Het beste chassis

Reparaties, modificaties en onderhoud
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 15 jan, 2006 17:09

galvaniseren veranderd eigenschappen van het materiaal door de hitte en de galvanische laag. Daar dit niet door de fabriek is getest voldoen ze in theorie niet aan de eisen.

tectyleren en verfen verander niks aan de eigenschappen van het materiaal.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 15 jan, 2006 18:21

Klopt, daarom vind ik het vreemd dat een getectyleerd/geverfd chassis problemen zou moten geven bij de her-inslag van het chassisnummer.

Overigens, coaten zou wel probnlemen kunnen geven aangezien daarbij het metaal ook nogal verhit wordt.

@Punky: kan je beschrijven hoe de anti-roest laag aangebracht wordt ?
Afblijven.

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » zo 15 jan, 2006 18:25

@Punky: dat zou betekenen dat je een orgineel chassis ook niet mag tectyleren of op een andere wijze tegen roest mag beschermen. En dat lijkt me wel hel sterk. Het al of niet toepassen van een anti-roest behandeling lijkt mij geen reden om een chassis al of niet goed te keuren. Let wel: dit is slechts wat ik denk, ik weet het dus niet zeker !
Klopt, daarom vind ik het vreemd dat een getectyleerd/geverfd chassis problemen zou moten geven bij de her-inslag van het chassisnummer.
Waar haal jij die wijsheid toch allemaal vandaan, ik kan in de tekst van Punky niets vinden, staat er bij jou op de computer een andere tekst ofzo

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 jan, 2006 18:40

Ik snapte de discussie ook niet helemaal. Maar zoals back-fire al zei. galvaniseren zorgt voor andere eigenschappen dus afkeur RDW.

Ik moet even navragen hoe die behandeling heet. Dat weet ik zo niet meer.
Wat ik wel weet is dat het gebeurt in het Noorden van Frankrijk en dat meerdere bekende merken hun moderne brikken daar dezelfde behandeling geven.

Hij is in iedergeval met een of andere coating van binnen en buiten behandeld. Je krijgt er in iedergeval 10 jaar garantie op, meen ik. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 15 jan, 2006 18:40

Hij heeft het over een tegen roest behandeld chassis maar niet gegalvaniseerd. Daaruit concludeer ik dat de RDW moeilijk doet als je met een -bijvoorbeeld- getectyleerd chassis aan komt zetten. En dat is iets wat me wel heel erg sterk lijkt.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 jan, 2006 18:48

Ik snap niet waar je heen wilt Elmer, maar

Een gegalvaniseerd chassis is sterk verhit, hierdoor veranderen de eigenschappen van het metaal.

Het Cassis chassis echter is behandeld met een soort van coating/lak (nog navragen hoe het heette) en dit veranderd die eigenschappen dus niet.

Tectyl kun je er daarna overheen smeren, maakt voor de eigenschappen van het metaal geen donder uit.

Wel heb je een kwaaie RDW-man op je dak, die steeds zijn handen staat schoon te wrijven. Vraag maar aan Tom DP.

Hopende dat je het nu snapt. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 15 jan, 2006 18:50

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar ik snap niet waarom zo'n laag die de eigenschappen van het metaal niet beinvloedt een eventuele goedkeuring door de RDW wel beinvloedt.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 jan, 2006 18:53

Je maakt zelf conclusies.

Ik heb alleen gezegd dat deze chassis nu wel goedgekeurd zijn. De goedkeuring heeft niks te maken gehad met de behandeling van de chassis, maar heeft op zich laten wachten door de bureaucratie van de RDW.

Dat is dus nu rond, dus mag het chassis van Cassis nu ook onder je eend geschroefd worden (voor de duidelijkheid dus niet het gegalvaniseerde!!!)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 jan, 2006 18:53

Punky schreef:Er is weer chassis nieuws.

Het chassis van Club Cassis, heeft deze week een RDW-nummer gekregen. Dit houdt dus in dat hij te krijgen is met de officiele papieren. Deze rompslomp loopt nog, maar volgens de importeur is het moeilijkste stuk nu voorbij.

Het gaat alleen om het tegen roest behandelde chassis (ben de naam van de procedure ff kwijt. Dus niet het gegalvaniseerde.

Voor de liefhebbers:
Bron: Mark van Boekel
LEES DIT EENS GOED DOOR!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » zo 15 jan, 2006 18:56

duidelijker kan niet volgens mij Punky :D

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 jan, 2006 18:57

inmijneendje schreef:duidelijker kan niet volgens mij Punky :D
Merci :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 15 jan, 2006 18:58

Inderdaad, ik heb het compleet verkeerd geinterpeteerd en geconcludeerd, mijn excuzes !
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 jan, 2006 19:33

Jij ook een Merci dan. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 15 jan, 2006 19:45

Tsja volgens mij kan dit deel van dit topic wel gewist worden, omdat er volgens mij niemand iets wijzer is geworden, behalve Elmer zelf dan :S...

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 15 jan, 2006 21:09

Nee laat maar staan, ik vind het wel weer typisch voor Elmer, ik heb me een breuk gelachen...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie