Het beste chassis
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Klopt, daarom vind ik het vreemd dat een getectyleerd/geverfd chassis problemen zou moten geven bij de her-inslag van het chassisnummer.
Overigens, coaten zou wel probnlemen kunnen geven aangezien daarbij het metaal ook nogal verhit wordt.
@Punky: kan je beschrijven hoe de anti-roest laag aangebracht wordt ?
Overigens, coaten zou wel probnlemen kunnen geven aangezien daarbij het metaal ook nogal verhit wordt.
@Punky: kan je beschrijven hoe de anti-roest laag aangebracht wordt ?
Afblijven.
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
@Punky: dat zou betekenen dat je een orgineel chassis ook niet mag tectyleren of op een andere wijze tegen roest mag beschermen. En dat lijkt me wel hel sterk. Het al of niet toepassen van een anti-roest behandeling lijkt mij geen reden om een chassis al of niet goed te keuren. Let wel: dit is slechts wat ik denk, ik weet het dus niet zeker !
Waar haal jij die wijsheid toch allemaal vandaan, ik kan in de tekst van Punky niets vinden, staat er bij jou op de computer een andere tekst ofzoKlopt, daarom vind ik het vreemd dat een getectyleerd/geverfd chassis problemen zou moten geven bij de her-inslag van het chassisnummer.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik snapte de discussie ook niet helemaal. Maar zoals back-fire al zei. galvaniseren zorgt voor andere eigenschappen dus afkeur RDW.
Ik moet even navragen hoe die behandeling heet. Dat weet ik zo niet meer.
Wat ik wel weet is dat het gebeurt in het Noorden van Frankrijk en dat meerdere bekende merken hun moderne brikken daar dezelfde behandeling geven.
Hij is in iedergeval met een of andere coating van binnen en buiten behandeld. Je krijgt er in iedergeval 10 jaar garantie op, meen ik.
Ik moet even navragen hoe die behandeling heet. Dat weet ik zo niet meer.
Wat ik wel weet is dat het gebeurt in het Noorden van Frankrijk en dat meerdere bekende merken hun moderne brikken daar dezelfde behandeling geven.
Hij is in iedergeval met een of andere coating van binnen en buiten behandeld. Je krijgt er in iedergeval 10 jaar garantie op, meen ik.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik snap niet waar je heen wilt Elmer, maar
Een gegalvaniseerd chassis is sterk verhit, hierdoor veranderen de eigenschappen van het metaal.
Het Cassis chassis echter is behandeld met een soort van coating/lak (nog navragen hoe het heette) en dit veranderd die eigenschappen dus niet.
Tectyl kun je er daarna overheen smeren, maakt voor de eigenschappen van het metaal geen donder uit.
Wel heb je een kwaaie RDW-man op je dak, die steeds zijn handen staat schoon te wrijven. Vraag maar aan Tom DP.
Hopende dat je het nu snapt.
Een gegalvaniseerd chassis is sterk verhit, hierdoor veranderen de eigenschappen van het metaal.
Het Cassis chassis echter is behandeld met een soort van coating/lak (nog navragen hoe het heette) en dit veranderd die eigenschappen dus niet.
Tectyl kun je er daarna overheen smeren, maakt voor de eigenschappen van het metaal geen donder uit.
Wel heb je een kwaaie RDW-man op je dak, die steeds zijn handen staat schoon te wrijven. Vraag maar aan Tom DP.
Hopende dat je het nu snapt.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Je maakt zelf conclusies.
Ik heb alleen gezegd dat deze chassis nu wel goedgekeurd zijn. De goedkeuring heeft niks te maken gehad met de behandeling van de chassis, maar heeft op zich laten wachten door de bureaucratie van de RDW.
Dat is dus nu rond, dus mag het chassis van Cassis nu ook onder je eend geschroefd worden (voor de duidelijkheid dus niet het gegalvaniseerde!!!)
Ik heb alleen gezegd dat deze chassis nu wel goedgekeurd zijn. De goedkeuring heeft niks te maken gehad met de behandeling van de chassis, maar heeft op zich laten wachten door de bureaucratie van de RDW.
Dat is dus nu rond, dus mag het chassis van Cassis nu ook onder je eend geschroefd worden (voor de duidelijkheid dus niet het gegalvaniseerde!!!)
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
LEES DIT EENS GOED DOOR!!!Punky schreef:Er is weer chassis nieuws.
Het chassis van Club Cassis, heeft deze week een RDW-nummer gekregen. Dit houdt dus in dat hij te krijgen is met de officiele papieren. Deze rompslomp loopt nog, maar volgens de importeur is het moeilijkste stuk nu voorbij.
Het gaat alleen om het tegen roest behandelde chassis (ben de naam van de procedure ff kwijt. Dus niet het gegalvaniseerde.
Voor de liefhebbers:
Bron: Mark van Boekel
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48