Pagina 4 van 6

Geplaatst: di 2 jan, 2018 18:48
door Nic
astokoncept@gmail.com

gaan helaas dezelfde prijzen zijn als bij Sparrow, ze werken nl samen.

bij Johnny (van asto) is het wel enkel in het frans te doen...

Geplaatst: zo 14 jan, 2018 13:33
door Nic
ondertussen ben ik al een paar weken aan het knutselen aan de eend.
De bedoeling is om de volledige onderkant te vernieuwen/ klaar te maken voor de volgende 20 jaar en natuurlijk ifv de bmw-motor.
eerst afwerken nr origineel om met het nieuwe chassis naar de keuring te gaan.

Afbeelding

draagarmen etc gestraald en in 2k roestwerende verf gezet.

http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
de oude veerpotten waren goed geroest en gedeukt, nieuwe veerpotten en voorzien van stuggere veren.

http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
een overzichtje van het chassis dat bijna klaar is.

http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85
Ik had nog nooit rvs gelast, omdat dit zo goed meeviel ben ik op het idee gekomen om een rvs benzinetank te maken, ineens voorzien van de terugloop voor de injectie.
Originele 2cv vlotter 5cm verlengd.
geschatte tankinhoud +-40L.
In deze fase afgeperst met luchtdruk, blijkt mooi dicht te zijn 8)
Vulbuis is besteld...

Voorlopig geen foto's van maar heb elke draagarm voorzien van smeernippels.
Mijn oude draagarmlagers bleken nog heel goed te zijn, proper gemaakt en op deze manier kan ik ze gemakkelijk smeren. De eerste keer gaat er wel een halve tot 3/4 van een tube smeervet in...
De auto weegt er wel 2kg meer van maar ik hoef de lagers nooit meer te vervangen.
:D
aanrader dus!
Ook smeernippels op stuurhuis en stuurkogels geplaatst.

Nu bezig met 2 gaten te herstellen in de carrosserie en dan kan de kas er weer op...

tot binnenkort!

Geplaatst: zo 14 jan, 2018 13:40
door Nic
ik krijg de foto's er enkel via url op, niet via img... bizar

Even nog een andere vraag,
Wie heeft er al eens getest of het reservewiel op dezelfde plaats maar dan onder het chassis kan komen? is er dan nog genoeg grondspeling?

mvg Nic

Geplaatst: zo 14 jan, 2018 18:57
door AZL57
ik heb het al eens gezien een reservewiel op deze plek. Maar mooi is anders.

Geplaatst: wo 24 jan, 2018 16:26
door Nic
ondertussen zijn we weer wat verder.

de gaten die ik hersteld heb in de carrosserie:

Afbeelding


Afbeelding


Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:

Afbeelding

Voorbereidingen om de onderkant te behandelen:

Afbeelding

Afbeelding

Gat gemaakt in de benzinetank voor de aansluiting van de vulpijp:
meer foto's heb ik er niet van.

Afbeelding

en eindelijk de carrosserie terug op het chassis!

Afbeelding



Binnenkort kunnen we weer naar de keuring en kan ik beginnen met de ombouw naar BMW motor!

MVG Nic

Geplaatst: wo 24 jan, 2018 20:32
door RodeEend
Een roze bankschroef, hahaha....

Geplaatst: wo 24 jan, 2018 23:27
door Nic
Heb ik cadeau gedaan aan de eigenaar van de werkplaats.... :D

Geplaatst: do 25 jan, 2018 08:21
door deusjevo
Nic schreef:

Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:

http://baerttechnics.be/____impro/1/one ... quality=85


MVG Nic
Krijg jedat door de keuring in Belgiƫ?

Geplaatst: vr 2 feb, 2018 11:18
door robin2cv
Keuring goed gegaan met 602cc motor?

Geplaatst: vr 2 feb, 2018 11:46
door Nic
Yes, alles in orde.
Nu ben ik aan de bmw motor bezig,
Kleppen geslepen, 1 nieuwe nokkenas, zit bijna terug in elkaar...

Tot binnen kort!

Geplaatst: za 24 feb, 2018 23:36
door Nic
deusjevo schreef:
Nic schreef:

Driepuntsgordels gemonteerd achteraan:

Afbeelding


MVG Nic
Krijg jedat door de keuring in Belgiƫ?
Daar hebben ze zelfs niet naar gekeken! :)

Geplaatst: zo 25 feb, 2018 00:06
door Nic
ok, we staan weer een paar stapjes verder.

de cilinderkoppen zijn weer gemonteerd, de motor voorlopig op de versnelingsbak gezet om te beginnen passen op/in het chassis.
Afbeelding

om meer plaats te winnen zijn het koppelingshuis en afstandsbus van het vliegwiel binnengedaan om 12mm in te korten...

ondertussen de motor wat opgeknapt:
Afbeelding

nog steeds geen bericht van de machineshop dus dan maar begonnen met bredere velgen, bedoeling is om van 4 naar 5J te gaan maar niet enkel naar 1kant.
Ideaal had geweest om de originele et-waarde te behouden maar dit gaat vanachter niet lukken. van een oude velg een test velg gemaakt om de band op te kunnen verschuiven zodat de et-waarde bepaald kan worden:
Afbeelding

koppelingshuis terug van de freesman dus begonnen met alles samen te monteren:
Afbeelding

na veel passen en meten kunnen beginnen met de ophanging van de versnellingsbak:
Afbeelding

daarna weer een stap verder en de voorste motorophanging kunnen maken:
Afbeelding

voorlopig komt alles mooi uit en geeft het al een bad-ass look 8)


tot binnenkort!

[/img]

Geplaatst: zo 25 feb, 2018 09:30
door robin2cv
knap.
ga je met de uitlaat onder het chassis of over de cilinderkoppen naar achteren?

Geplaatst: zo 25 feb, 2018 12:26
door Nic
de uitlaat komt normaal gezien langs boven en ik ga proberen de originele kachelpotten te gebruiken...
de aanzuigkant van de kachelpotten is ongeveer 9*9cm dus hier zou "vrij gemakkelijk" telkens een ventilatortje inkunnen van 8*8... als die niet wegsmelt van de warmte :lol:

mvg Nic

Geplaatst: zo 25 feb, 2018 13:16
door robin2cv
Kan je die Ni beter zetten in de aansluiting op je schutbord? Ventilators van computers passen er wel in.