nogal een ingrijpende manier om een rubbertje te vervangen. Maar goed, als het niet anders kan, dan moet het maar zo...Roel l'Hiver schreef:buis aan de onderkant voorzichtig stukje inzagen, buis voorzichtig een klein stukje open buigen, niet te ver want dan bestaat de kans op scheuren. Oude rubber er uit halen, nieuwe er indrukken, buis met een tang weer dicht buigen.
Gr.,
Ivar
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987