Pagina 4 van 7
Geplaatst: di 29 dec, 2015 23:12
door bebe
Knap hoor, wat jullie in 4 dagen klaar gespeeld hebben.
Heb eens samen met een oom een Eend 'gedaan', en inderdaad,met zijn tweetjes werkt het lekker door.
Geplaatst: wo 30 dec, 2015 00:02
door chummydj
Schitterend werk !!
Geplaatst: zo 3 jan, 2016 11:21
door RobM
nog een lasklus aan de achterste chassisbalken:
en dan kan de tank er weer in

draagarmlagers zijn goed, trekstangogen gangbaar, tankvlotter doet het weer. Lipjes om remleidingen op de draagarmen vast te zetten opnieuw gemaakt.
We gaan nog voor nieuwe remleidingen. Naast het chassis zit een extra koppeling in de remleiding, die heb ik nog nooit gezien. De achterste schokdempers werken goed maar zien er niet uit. Kan je daar een bus aan vast lassen of krijg je dat niet recht?
Gr Rob
Geplaatst: di 5 jan, 2016 20:35
door RobM
handig, zo'n lasapparaat.
de bussen van de achter schokbrekers zijn totaal verrot. Pijp gekocht met binnendiameter van 56 mm, opengeslepen 15 mm in de lengte er uit, eindeloos kloppen om de buis dicht te krijgen en weer precies rond, vastlassen en de binnendiameter is 50 mm.
Kijk:
Alleen nog aan de demper lassen, nu eerst de binnenkant van de buis in de primer gespoten.
Na het lassen schuif ik de schokbreker helemaal in en en giet een beetje RX5 in de bus, dat zal toch voldoende moeten zijn tegen roest de komende jaren.
En de grootste grap: in 6 weken een eend uit elkaar gehaald en nu al weer aan het opbouwen. En nu krijg ik de ventilator er niet af....
Gr Rob
Geplaatst: wo 6 jan, 2016 18:14
door DucKKnutsel
kreaBea!

Top. Heb je geen buis die precies in de ventilator past een dikke dan of stuk massief nog beter. Of gewoon harder slaan haha.
Geplaatst: wo 6 jan, 2016 21:45
door David
En nou maar hopen dat die schokbreker over 2 maanden niet gaat lekken

Geplaatst: wo 6 jan, 2016 22:10
door RobM
Nou, daar zeg je zoiets.
Bij het vastlassen van bus nummer 2 misschien toch een beetje te weinig geduld en te weinig af laten koelen. En die lekt dus olie. Balen. Nu moten we toch nog op zoek naar vervanging.
Zo voel je het ene moment een hele monteur, het volgende moment weer heel wat minder.
Gr Rob
Geplaatst: wo 6 jan, 2016 23:15
door Thijs
Goed bezig Rob!
een kleinigheidje houd je toch... gewoon doorgaan....
Geplaatst: do 7 jan, 2016 09:50
door David
Ik geloof dat er weer redelijke exemplaren tegen een normale prijs te koop zijn.....
Helaas nog steeds geen Lips beschikbaar.
Kon je niet overigens niet van een oud exemplaar een plastic kap slopen?
Waarschijnlijk was de warmte de oorzaak van de lekkage??
Overigens weer mooi project Rob! Volg je met aandacht!
Greetz David
Geplaatst: ma 11 jan, 2016 17:37
door RobM
de exemplaren met kunststof kappen hebben een kleinere diameter. Ik heb de bus er weer afgeslepen en de oorzaak lijkt te zijn: bij voorbewerken even met de slijper de verchroomde stang geraakt. Of inderdaad hitte, dat weet je niet.
In elk geval: voor de zaterdag lag dit klaar:

ook bijzonder: ik moest de bevestigingsplaatjes van de oude remleidingen demonteren en op de nieuwe bouwen. Dat had ik ook nog niet eerder gezien.
ondertussen elders:
onderkant gedaan, gekit, geplamuurd en vandaag in de epoxy gespoten.
een vraag:
de stuurleviertjes zitten met twee M7 boutjes vast die vast zitten met een borgplaatje. Zijn dit gewone M7 boutjes of extra harde? Ik heb een uitdraai van de fiches van 2CV en daar staat alleen: VIS TH 7x1,00 - 28 en nog één van 38 mm lang
Gr Rob
Geplaatst: ma 11 jan, 2016 21:55
door bebe
RobM schreef:
Zo voel je het ene moment een hele monteur, het volgende moment weer heel wat minder.
Gr Rob
Hoe herkenbaar....

Geplaatst: di 12 jan, 2016 11:48
door DucKKnutsel
Zijn wel 10.9 bouten dus wel extra hard normaal is 8.8
Geplaatst: di 12 jan, 2016 14:07
door RobM
Geplaatst: wo 13 jan, 2016 19:55
door 2cvmaarten
Juist, die ja!
Geplaatst: ma 18 jan, 2016 17:52
door RobM
anti-knik platen ingelast,
epoxy, kit, nw remleidingen en schokbrekers, 123 ontsteking ingebouwd.
De velgen komen nog aan de beurt, bodemplaat zwart spuiten en dan kan het chassisband er op.
Gr Rob