Zeer groot onderhoud aan Rode Eend
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Zaterdag hebben RobM en ikke het blok weer op zijn plaats gezet en de natuurlijk de motor voor het eerst gestart.
Hij sloeg eigenlijk bij de eerste poging meteen aan.
Voor de echte start hebben we eerst even gekeken of er oliedruk kwam tijdens het starten zonder ontsteking/bougies.
Zo staat het er nu bij:
We hebben ook een door mij nieuw aangeschafte imitatiebumper geprobeerd te monteren.
Die paste dus gewoon niet. Aan de bovenzijde is de bumper een halve centimeter smaller dan het origineel en dus viel hij niet over de bumpersteun.
Die gaat dus retour leverancier.
Gelukkig had RobM ook de oude bumper laten poedercoaten dus hebben we die maar gemonteerd.
Hij sloeg eigenlijk bij de eerste poging meteen aan.
Voor de echte start hebben we eerst even gekeken of er oliedruk kwam tijdens het starten zonder ontsteking/bougies.
Zo staat het er nu bij:
We hebben ook een door mij nieuw aangeschafte imitatiebumper geprobeerd te monteren.
Die paste dus gewoon niet. Aan de bovenzijde is de bumper een halve centimeter smaller dan het origineel en dus viel hij niet over de bumpersteun.
Die gaat dus retour leverancier.
Gelukkig had RobM ook de oude bumper laten poedercoaten dus hebben we die maar gemonteerd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ja, da's een goeie.
De bedoeling was eigenlijk om alleen wat laswerk aan het chassis te doen. Dat liep toen volledig uit de hand en voor je het weet ben je aan het restaureren.
Zo dachten we eerst ook de koets zo weer te monteren, maar nu wordt daar allemaal nieuw plaatwerk in gelast en helemaal opnieuw gespoten. En dan ook maar gelijk deuren en spatborden meespuiten.
toen ik de assen er weer op had gezet wisten we de rest nog niet.
voortschrijdend inzicht.
Gr Rob
De bedoeling was eigenlijk om alleen wat laswerk aan het chassis te doen. Dat liep toen volledig uit de hand en voor je het weet ben je aan het restaureren.
Zo dachten we eerst ook de koets zo weer te monteren, maar nu wordt daar allemaal nieuw plaatwerk in gelast en helemaal opnieuw gespoten. En dan ook maar gelijk deuren en spatborden meespuiten.
toen ik de assen er weer op had gezet wisten we de rest nog niet.
voortschrijdend inzicht.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Helaas zijn mijn foto's niet meer zichtbaar, met dank aan Photobucket.
De opbouw gaat wel gewoon door.
Het valt nog lang niet mee in iets in elkaar te zetten wat iemand anders uit elkaar heeft gehaald.
Het is inmiddels al weer een jaartje of 15 geleden dat ik aan eenden heb gesleuteld.
Als het nou Dyanes of Pony's waren dan was het een makkie geweest .
Afgelopen zaterdag is RobM langs geweest en heeft de draadboom en dashboard gemonteerd.
We hebben wat benzine in de tank gedaan een de motor maar weer eens gestart.
Hij draait als een zonnetje.
Ik ga gewoon langzaam aan verder....
De opbouw gaat wel gewoon door.
Het valt nog lang niet mee in iets in elkaar te zetten wat iemand anders uit elkaar heeft gehaald.
Het is inmiddels al weer een jaartje of 15 geleden dat ik aan eenden heb gesleuteld.
Als het nou Dyanes of Pony's waren dan was het een makkie geweest .
Afgelopen zaterdag is RobM langs geweest en heeft de draadboom en dashboard gemonteerd.
We hebben wat benzine in de tank gedaan een de motor maar weer eens gestart.
Hij draait als een zonnetje.
Ik ga gewoon langzaam aan verder....
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
voor verzinkte deuren zien ze er heel strak uit uit! hoe heb je dat voor elkaar gekregen?Thijs schreef:Dank je.
Uiteindelijk heb ik de deuren en motorkap laten verzinken om de roest geen kans te geven.
De voorbumper moet nog verwisseld worden omdat deze bij het stralen gaten verttoonde...
Zo zijn er nog wat kleinigheden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction